Branding- (markowanie; ang. brand – marka) – jest to nadawanie, kształtowanie (kreowanie, budowanie) i wykorzystywanie marek w całokształcie przedsięwzięć i procesów marketingowych po to, aby WYRÓŻNIĆ SIĘ Z TŁUMU!! Jest on nieodzownym elementem osiągnięcia sukcesu .
W dzisiejszym artykule pokażę Ci co to jest branding i jak go wykorzystać do pracy w sieci.
Ludzie potrzebują kogoś, kto ich nauczy techniki internetowej lub przywództwa. Dlatego też w kategorii online musisz stać się ekspertem w którejś z tych dziedzin.
Aby więc odpowiedzieć na te potrzeby musisz nauczyć się zbudować wartość w którejś z tych kategorii oraz przekazywać to swoim subskrybentom. W regularnym mailingu. Jeśli jesteś liderem lub chcesz nim być, to znaczy że masz do zaoferowania coś, co może uczynić ich życie lepszym.
Wskazówki lub darmowy coaching, którego udzielasz w swoich mailach, muszą być to konkretne rady lub techniki, np ”Czy słyszałeś o nowej technice..”, itd. W ten sposób automatycznie przejmujesz rolę lidera oraz ulepszasz czyjeś życie. Ludzie zdecydują się wtedy na to, żeby współpracować z Tobą, gdyż to Ty pomogłaś rozwiązać ich problemy.
1. Wyróżnienia się z tłumu tak, aby klient nas zauważył i zechciał skorzystać z naszych produktów i usług.
2. Zapadnięcia klientowi w pamięć w taki sposób, aby klient nas polubił i w przyszłości wybrał nasz produkt bez wahania i bez zastanawiania się czy może warto skorzystać z innego produktu.
Branding sprowadza się zatem do czynności, których celem jest :
polubienie nas, naszej firmy lub naszych produktów ( np: „lubię to” facebook)
Powiązania nas, naszej firmy i naszych produktów ze skojarzeniami, na których nam zależy czyli POZYCJONOWANIE w umysłach klientów.
Ludzie nie kupują od firm, które znają, ale od firm, które lubią, cenią i którym ufają.
A w dzisiejszych czasach branding jest dostępny nawet dla najmniejszych firm.
Jeśli masz małą firmę, zapomnij o globalnych kampaniach promujących Twoją markę. Tego typu kampanie działają tylko w przypadku zaistnienia efektu skali tj. muszą być duże, a najlepiej BARDZO duże – typu kampania Heyah – aby sama świadomość marki coś dała.
Wszystko, co robisz pozycjonuje w umyśle klienta Twoją markę w jakiś sposób. Nie ma czegoś takiego, jak produkty i biznesy bez marek.
Każdy przedmiot, produkt, firma, serwis www, z którym klient się zetknął, istnieje w jego umyśle z pewnymi skojarzeniami.
Tylko od Ciebie zależy czy te skojarzenia będą pozytywne i takie, jakich sobie życzysz, czy też będą nieokreślone. Tym właśnie jest branding – próbą kontrolowania skojarzeń, jakie umysł klienta nadaje Twoim markom.
Jeśli chcesz się pokazać w Internecie oraz wypromować swoją markę, musisz posiadać zestaw narzędzi online, które to umożliwią:
Następnie warto stworzyć własny produkt – e book, pdf, nagrać filmy edukacyjne oraz promować je na You tube . Kolejnym narzędziem promocji online są Webinary – darmowe lub płatne konferencje internetowe oraz promocja w mediach społecznościowych – facebook, goldenline, wreszcie edycja artykułów w portalu dedykowanemu branży MLM.
Korzystanie z płatnej reklamy na facebooku lub w google jest skutecznym i szybkim narzędziem promocji..
Internet daje możliwość skomunikowania się z ludźmi, którzy mają podobne zainteresowania oraz dążenia, jak Ty ponieważ pokazujesz się oraz demonstrujesz swoje poglądy, to kim jesteś oraz budujesz relacje, które być może przeniosą się do realu. W ten sposób spotykasz ludzi, którzy nadają na tych samych falach, są podobni do Ciebie.
Ale teraz wyjawię Ci najistotniejszą rzecz w Internecie, jaką jest Attraction marketing czyli marketing przyciągania. Polega on na tym, aby nauczyć się, jak wpływać na ludzi, przyciągnąć do siebie, abyś to nie Ty szukał ich, ale oni Ciebie . Psychika ludzka działa tak, iż ludzie przyłączają się do ludzi, a nie firm więc dlaczego nie mieliby przyłączyć się do Ciebie?
Jak to zrobić? Jak stworzyć własny Attraction marketing?
Podstawową rzeczą jest wyróżnienie się spośród tłumu w swojej niszy oraz skojarzenie ze sobą jakiejś pozytywnej emocji. Klient, gdy będzie chciał coś kupić, przypomni sobie o Tobie i będzie zmotywowany, by sprawdzić Twoją ofertę. Ludzie kupują pod wpływem pozytywnych emocji, bądź też kupują coś, co ulepszy ich życie. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto jest stworzyć swoje unikalne logo lub jakiś znak rozpoznawczy np. wyróżnić pierwszą literę. Klient, który już u Ciebie kupował, rozpozna twoją ofertę i jeśli był zadowolony, ponowi zakup. Warto dodać znak lub logo do produktu – klient będzie mógł Cię odszukać
Warto też oryginalnie się podpisywać. Personalizuj, używając imienia Klienta – klient ma wtedy wrażenie, że poświęcasz mu szczególną uwagę, że nie jest jednym z wielu.
Zacznij od "Witam serdecznie Panie Jacku", a zakończ np. "Życzę miłego dnia" zamiast typowym "Pozdrawiam", czy "Z poważaniem". Jeśli ktoś dopiero do Ciebie napisał, ale jeszcze nic nie kupił, to koniecznie spytaj o coś (cokolwiek) pod koniec maila ("Prowadzi Pan działalność gospodarczą?„ itp.) Dzięki temu osoba ta będzie musiała odpisać, a przez to dłużej zastanowi się nad Twoją ofertą. Ważnym elementem brandingu jest też kontakt po. Przede wszystkim musisz wiedzieć, w jakim "stadium" jest Twój potencjalny klient. Ja wymieniam następujące: potencjalny klient, dopiero kupił, napisał opinię, polecił innym lub dał namiary na znajomych. To, co możesz uzyskać od klienta, to Jego pieniądze, jego opinię, jego znajomych. Warto tak pokierować nim, aby to wszystko Tobie przekazał!
Zapraszam do odwiedzania mojego bloga, na którym znajdziesz więcej porad odnośnie promocji w sieci.
Ilona Piotrowska