Biznes XXI wieku można porównać do „oceanu” możliwości, zaś rozwój Twojego biznesu uzależniony jest od tego, czy Ty z tych możliwości skorzystasz, czy przeoczysz szanse. Aby zwiększyć swoje zarobki, potrzebna jest zmiana, która umożliwi Ci stworzenie właśnie tych możliwości: finansowych, czasowych i przestrzennych do tego, aby poprzez zwiększenie finansów robić wielkie rzeczy, mieć więcej czasu na angażowanie się w bardziej wartościowe projekty, bądź po prostu… być szczęśliwym i żyć pełnią życia. Wyobraź sobie, że już to osiągasz. Masz mnóstwo pieniędzy, robisz to, co kochasz i jesteś szczęśliwy. Jak się z tym czujesz, kiedy o tym myślisz? Jeśli chcesz to osiągnąć, potrzebujesz dobrego i solidnego planu udoskonalenia bądź stworzenia na nowo Twojego wizerunku, na podstawie najważniejszych wartości Twojego przedsiębiorstwa. Przygotuj się na to, że to jest proces. Biznes MLM to ocean możliwości.
Wizerunek to Twoje doskonałe narzędzie biznesowe
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważne i skuteczne jest to narzędzie.
Znacie takie biznesowe powiedzenia?
1. „Człowiek jest wizytówką biznesu”;
2. „Bądź najlepszą wersją siebie”;
3. „Chcesz zarabiać milion – wyglądaj na dwa”;
4. „Wizerunek wizytówką człowieka”.
Zapewne zgodzisz się ze mną, że wszystkie powyższe stwierdzenia potwierdzają się w rzeczywistości. Rzeczywistość szybko je weryfikuje. Najważniejsze, abyś zdążył to zrozumieć, zanim nadszarpniesz swój wizerunek. W przeciwnym wypadku będzie Ci bardzo ciężko go odbudować.
W celu przybliżenia Ci tego, o czym piszę, posłużę się przykładem. Wyobraź sobie, że doprowadzasz do bardzo ważnego spotkania biznesowego, od którego wiele zależy i jest to przedsięwzięcie na skalę międzynarodową. Twoi kontrahenci przychodzą na spotkanie w jeansach i zwykłej bluzie. Co wtedy czujesz i co sobie myślisz? Co robisz? Podpisujesz kontrakt, czy jednak wahasz się przed złożeniem podpisu? Z jakiego powodu masz im zaufać? W Polsce wizerunek zewnętrzny jest swego rodzaju świadectwem tego, jak poważnie podchodzisz do biznesu. Tak to działa. Zauważ, że milionerowi nie musisz tłumaczyć tego, jak powinien się ubrać na spotkanie biznesowe. Ba! Wyobraź sobie, że on nawet może nie mieć pojęcia o modzie, dobrym stylu i trendach. Jego świadomość i kompetencje jednak są na tyle wysokie, że korzysta z porad profesjonalistów w dziedzinie mody, a sam koncentruje swoją uwagę na tym, na czym zna się najlepiej. Wygląd to Twoje narzędzie. Naucz się z niego korzystać.
Na zdjęciu Tomasz Damian. Charyzmatyczny mężczyzna, Lider w międzynarodowym biznesie w branży MLM. Jego styl jest niebanalny. Zwraca uwagę w szczególności na to, z kim spotyka się biznesowo. Jak sam twierdzi „wizerunek jest piekielnie ważny w biznesie”. Jako młody, skuteczny przedsiębiorca i lider w marketingu wielopoziomowym jest pewien tego, że właściwy, codzienny wizerunek pomaga w budowaniu biznesu i ułatwia budowanie skutecznych zaangażowanych zespołów ludzi. Wygospodarował czas, abyśmy mogli porozmawiać o stylu i wizerunku w rozwoju osobistym i biznesie. Przeczytajcie, co sam ma do powiedzenia w tym temacie:
„W pracy, jeżeli chodzi o moje kontakty biznesowe, to klasyfikuję tak naprawdę różne grupy docelowe:
• Jedną z tych grup są ludzie zazwyczaj bardzo młodzi, około 20 roku życia. Jeżeli chodzi o tego typu osoby, to zawsze na spotkanie z nimi warto ubrać się dość luźno np. spodnie z obniżonym krokiem, krótki rękawek, kardigan, markowe zegarki i ubrania… Taki „styl lansiarski” mówiąc językiem młodzieżowym. O tyle fajny, żeby samemu dobrze się w nim czuć.”
Tomasz ma świadomość, że to znacznie ułatwia budowanie relacji, zaufania i biznesu. Co ważne, nie obawia się w żadnym stopniu opinii publicznej, bo ubiera się tak, jak czuje się dobrze dla danej grupy docelowej.
„Taki luźny, casualowy styl obserwowany na modzie z teledysków ze Stanów, czy z Włoch… ten trend jest wesoły, luźny, swobodny i skuteczny w biznesie”.
Podczas spotkań biznesowych z osobami starszymi, czyli powyżej 50 roku życia, warto dobrać styl elegancki.
„Nigdy nie garnitur, ponieważ czuję się niekomfortowo. Staram się wyglądać elegancko, ale adekwatnie do wieku. Wskazane jest, aby dobrać różne barwy marynarek, dostosowane do mojej urody kolorystycznie, ale też młodzieżowo”.
Styl casual – porada
– Wybierz nie więcej niż trzy kolory w jednej stylizacji, na przykład jeżeli ubierasz szarą marynarkę, to dopasuj do niej spodnie chinosy lub jeansy oraz brązowe dodatki: pasek, buty w odpowiednim stylu, zegarek, aby pasował do koszuli lub marynarki,
– Jako lider i człowiek biznesu pokaż, że szalenie szanujesz swój czas. Zarządzanie czasem oprócz wizerunku to również bardzo ważne „narzędzie” w biznesie. Do każdego spotkania bądź zawsze solidnie przygotowany, nawet wtedy kiedy masz spotkanie, np. ze środowisk sportowych, piłkarskich, z siłowni. Nawet kiedy na takie spotkania zakładasz dres, zadbaj również o właściwą biżuterię, np. zegarek, bransoletkę czy łańcuszek. To dodaje pewności siebie. Wszystkie elementy są takim dodatkiem, przez które odbiorcy widzą, że jednak Twoja osoba też jest na wysokim poziomie.
Lider jako mówca motywacyjny. Strój formalny jest tutaj kluczowy za szacunku do publiczności firmy, którą prezentujesz oraz podniesienie ważności konferencji.
Garnitur – skrojony na miarę. Dobrze się sprawdzi kolor stalowy, ciemny granatowy. Biała koszula na spinki, klasyczne buty ze skóry, mucha lub krawat, poszetka – biała zawsze wygląda zjawiskowo. Wysokiej klasy dodatki takie jak zegarek będą podnosiły prestiż całego wizerunku. Na ważny event ubierz się na tyle klasycznie, byś za 10 lat z zachwytem patrzył na zdjęcia. Trendy pozostaw na inne okazje. Pamiętaj, że biznes MLM, to ocean możliwości.
Autor: Regina Bukowska