14 maja Roboclean Poland zainicjował nowy program marketingowy dla swoich przedstawicieli, o czym napisaliśmy dla Was na łamach Alterbusiness.info. Pamiętacie artykuł „Roboclean Poland odpala motywacyjną petardę”? Petarda wystrzeliła i dała piękne widowisko. Czym jednak byłyby nawet najwspanialsze fajerwerki, gdyby nie miały odpowiedniej oprawy i widowni? Dlatego właśnie firma zorganizowała dla Przedstawicieli uroczyste Podsumowanie Kwartału. Zapraszamy na relację z wydarzenia, przygotowaną przez Tomka Nawrota.
Uśmiechnięci, zadowoleni, nagrodzeni Przedstawiciele. Nagrody, puchary, medale. Słowa uznania i podziękowania. Wywiady z najlepszymi i z tymi, którzy dopiero zaczynają. Szkolenie na temat misji, wartości, bycia naturalnym w kontekście sprzedaży – w ten sposób można krótko określić Podsumowanie Kwartału w Roboclean Poland, które miało miejsce 11 lipca w centrum Warszawy, w czterogwiazdkowym Hotelu Novotel. W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 Przedstawicieli firmy.
Już na samym wstępie rozdane zostały pierwsze nagrody. Szybkowar, wycieraczka z oryginalnym napisem „Tu mieszka Roboclean” i zegar trafiły do Przedstawicieli, którzy wylosowali je w konkursie punktualności. Chyba wszyscy o nim wiedzieli, bowiem każdy przybył punktualnie.
Relax w SPA na koszt firmy
Łukasz z warszawskiego biura oraz Andrzej i Robert z biura w Gdańsku otrzymali vouchery. To nagrody za największą sprzedaż w drugim kwartale w całej organizacji. Regulamin kolejnego kwartalnego konkursu o nazwie RELAX CLUB daje szansę otrzymania gratyfikacji nieograniczonej liczbie Przedstawicieli. Każdy, kto sprzedał przynajmniej 15 urządzeń w kwartale, jedzie na weekend do hotelu z osobą towarzyszącą, gdzie może korzystać z dobrodziejstw SPA.
Lamborghini czy Ferrari?
Żółty, czy czerwony? Każdy, kto znalazł się w dwudziestce Przedstawicieli mających największą sprzedaż w I półroczu, będzie mógł wybrać super sportowy samochód, którym wyjedzie na tor sportowy. Zwycięzcy konkursu GOLD STAR CLUB będą mogli doświadczyć wrażeń, których na co dzień doznaje Robert Kubica. Najpierw planowaliśmy w pierwszy dzień grill i dyskotekę, a w drugi jazdę samochodami. Jednak ze względu na niższą dyspozycję uczestników drugiego dnia spotkań integracyjnych, postanowiliśmy odwrócić kolejność – zakomunikował Piotr Sobotka. Bardzo słuszna decyzja. Trzeba być w dobrej formie podczas zwykłej jazdy samochodem, a tym bardziej podczas bardzo szybkiej na torze.
Dominikana, Indie, Tajlandia
W Roboclean Poland najlepiej
Wyróżnieni zostali także Przedstawiciele, którzy dokonali pierwszej sprzedaży. Znaleźli się wśród nich Marcin i Wojtek. Na swoim koncie mają już odpowiednio 400 i 100 sprzedanych innych urządzeń. Zdecydowali się na zmianę i rozpoczęcie współpracy z Roboclean Poland ze względu na lepszy produkt i świetną atmosferę. Decyzję taką podjął również Roman. W sprzedaży bezpośredniej pracuje 16 lat. O jego ogromnym doświadczeniu świadczy 1300 sprzedanych urządzeń. Wraz z Basią, która ma na swoim koncie 300 sprzedaży i też niedawno rozpoczęła współpracę z RC, otrzymali odznakę za 5 pierwszych sprzedanych Roboclean SPLUS. W sumie wyróżnienie to otrzymało 11 Przedstawicieli. Odznaki otrzymali również ci, którzy na swoim koncie mają przynajmniej 15, 30, 150, 250, 500 i 650 sprzedaży.
