Nastały trudne czasy, ale czy dla wszystkich? Silny i dynamiczny obszar, jakim bez wątpienia jest branża MLM musi przygotować się na zupełnie nowe wyzwania. Redakcja Ranking MLM bacznie obserwuje rynek Network Marketingu podczas obecnego kryzysu gospodarczego spowodowanego pandemią Koronawirusa. Na podstawie opinii ekspertów wysuwamy subiektywne wnioski, z którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić. Jak radzą sobie firmy MLM i czy zyskają?
Produkty i usługi 100% online
Jest to grupa firm, która nie odczuwa dużych negatywnych skutków spowodowanych kryzysem. W swojej ofercie nie mają oni bowiem na sprzedaż produktów fizycznych. Oznacza to, że ich działalność nie wychodzi poza skalę internetu. W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych jest to dla nich ogromna korzyść i zwiększona szansa na sprzedaż. Firmy działające 100% online to m.in. Lexnonstop.com lub MyConnect. Ich działania w sprzedaży online pozwalają na umocnienie się na rynku i zdobycie lojalnych klientów. Jak wykorzystają tę okazję? Będziemy wiedzieć za rok.
Ochrona przed zakażeniem
Wybuch koronawirusa sprawił, że odnotowano znaczące wzrosty w zakresie produktów wspierających ochronę przed zakażeniem. Wystarczy wspomnieć o środkach dezynfekcji czy suplementach zwiększających odporność organizmu. Zebrane statystyki informują, że zainteresowanie zakupami online w marcu 2020 wzrosło o połowę w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na rynku jest wiele firm, które w swojej ofercie posiadają poszukiwane w tym czasie produkty. Mają one dużą szansę na rozwój, ale tylko od nich i ich liderów zależy, jak wykorzystają tę szansę. Są to m.in.:
- Herbalife
- Duolife
- 7Play
- Souvre
- Vision
- Jenuesse
- NSA
- Flavon
- Colway
- FM World Polska
- Dedra Innovations
- Tiens
- Siberian Wellness
- The Juice+ Company
- Nature’s Sunshine
- PM International
- Forever Living Products
Gwałtowny wzrost bezrobocia
Epidemia Koronawirusa odbija się negatywnie na rynku pracy. Z szacunków Personnel Service wynika, że do końca trwania stanu epidemicznego w Polsce pracę może stracić nawet 2 mln pracowników. To oznacza, że pojawi się 2.000.000 potencjalnych nowych współpracowników. Jest to duża okazja dla branży MLM. Praca przez internet może być aktualnie jedyną szansą na aktywność zawodową dla wielu grup. Do niedawna Network Marketing kojarzył się wielu osobom przede wszystkim z pracą dodatkową. Dziś chyba możemy śmiało powiedzieć, że to coraz częściej praca na pełny etat. Warto zapoznać się ze strategią czy też planem marketingowym firm w branży MLM i wybrać taką, która najbardziej do nas „przemawia”.
Podsumowując…
Z historii ewolucji wiemy, że nie przetrwały najsilniejsze osobniki, lecz te, które potrafiły się dostosować. Jest to złoty czas na rozwój firm, które przygotowały się do panującej sytuacji. Trzeba przyznać, że pandemia Koronawirusa jeszcze bardziej napędziła sprzedaż internetową kosztem zakupów w sklepach stacjonarnych, lecz w parze z biznesowymi korzyściami idą również realne zagrożenia. Na rynku MLM są także firmy, które nie były przygotowane i przez to tracą na sprzedaży. Poinformujemy Was o tym w kolejnym artykule. Bądźcie na bieżąco.