Istnieją cztery techniki marketingowe, które możesz zastosować, aby podbić rynek swoimi produktami lub usługami. Użyj ich i wypromuj swoją ofertę lepiej niż Twoja konkurencja! Im lepsza jest Twoja strategia marketingowa i podejście do klientów, tym większy odniesiesz sukces w biznesie i sprzedaży. Zastosuj poniższe techniki, aby zostawić konkurencję daleko w tyle.
Technika nr 1: Wykreuj użyteczność swoich produktów
Pierwsza technika marketingowa, której stosowanie pomoże Ci zyskać przewagę nad konkurencją, polega na przedstawianiu produktów w kontekście ich użyteczności, przydatności i zaspokajania potrzeb klientów, aby osiągnąć konkretny rezultat. Sposób ten wymaga od Ciebie oferowania klientom produktów, które są im potrzebne i mogą być używane do osiągnięcia innych ich celów.
Przyjrzyj się uważnie swojemu dzisiejszemu rynkowi. Czego twoi klienci i potencjalni klienci będą chcieli, potrzebowali i za co będą skłonni zapłacić w nadchodzących miesiącach i latach? Jakie są trendy jeśli chodzi o wymagania klientów na Twoim rynku? Jeśli potrafisz precyzyjnie odpowiedzieć sobie na te pytania, będziesz w stanie pokonać konkurencję już na starcie i zdominować nowy rynek, zanim na dobre się rozwinie.
Technika nr 2: Zmień swoje ceny
Inne podejście do sprzedaży i marketingu polega na elastycznej polityce cenowej. Dzięki sprowadzeniu cen swoich produktów lub usług do przedziału, który odpowiada Twoim klientom, możesz stworzyć zupełnie nowy rynek, który dzisiaj jeszcze nie istnieje. Jak kształtować ceny produktów i usług, aby większą liczbę klientów było na nie stać?
Wielu firmom udało się zdobyć pierwsza pozycję na danym rynku dzięki temu, że postawiły na dostosowanie cen do możliwości szerokiego przedziału konsumentów. Im większy jest Twój udział w rynku i im niższe są koszty produkcji, tym bardziej możesz obniżyć ceny.
Technika nr 3: Podkreśl główne zalety produktu
Trzecia technika marketingu i sprzedaży opiera się na adaptacji do rzeczywistości klientów, zarówno tej społecznej, jak i ekonomicznej. Ostatecznym celem Twojego planu marketingowego jest sprawienie, aby sprzedaż nie była konieczna. Ale jest on rzadko osiągany. Produkt praktycznie zawsze musi być sprzedawany ostatecznemu klientowi. Jak się okazuje, każdy produkt ma jakieś „kluczowe korzyści” stanowiące główny powód, który skłania klientów do zakupu.
Każdy produkt i każda usługa wyzwalają również „kluczową obawę”, czyli coś, co w pierwszej kolejności powstrzymuje konsumentów od kupowania danego produktu czy usługi. Klienci śmiertelnie boją się ryzyka. Obawiają się również, że zapłacą zbyt dużo, dostaną nieodpowiedni produkt, stracą pieniądze, a na koniec zostaną z rzeczą, która nie odpowiada na ich zapotrzebowanie. To właśnie główny powód, który sprawia, że potencjalni klienci wstrzymują się przed zakupem produktu czy usługi, niezależnie od ceny.
Kiedy kładziesz nacisk na kluczowe korzyści, wyjątkową wartość dodaną, którą klient otrzyma kupując Twój produkt lub usługę, a równocześnie rozwiewasz jego główną obawę, stajesz przed możliwością otwarcia ogromnego rynku dla swoich towarów. Jaka jest kluczowa korzyść, która motywuje Twoich klientów do zakupu? A jeśli Twoi klienci reprezentują różne typy, jaka jest główna zaleta produktu zachęcająca każdego z nich do podjęcia decyzji zakupowej?
Jaka jest główna obawa, która wstrzymuje klientów przed zakupem? Co możesz zrobić, aby podkreślić korzyści i sprawić, by produkt był jeszcze bardziej atrakcyjny, jednocześnie minimalizując lub eliminując obawy potencjalnego nabywcy?
Technika nr 4: Dostarcz klientom prawdziwą wartość
Czwarte podejście do taktyki marketingowej oznacza dostarczenie klientom tego, co uważają za „prawdziwą wartość”. Prawdziwa wartość może być definiowana jedynie przy ścisłej współpracy z klientem.
Co Twoi klienci uważają za prawdziwą wartość? Jak możesz kształtować ofertę produktów lub usług w taki sposób, aby ludzie woleli kupować je od ciebie niż od Twojej konkurencji?
Konkluzja
Konkurencja będzie zawsze obecna na rynku – czy to usług, czy produktów. Twoim zadaniem jest ciągłe upewnianie się, że jesteś o krok dalej niż Twoi konkurenci. Stosując powyższe techniki i uważnie słuchając swoich klientów, aby zrozumieć ich potrzeby, nauczysz się jak zawsze wygrywać.
Brian Tracy
http://www.briantracy.com/blog/business-success/4-marketing-techniques-crush-your-competition-plan/
[next_message styles=”2″ title=”Brian Tracy w Polsce – już 7 października!„]
Już 7 października 2014 ponownie będziemy mieli okazję gościć w Polsce światowy autorytet w dziedzinie technik sprzedaży, Briana Tracy’ego! Tym razem Brain Tracy pojawi się jako gość specjalny seminarium „Po pierwsze sprzedaż, po drugie sprzedaż, po trzecie sprzedaż” organizowanego przez Brian Tracy International.
Z nami możesz kupić bilet tańszy aż o 10%!
http://btigroup.pl/sprzedaz/KOD?JHojnacka&seller=19ca14e7ea6328a42e0eb13d585e4c22
Rabat jest automatycznie dodany.
Zapraszamy do udziału w seminariach!
[/next_message]