Zaczynam serię artykułów o podstawach w Multi Level Marketingu. Skupię się na tym, co powinna wiedzieć osoba do niego zapraszana lub nim zainteresowana. Opiszę m.in.: korzyści płynące z Network Marketingu, z zapraszania i rozwieję wątpliwości prospektów. MLM opiera się głównie na rekomendacjach produktów oraz usług, ale nie tylko. Dzięki dostępowi do internetu biznes ten można prowadzić praktycznie z każdego miejsca na Ziemi. Marketing społecznościowy można traktować jako pełnoprawną działalność i do tego zachęcam, jednakże może też być świetną formą dodatkowego źródła dochodu. Poznaj błędne podejście do MLM – Piotr Kuć.
Wszystko uzależnione jest od indywidualnego podejścia każdej osoby, jej zaangażowania czasowego oraz finansowego
Jeżeli prospekt chce traktować MLM jako dodatkowe źródło dochodu, będzie na ten biznes poświęcał dużo mniej czasu niż osoba, która chce osiągnąć w branży naprawdę wielkie sukcesy. Również wkład finansowy w pakiety, produkty czy usługi przez kogoś, kto chce tylko dorobić drobne kwoty pieniędzy, będzie dużo mniejszy niż przez osobę, która chce w Multi Level Marketingu rozwinąć duży biznes.
W marketingu sieciowym zarobki są proporcjonalne do Twoich wysiłków
To nie jest praca na etacie, gdzie z góry masz ustalone wynagrodzenie. Jeżeli będziesz się słabo angażować, to pomimo chęci zarabiania dużych pieniędzy – nic z tego nie będzie. Przez takie podejście powstają głównie nieporozumienia w Network Marketingu. Ludzie chcą zarabiać jak liderzy w danej firmie, nie poświęcając się tak jak osoby, które są wyżej w hierarchii. Widząc liderów osiągających spore pieniądze, chcą tego samego, jednak z minimalistycznym podejściem będzie to niemożliwe. Bardzo często osoba, która jest już po prezentacji lub po kilku spotkaniach nadal waha się z podjęciem decyzji i zaczyna szukać informacji na własną rękę. Zazwyczaj jest to przeglądanie internetu i rozmowy ze znajomymi. W obu przypadkach są to bardzo złe źródła informacji! To poważny błąd, ponieważ nigdy nie wiadomo, jakie było zaangażowanie w biznes osoby, która udziela Ci porad. Przeważnie nie ma ona wiarygodnych informacji o MLM, bo słyszała tylko, że komuś ,,gdzieś, coś” nie wyszło lub tej konkretnej osobie nie udał się biznes w marketingu sieciowym.
Zdobywając informacje z internetu, prawdopodobnie taka osoba natrafia na „fakty”, że to piramida finansowa lub sekta oszukująca i naciągająca ludzi. Tak jak napisałem wyżej – bez działań nie ma efektów. Jeszcze mniej wiarygodne są informacje od znajomych. Kiedy dla takiej osoby MLM przestaje być atrakcyjne, automatycznie zaczyna ona obwiniać branżę lub firmę, z którą współpracowała, zamykając sobie drogę do korzyści, jakie daje Network Marketing. Słuchając tych przeważnie fałszywych oskarżeń, ktoś zainteresowany Marketingiem Sieciowym podejmuje decyzję o rezygnacji z tego biznesu, nie biorąc pod uwagę tego, że nie zna szczegółów współpracy, oczekiwań oraz poziomu zaangażowania tej osoby, z którą rozmawia. Ja również miałem taką sytuację w przeszłości, gdzie potencjalny współpracownik wstępnie zainteresowany współpracą zrezygnował po tym, jak zdobył ,,informacje” o Multi Level Marketingu z internetu i od sąsiadki, której nie wyszło w tym biznesie. Gdy zapytałem, czy zna szczegóły współpracy sąsiadki z jej firmą, usłyszałem, że jest to piramida finansowa. To tylko jeden z przykładów, które każdy, kto jest związany z MLM może wymienić na pęczki.
Ludzie podejmują decyzje opierając się na opiniach innych osób
Czasem nawet im obcych, nie rozumiejąc branży i nie zdając sobie sprawy z tego, jakiej szansy na polepszenie swojego życia się pozbawiają. Oczywiście, nie każdy zrozumie ten model biznesowy przy pierwszej prezentacji i jest całkiem normalne. Ważne jest to, co taka osoba zrobi w kierunku, żeby poznać Network Marketing. Ludzie bardzo często rezygnują z możliwości zmiany swojego życia na lepsze, a później narzekają, że im jest ciężko, a innym się udało. Nie dostrzegają okazji. Taki już jest niestety urok tej branży.
Życzę sukcesów oraz podejmowania rozsądnych decyzji tym, którzy jeszcze zastanawiają się, czy dołączyć do Network Marketingu.
Autor: Piotr Kuć