Najlepsi współpracownicy firmy osiągają miesięczną sprzedaż na poziomie 10 urządzeń. Takie dokonania również są doceniane. Na scenie pojawili się ponownie Łukasz, Andrzej i Robert. Ich wyniki są nie tylko rezultatem dużego doświadczenia, ale również systematycznego wykonywania prezentacji. Nie zapomniano też o trenerach. Za II kwartał wyróżnienia otrzymali Jan, Katarzyna i Tomek. Jako miarę ich efektywności przyjęto liczbę nowych Przedstawicieli, którzy dokonali pierwszej sprzedaży.
Czego oczekuje klient?
Klient oczekuje przede wszystkim spotkania z drugim człowiekiem, a nie manipulacji – od tego stwierdzenia swój wykład rozpoczął Mariusz Stępnik, od wielu lat z sukcesami zajmujący się sprzedażą bezpośrednią. Oczywiście etyczne techniki sprzedaży są ważne. Jednak jeszcze ważniejsze, jak powiedział Mariusz, są misja, wartości i bycie autentycznym. Jego zdaniem firmy najczęściej motywują głównie poprzez pieniądze. Uważa on, że nie są one najważniejsze. Przy nadmiernym skupieniu się na nich, mogą być nawet przeszkodą dla skutecznej sprzedaży. Co prawda często bywa tak, że osoby początkujące są w trudnej sytuacji finansowej i najważniejsze jest dla nich wtedy zarobienie pieniędzy. Jednak wraz ze wzrostem zarobków do głosu dochodzą inne potrzeby, jak np. robienie czegoś ważnego, wnoszenie wartości do życia innych, wykonywanie pracy, która jest zgodna z własnym sumieniem i poglądami.
Są przekonani
Ważne jest, abyś wierzył w produkt – Mariusz Stępnik przedstawił pierwszy element niezbędny do bycia skutecznym w sprzedaży. Miałem okazję wykonywać wywiady z Przedstawicielami i klientami Roboclean Poland. Moją uwagę zwróciło to, że wszyscy bardzo pozytywnie i z entuzjazmem mówią o urządzeniu. Nie spotkałem się z taką jednomyślnością na temat produktu w żadnej firmie, o której dotąd pisałem. Potwierdza to wysoką jakość i unikalne walory użytkowe urządzenia Roboclean SPLUS. Świadczy też o tym, że Przedstawiciele są przekonani do produktu.
Atmosfera w firmie – to drugi element wymieniony przez Mariusza. Gdy firma narzuca coraz wyższe plany sprzedażowe lub są ciągłe nieporozumienia, wtedy spada motywacja do działania. Środowisko pracy jest bardzo istotne. Jeśli w firmie czujemy się dobrze, to wtedy chęć do pracy i entuzjazm są dużo większe, a to ma właśnie miejsce w Roboclean Poland.
Prawdziwy handlowiec to wrażliwy człowiek. Nie ukrywa się za zbroją wyuczonych technik. To, co mówi, jest zgodne z jego przekonaniami i wartościami – w ten sposób Mariusz Stępnik określił trzeci element niezbędny w skutecznej sprzedaży. Dodał, że ważne jest, aby być naturalnym i otwartym na drugiego człowieka. Czy jest na świecie osoba identyczna, druga taka, jak Ty? – kontynuował, zachęcając do działania zgodnie ze swoim własnym stylem. Naturalność jest potrzebna do nawiązania dobrej relacji z klientem, co jest niezbędne w sprzedaży.
Piotr Sobotka zapowiedział, że takie podsumowania będą odbywać się co kwartał. Mnogość konkursów sprawia, że każdy Przedstawiciel bez względu na dotychczasowy dorobek i staż ma szansę na zdobycie nagrody w którymś z nich. Życzę pozytywnie nastawionych klientów i wielu sprzedanych urządzeń Roboclean SPLUS!