Bez zaufania nie ma sprzedawania. To najważniejszy czynnik. Możesz mieć słaby marketing, ludzie nie będą Cię znali, nie musisz pokazywać życia prywatnego i będziesz anonimowy, ale jeśli wzbudzisz zaufanie, rynek kupi Cię od razu.
Bez zaufania nie ma sprzedawania
Firmy działające na terenie Polski w systemie MLM mają przed sobą duże wyzwanie. Jak pokazują badania, Polacy są jednym z najmniej ufnych narodowości, co przejawia się podważaniem kompetencji, nawet specjalistów. Przeciętny Kowalski „zna się” na sporcie, medycynie, inwestowaniu, marketingu i polityce, chociaż średnio nie czytamy nawet jednej książki rocznie.
Efekt kontrastu
Aby więc pracownik danej firmy mógł cokolwiek sprzedać (rekrutować do współpracy), musi wykazać się ponadprzeciętnymi umiejętnościami wzbudzania zaufania. Technika, która działa wyjątkowo szybko to efekt kontrastu: było – będzie. Polega ona na pokazywaniu stanu PRZED zastosowaniem, a następnie PO użyciu danej usługi czy produktu.
Doskonale metoda ta sprawdza się w branży beauty oraz wellness. Pokazując ludziom stan zdrowia, jakość skóry czy wygląd paznokci, rzęs, brwi PRZED skorzystaniem z produktu, a także efekt końcowy po zastosowaniu- tworzymy w świadomości przyszłego klienta obraz niepodważalnego zaufania do nas. To właśnie reklamy suplementów, które pokazują szczupłą sylwetkę kobiety lub jej cerę, zawierają element PRZED, aby widz zaufał, że będzie czuł satysfakcję z zakupu jakiegoś specyfiku. Potencjalny klient szybciej podejmuje decyzję o zakupie gdy ma porównanie.
Podsumowując…
Bez zaufania nie ma sprzedawania. Jeśli zaczniesz dzisiaj doszukiwać się okazji, aby dokumentować działania produktów, którymi operujesz za kilka miesięcy, będziesz miał bardzo bogate portfolio, a wtedy nikt nie będzie podważał Twoich kompetencji.
Autor: Mariusz Kubis
Social media: Facebook