Prezentujemy kolejne ciekawe wpisy znalezione na blogach poświęconych marketingowi wielopoziomowemu (i nie tylko!). Tym razem poznacie opinię bloggerów na temat marketingu mobilnego, dowiecie się jak zarabiać na własnej stronie internetowej i zobaczycie, na czym polega „leading by example”.
Na blogu pasjamlm.pl znajdziemy interesujący, choć krótki artykuł poświęcony marketingowi mobilnemu, który można rozumieć dwojako. Formą tradycyjną takiego marketingu są przekazy ruchome, np. billboardy ciągnięte przez samochody. Formą nowoczesną, na której skupia się autor wpisu, stanowią działania marketingowe wykonywane za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak SMS, MMS, WAP, nośniki reklamowe z funkcją bluetooth, kody 2D, mobilne płatności, aplikacje Java, widżety, advergaming, videosteaming, portale mobilne, mobilny marketing wirusowy.
Jakie są zalety marketingu mobilnego? „Spersonalizowany przekaz, precyzyjne i natychmiastowe dotarcie do grupy docelowej, wysoki poziom skuteczności, elastyczna i szybka interakcja z odbiorcą, a ponadto – wymierność niezbędna podczas monitorowania kampanii.” Podkategorią marketingu mobilnego jest MMS marketing, który obejmuje pokazy slajdów, zdjęcia, tekst, nagrania audio i video. Na popularności zyskuje również QR Code – aplikacja pozwalająca czytać kody. Cały tekst znajduje się pod adresem http://pasjamlm.pl/marketing-mobilny#more-627.
Krzysztof Dziuba umieścił na swoim blogu (krzysztofdziuba.pl) artykuł „10 kroków, które pozwolą Ci zarabiać na własnej stronie internetowej”. Jeśli Twoja strona nie zarabia na siebie, a ruch na niej jest bliski zeru, powinieneś zapoznać się z 10 użytecznymi wskazówkami zawartymi w tym tekście. Po pierwsze, łatwa do zapamiętania i wzbudzająca zaufanie domena; po drugie dobry hosting; po trzecie dopasowanie treści do grupy docelowej; po czwarte – zaprojektuj stronę; po piąte prowadzenie bloga. Szóste przykazanie – wybierz odpowiednie słowa kluczowe. Siódme – zatrudnij pozycjonera! Po ósme zamieść reklamy. Dziewiąte – aktualizuj. I tak dobrnęliśmy do dziesiątej, najważniejszej porady, która brzmi po prostu: Czerp zyski. Czyż nie jest to proste? Po bardziej szczegółowe wskazówki wejdź na http://krzysztofdziuba.pl/10-krokow-ktore-pozwola-ci-zarabiac-na-wlasnej-stronie-internetowej/#more-1605.
„Leading by example – przywództwo przez dawanie przykładu”, artykuł Kamila Sabatowkiego (sabatowski.com), ilustruje cytat Johanna Wolfganga Goethego: „Traktuj innych tak, jak gdyby byli tymi, kim powinni być, a pomożesz im stać się tymi, kim są zdolni się stać.” Szef na piedestale, zarządzający zespołem ze swojego gabinetu i tak naprawdę niewiele wiedzący o problemach swoich podwładnych budzi niechęć i sprzeciw. Inaczej jest w przypadku lidera, który własnym przykładem pokazuje, jak należy pracować, a jego przekaz i postępowanie są spójne. Oto fragment artykułu:
„Przywódca, który narzuca swój system pracy – ogranicza kreatywność ludzi, z którymi współpracuje. Tak naprawdę nie liczy się z ich pomysłami, ich ambicjami oraz ich przedsiębiorczymi zapędami. Nie potrafi skorzystać z potencjału ludzkiego, którym zarządza (często w obawie przed utratą stanowiska, bądź w obawie o ewentualne zejście z piedestału, kiedy to innowacyjne pomysły jego podwładnych zostaną dostrzeżone). Przywództwo poprzez dawanie przykładu to bycie spójnym z tym, co się myśli, robi i czuje. Nie należy wymagać od innych tego, czego nie wymaga się od siebie samego. Jeśli chciałbym, aby mój pracownik był bardziej punktualny, a sam notorycznie się spóźniam – to jest to sprzeczne i wręcz demotywujące do prawidłowego działania.
Mówi się „manager do things right and leaders do the right things” (manager robi rzeczy we właściwy sposób, lider robi właściwe rzeczy). Zadaniem prawdziwego lidera jest inspirowanie załogi do osiągania wspólnie ustalonych celów, do rozwoju osobistego i sięgania odważnie po nowe wyzwania. Aby to uczynić, lider wyznacza drogę dla całego zespołu i daje przykład.”
Świetnie oddaje to ilustracja zamieszczona we wpisie. Na pierwszym rysunku przedstawiony jest szef, który siedzi na ciągniętym przez pracowników „wozie” i pogania ich z miną nie wróżącą niczego dobrego (brakuje mu tylko długiego bata). Na drugim jest lider, ciągnący wózek wraz ze swoimi współpracownikami. Wydaje polecenia, ale nie uchyla się od pracy, jest jednym z nich. Cały tekst jest dostępny pod adresem http://www.sabatowski.com/1860/leading-by-example/.
Redakcja Rankingu MLM