Pamiętacie początki firmy Amway w Polsce? Inauguracyjny zachwyt, rosnąca liczba współpracowników, spotkania, szkolenia, euforia, potem niepochlebne opinie, kontrowersje wokół tematu, spadek zainteresowania i długo, długo nic… aż do dzisiaj. Coraz więcej dystrybutorów, którzy działali z Amway’em w latach 90. po długim uśpieniu powraca do aktywnej sprzedaży. Nadszedł czas reaktywacji. Czy będziemy świadkami nowej ery Amway’a?
5 listopada 2012 roku we Wrocławiu odbyło się spotkanie firmy Amway, na której gościem specjalnym był Doyle L. Yager (na zdjęciu powyżej), syn Dextera Yagera, założyciela słynnej Yager Group, jednej z największych organizacji osobistego franchisingu na świecie. Dzisiaj Dexter Yager i jego rodzina – Steve Yager, Doyle Yger i Jeff Yager są prawdziwymi ikonami światowego marketingu sieciowego. Wiele firm i liderów po dziś dzień wzoruje się na ich metodach motywacji, szkolenia i prowadzenia biznesu.
Dexter Yager pojawił się w biznesie Amway w 1964 roku. Na początku budował swoją grupę dystrybucji w oparciu o standardowy schemat MLM. Po pewnym czasie Yager zwrócił uwagę na fakt, że decydującymi czynnikami w marketingu sieciowym nie są ani produkty ani ilość ludzi, lecz jakość struktury. Budowanie jakości struktury metodą Dextera opierało się na stałym podsycaniu motywacji, korzystaniu z doświadczeń osób, które już osiągnęły sukces, a także na konsekwencji i wytrwałości. W ten sposób Yager Group zbudowała oprócz solidnych struktur spektakularny wręcz sukces.
Na konferencji, podczas przemówienia Doyla Yagera, mieliśmy okazję posłuchać szkoleniowej klasyki z tzw. Yager University – systemu motywacyjnego, opracowanego przez założycieli grupy. Doyl Yager wzywał, aby zamiast zastanawiać się co miesiąc, czy wystarczy nam pieniędzy na opłacenie mieszkania, rachunków i pokrycie wydatków, zadać sobie pytanie innego rodzaju – co naprawdę chcielibyśmy w życiu posiadać? Na podstawie tych przemyśleń należy odpowiedzieć sobie szczerze – jaki dochód chcemy osiągać? A co z niepochlebnymi opiniami sąsiadów, rodziny na temat firmy? Powinniśmy słuchać ludzi, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie. To tak jak z rurami – kiedy jakaś przecieka – szukasz specjalisty, hydraulika. Nie pytasz sąsiada o zdanie w tej sprawie. W sprawach biznesu słuchaj ludzi, którzy osiągnęli sukces w biznesie. Zamiast angażować w biznes ludzi, którzy nie chcą z nami współpracować, poszukajmy tych, którzy sami szukają możliwości do zrobienia w życiu czegoś więcej.
Amway przez blisko 51 lat działalności na świecie obrósł już niejedną legendą. Zamiast je powielać, przyjrzyjmy się oficjalnym liczbom:
· Produkty Amway są dystrybuowane przez ponad 3 miliony przedsiębiorców na całym świecie
· Około 500 tysięcy dystrybutorów działa w samej Europie
· Obecnie firma prowadzi działalność w 28 krajach w Europie
· W 6 krajach Europy wybudowano Centra Promocji Amway
· Kampania społeczna sponsorowana przez Amway udzieliła pomocy ponad 9,5 milionom dzieci
· Amway posiada około 1000 własnych produktów
· Amway zajmuje 18 miejsce na świecie pod względem posiadanych patentów
Martyna Ubych