Dzisiaj odkopujemy dla Was trochę zakurzoną, ale – jak czas pokazał – trafioną analizę rozwoju cyfrowej rzeczywistości, która nas otacza. Artykuł został opublikowany na przełomie roku 2012/2013 w 6 numerze czasopisma „Manager MLM”. Marta Kaczmarski, utalentowana publicystka, stawia w nim tezy, przewidując, jak rozwinie się w następnych latach rzeczywistość cyfrowa – „digit”. Teraz możecie sprawdzić, czy analiza była trafna. Co przewidywaliśmy w 2013/2013 roku, a co zastaliśmy? Konfrontacji część pierwsza – zapraszamy!
Internet, urządzenia przenośne, tablety; wszystko „digit”. Wkraczamy w Nowy Rok [2013 – przp. red.], w którym rozwój technologii „digit” postawi kolejny wielki krok, a my razem z nią. Branża, która zaczyna dominować, wkraczać w naszą codzienność już nie tylko przez okno komputera, ale wszędzie gdziekolwiek złapiesz lub Ciebie złapie Internet.
Wszystko, co nowe przeraża i odrzuca przy próbie pierwszego kontaktu. Sama wiem jak frustruje mnie pierwsze spotkanie z modnym portalem, na którym wszystkie koleżanki mają konto, a ja jeszcze nie. Nie poddaję się, mimo, że wszystko jest po angielsku, nie widzę sensu ani związku. Jeszcze rok temu zamknęłabym komputer z okrzykiem: „Nie mam czasu na takie p…doły!”. Teraz zmieniłam zdanie i nastawienie. Śledzę, słucham, rozumiem i pomagam zobaczyć innym to, co niewidzialne. To, co rocznik z „8” z przodu rozumie bez myślenia. Zapraszam na krótkie spotkanie z przyszłością. Bez komputera, bez frustracji, tylko Ty i niegroźny artykuł, który wprowadzi Cię w Świat tego co nowoczesne i nieuniknione.
Klient i jego potrzeby
Klient roku 2013 będzie potrzebował wszystkiego na „już”, bez czekania na spotkanie, na wydruki, formy do wypełnienia. Klientowi 2013 spodoba się to, co jest ładne, angażujące i jest pod ręką. Przed nami rok smartphonów i tabletów, natychmiastowy dostęp do wiedzy, aplikacje i rozrywki. Co będzie trendem w Nowym Roku, co zniknie, na co będziemy musieli poczekać jeszcze kilka lat?
Pierwszy z takich trendów chciałabym poruszyć sama i dzisiaj to uczynię. Mianowice pisownia obcojęzycznych słów, które nie mają ekwiwalentu w naszym ojczystym języku. Pisanie i odmienianie słowa: smartphon, smartphonów przyprawia mnie o ból nadgarstków, dlatego od tego momentu przechodzę na pisownię polską.
Smartfony i tablety – jako pierwszy punkt podkreślany we wszelkich rankingach
Smartfony i tablety do tej pory wrzucano do jednego worka. Z biegiem czasu zauważono, że używamy tych narzędzi inaczej. Jaka jest różnica? Tablety używane są najczęściej do szerokich poszukiwań (search). Szukamy w nich zazwyczaj rozrywki, ciekawostek i czegoś, co nas bawi. Smartfonów używamy do poszukiwań istotnych, ważnych i skoncentrowanych na temacie. Czego na pewno nie robimy na tych urządzeniach i co powinni wiedzieć nadawcy wiadomości? Nigdy nie oczekuj od użytkownika przenośnych urządzeń: wypełniania form online, otwierania załączników w PDF, oraz drukowania dokumentów.
Dzielenie się oraz nowe, oryginalne i zachęcające formy współdzielenia własnych doświadczeń, przeżyć
Cała nasza komputerowa przeszłość nauczyła nas pracy i interakcji jeden na jeden. I to właśnie zacznie się zmieniać. Przypomnijmy sobie jak zmieniło się nasze zachowanie, kiedy zaczęliśmy robić zdjęcia cyfrowe. Po wykonaniu jednego albo kilku zdjęć aparat cyfrowy natychmiast idzie w obieg, zwrócony wyświetlaczem do góry. Natychmiast chcemy pokazać innym efekt, podzielić się. To samo zachowanie przenieśliśmy na telefony. Zdjęcia zrobione telefonem trafiają w obieg poprzez przesłanie wiadomości, poprzez Facebook, poprzez cokolwiek. Z drugiej strony tablety będziemy wykorzystywać do oglądania filmów, do video, jako narzędzie używane w towarzystwie, Twój tablet krąży z rąk do rąk dostarczając rozrywki Twoim towarzyszom. Widzisz jak ważne zaczyna być dzielenie się. Dlatego właśnie w Nowym Roku rynek skoncentruje się na funkcji – „send to a friend”.
Koniec QR code
QR kod od lat walczy o swoje miejsce na rynku i z pewnością każdy z Was już spotkał na swojej drodze czarno biały kwadrat, drukowany na wizytówkach, stronach magazynów, na samochodach. Doskonała, bardzo prosta idea błyskawicznego dostępu do informacji poprzez zeskanowanie jednego obrazka. Dobry koncept, słabe wykonanie. Po pierwsze skanowanie QR kodu nie działa na wszystkich urządzeniach, wymaga ściągnięcia dodatkowej aplikacji i najczęściej odsyła do strony internetowej, czyli do zwykłej, regularnej home page. W efekcie, po wszystkich staraniach i zabawie ze skanowaniem kodu nie ma niespodzianki.
[…]
—
Zapraszamy do komentowania!