Wszyscy wiemy, że co dwie głowy to nie jedna, jeśli chodzi o rozwiązanie problemu lub stworzenie wyniku. Więc wyobraź sobie stałą grupę pięciu lub sześciu ludzi, którzy spotykają się co tydzień w celu rozwiązywania problemów – burza mózgów, tworzenie sieci współpracy oraz zachęcanie i motywowanie siebie! Proces ten nazywany jest masterminding i bywa jednym z najbardziej skutecznych narzędzi prowadzących do sukcesu, jaki można przyjąć! Jest to skuteczny sposób na realizowanie swoich marzeń i wniesienie nieograniczonych zasobów do biznesu i życia osobistego.
PROCES PRZYSPIESZANIA WZROSTU
Podstawową filozofią grupy mastermind jest to, że więcej można osiągnąć w krótszym czasie, gdy ludzie pracują razem. Czasami bywa nazywana "grupą marzeń". Twoja grupa mastermind powinna składać się z dwóch lub więcej osób, które dobrowolnie spotykają się regularnie – co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc, aby wymieniać poglądy, myśli, informacje, informacje zwrotne i zasoby.
Twoja grupa może składać się z ludzi z własnej branży lub z osób z różnych środowisk. Możesz skoncentrować się na biznesie, zwiększając nawzajem dochód i budując biznes, na lepszym wychowaniu dzieci, lub rozwiązaniu problemu społecznego. W ramach grupy mastermind można skorzystać z innych członków grupy, którzy dają Ci swoją pełnię talentów, zasobów i umiejętności. Oni Cię wyzwalają, stymulują i motywują byś osiągnął wszystko, do czego jesteś zdolny.
TWORZENIE GRUPY WSPARCIA
Niezależnie od celu, kluczowe jest, aby wybrać ludzi, którzy są już tam, gdzie Ty chcesz być w życiu – lub którzy są przynajmniej na poziomie powyżej Ciebie. Tworząc swoją grupę wsparcia, najpierw zapisz przyjazną, nastawioną na cel, podobnie myślącą osobę. Zacznij od spotkania z nią, a następnie dodawaj inne wybrane, jednomyślnie uzgodnione osoby, które będą pracować w całkowitej harmonii dla dobra swojego i dla dobra grupy.
1. Twój Dream Team powinien składać się z 4-8 osób. Większość osób uważa, że 6 jest idealną liczbą.
2. Spotykajcie się co tydzień, jeśli to możliwe, przez godzinę do półtorej godziny. To spotkanie musi się odbywać jak święto, jako priorytet poprawy życia. Spotkania powinny być optymistyczne, wzbogacające, zachęcające i korzystne dla każdej jednostki i potrzeb grupy. Zawsze zaczynam nasze spotkania modlitwą lub inwokacją. Można też zacząć od inspirującej historii.
3. Każdy członek musi być otwarty na pomysły, wsparcie, kontakty, informacje, opinie, i wszystko, co pomoże rozwijać jednostki i cele grupy.
4. Niech każdy członek podzieli się z grupą czymś, co będzie pozytywne i dobre, czymś, co się wydarzyło od ostatniego posiedzenia.
5. Następnie każdy powinien mieć możliwość podzielenia się problemem, jakiego doświadczył od ostatniego posiedzenia i pytania o cokolwiek – ma czuć wsparcie. Powinieneś również wyznaczyć „strażnika czasu”, aby upewnić się, że każdy dostaje taką samą ilość czasu. Jest to ważne, jeśli chcesz, aby grupa trwała. Każdy musi zostać dowartościowany na każdym posiedzeniu.
6. Na koniec posiedzenia grupy powinny odbyć się podziękowania.
Jack Canfield
Jeden z czołowych amerykańskich ekspertów w dziedzinie motywacji, rozwoju własnych możliwości i pielęgnowania ludzkiego potencjału; współautor bestsellerowej serii Balsam dla duszy. Napisał ponad 200 książek, które przetłumaczone zostały na ponad 40 języków i rozeszły się w łącznym nakładzie przekraczającym 100 milionów egzemplarzy.
__________
Już 14 czerwca w Warszawie odbędzie się autorskie szkolenie Jacka Canfielda "Zasady sukcesu". Więcej informacji oraz bilety na wydarzenie na stronie www.jackcanfield.com.pl