Mentalność ludzi i realia w jakich żyjemy się zmieniają. Dzisiaj na hasło zakupy coraz więcej osób wyobraża sobie siebie siedzącego przed monitorem. Obecna pandemia zmusiła wiele osób do korzystania ze sklepów internetowych, mimo iż wcześniej byli ich wielkimi przeciwnikami. Właśnie w tym czasie branża e-commerce rozkwitła. Na takie przyrosty przedsiębiorcy nie są obojętni. Toczy się walka o zdobycie rynku. Nie każdy jednak wie, czym w ogóle jest e-commerce? Według Słownika Języka Polskiego:
E-commerce – to handel za pośrednictwem Internetu.
Wzrosty na rynku e-commerce
- 2020 rok w porównaniu do roku poprzedniego pokazuje nam wzrost sprzedaży o aż 35%.
- W ciągu ostatnich 7 lat liczba domen zwiększyła się o 53%.
- W pierwszym kwartale 2021 roku liczba sklepów online wzrosła o 3,4 tys.
- 44% zakupu odzieży i obuwia w 1 kwartale 2021 roku została sfinalizowana przy użyciu transakcji internetowych.
Shoper dominuje na rynku e-commerce
Najpopularniejsza w Polce platforma e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS ruszyła do ataku. Pierwszym krokiem było wykupienie wszystkich udziałów firmy Shoplo Sp. z o. o. Kwota, jaką zapłacił Shoper to 17,5 mln złotych. Tym ruchem przejął polski rynek e-commerce.
Wszystkie te działania doprowadziły do zamierzonego celu, którym było zdominowanie rynku. Planem firmy jest obsługiwanie 50 tys. sklepów internetowych w ciągu następnych 5 lat
.
Usługi firmy Shoper
Firma ma szeroką gamę usług, które oferują każdemu użytkownikowi. Główną działalnością firmy jest tworzenie dla klienta od podstaw całego sklepu internetowego na gotowej platformie. W ten sposób Shoper obsługuje już ponad 15 tys. sklepów internetowych.
Shoper oferuje także działania marketingowe, w ramach których realizuje w imieniu klienta usługi Google Ads. Właściciele sklepów internetowych mogą czuć się z tym bezpiecznie, ponieważ firma posiada status partnera Google PREMIUM. Dla użytkowników Shopera oferowane są także webinary, dzięki którym mogą nauczyć się prowadzenia sklepu od podstaw.
E-commerce a branża MLM
Czym różni się prowadzenie sklepu internetowego od sprzedaży w MLM?
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga od właścicieli dużego zaangażowania. Biorą oni bowiem na siebie całą odpowiedzialność działań marketingowych, sprzedażowych i technicznych. Zajmują się produkcją, dystrybucją i sprzedażą produktów od A-Z. Po ich stronie leży także kontakt z dostawcami, strategia sprzedaży oraz wybranie modelu biznesowego.
Sprzedaż w systemie MLM odbywa się natomiast przy współpracy z liderami, których głównym obowiązkiem jest stworzenie sieci sprzedażowych. Zadanie liderów jest więc ułatwione, gdyż oprócz powiększania sieci i sprzedaży produktów, pozostają im tylko działania marketingowe. Wszystkie formalności, kwestie prawne, podatkowe, produktowe są po stronie firmy, którą reprezentują. Jest to znaczne ułatwienie. Minusem jest jednak to, że nie mają wpływu na cenę i jakość produktu.
Obydwa modele pozwalają nam na elastyczną pracę. Co jest lepsze? Sprzedaż w modelu MLM czy własny sklep internetowy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. A Ty jak uważasz? Który model sprzedażowy jest według Ciebie bardziej korzystny? Podziel się swoją opinią w komentarzu!