IV miejsce w rankingu na dzień 29 sierpnia
„Dzisiaj, dzięki rewolucyjnej idei, zwanej pro-sumencyjnym sposobem myślenia, przeciętni ludzie mogą skorzystać z dobrodziejstw obu światów. – mogą kreować bogactwo, równocześnie konsumując!”. Marcin Kowalski w dalszej części tekstu wyjaśnia, co oznacza słowo pro-sument. To połączenie dwóch wyrazów – producent i konsument. W tradycyjnym modelu biznesowym wytwórca zarabia, a klient wydaje pieniądze. Pro-sument łączy obydwie te rzeczy. Gdy kupuje, również zarabia. Tekst, w którym jest o tym napisane, znajduje się na blogu Marcina. W momencie pisania tego artykułu był zamieszczony, jako pierwszy, w górnej części strony, pod hasłem Świeże.
To oryginalna i pomysłowa nazwa.
„Powiedz mi coś, a wkrótce o tym zapomnę. Pokaż mi, a być może zapamiętam. Pozwól mi spróbować, a zrozumiem to.” Marcin zachęca, aby zgodnie z tą zasadą postępować względem osób w swojej grupie. Pisze o tym w tekście dotyczącym zapraszania ludzi na spotkania. Przedstawia gotowy schemat rozmowy, wskazując na ewentualne błędy, jakie można podczas niej popełnić i sugeruje rozwiązania. Zwraca uwagę na fakt, że rozmowę kontroluje ten, kto zadaje pytania. Jeśli robi to osoba zapraszana, wtedy należy odpowiadać pytaniem na pytanie. Zaproszenie do przeczytania tego wpisu znajduje się w prawej, górnej części strony pod hasłem Ważne. Znajdują
się tam małe zdjęcia ilustrujące wpisy wraz z ich tytułami. Mają za zadanie zwrócić uwagę internauty na najbardziej interesujące, zdaniem autora, wpisy.
„Po czym poznać naprawdę dobrą firmę? Po liczbie klientów, którzy do niej wracają, liczbie powtórnych sprzedaży. Ludzie są tak zadowoleni z tego, co robisz, że kupują u ciebie ponownie. Tylko to, jak lojalni są wobec ciebie klienci i czy zechcą kupować u ciebie w przyszłości, może stanowić miarę twojego sukcesu w biznesie.” To fragment wpisu zatytułowanego „Jak pozyskać
klienta???” Marcin w tym tekście opisuje proces zdobywania klienta. Słusznie zauważa, że podstawą biznesu jest znalezienie klienta, najlepiej lojalnego. Klient będzie ponawiał zakupy, jeśli będzie zadowolony. Najwięcej energii i pieniędzy kosztuje pozyskanie klienta – doprowadzenie do pierwszej transakcji sprzedaży. Jeśli już pozna produkt i firmę, to doprowadzenie do kolejnej
sprzedaży jest już łatwiejsze.
„Przy najbliższej okazji kontaktu wzrokowego z atrakcyjną osobą płci przeciwnej, sprawdź kto pierwszy spuści wzrok. Jeżeli jesteś to Ty to najprawdopodobniej jeszcze nie jesteś typem przywódcy.” Ten fragment brzmi intrygująco. Znajduje się we wpisie „Twoja osobowość decyduje o SUKCESIE.” Marcin podaje przykłady służące rozpoznaniu czy dana osoba ma cechy lidera i tym samym czy jest w stanie osiągnąć sukces. Wymienia trzy typy osobowości: przywódcy, aspirującego na lidera i przegranego. Tylko dwa pierwsze typy osobowości pozwalają zbudować w MLM strukturę i mieć z niej dochody. Przy czym więcej jest osób aspirujących, które nie mają na początku spektakularnych efektów pracy, ale biorą sprawy w swoje ręce, uczą się, praktykują, budują swoją pewność siebie i wiarę we własne możliwości.
„Spełniam swoje marzenia dzięki MLM – Marcin Kowalski”. To tytuł wpisu z kategorii Marzenia. Można w nim przeczytać, że MLM przyczynił się do zrealizowania jednego z marzeń autora – skoku ze spadochronem. W zakładce Galeria są zdjęcia o tym świadczące. Znajdują się tam także inne – ze spotkań i szkoleń. Interesującą zakładką jest Info. Po kliknięciu w nią ukazują się linki do artykułów na różnych stronach, które w większości dotyczą gospodarki i prowadzenia biznesu.
Tomek Nawrot