Wczoraj do redakcji dotarł kolejny (po informacji o połączeniu MonaVie i Jeunesse) news: decyzją ostatniego Walnego Zebrania Członków PSSB firmy Zinzino i Perfect Coll zostały przyjęte w poczet członków oczekujących na przyjęcie na okres próbny jednego roku. To dobra okazja, aby przyjrzeć się, jak PSSB weryfikuje członków Stowarzyszenia.
Jak wygląda weryfikacja firm, które ubiegają się o członkostwo?
Przedsiębiorstwa kandydujące do Stowarzyszenia przechodzą proces przeglądu zgodności dokumentów i prowadzonych działań rynkowych z regulacjami konsumenckimi obowiązującymi w Polsce oraz postanowieniami Kodeksu Sprzedaży Bezpośredniej PSSB. Weryfikacji podlegają wszelkie dokumenty kandydata dotyczące relacji między firmą a konsumentami oraz firmą i jej przedstawicielami (dystrybutorami), takie jak: umowy o współpracę, umowy handlowe, broszury sprzedażowe, ulotki reklamowe, materiały szkoleniowe i plany marketingowe. Administrator kodeksu PSSB po przeprowadzonym przeglądzie dokumentów sporządza opinię, a na jej podstawie Zarząd Stowarzyszenia podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata w poczet członków oczekujących na okres kandydacki jednego roku. Okres ten to czas na dostosowanie wszystkich dokumentów i działań firmy do wymaganych standardów. Po upływie tego okresu, ponownej weryfikacji dokumentów i praktyk rynkowych, przedsiębiorstwo zostaje pełnoprawnym członkiem Stowarzyszenia.
Proces weryfikacji firm kandydujących do Stowarzyszenia obejmuje również ich wizerunek rynkowy. W tym celu PSSB konsultuje się z rzecznikami konsumentów, organizacjami konsumenckimi oraz – w przypadku przedsiębiorstw działających na wielu rynkach – z podmiotami partnerskimi poza granicami Polski.
Członkostwo w Stowarzyszeniu jest potwierdzeniem rzetelności, profesjonalizmu i poszanowania praw konsumentów przez należące do niego przedsiębiorstwa oraz cenną informacją tak dla klientów, jak i dla osób zainteresowanych podjęciem współpracy w charakterze sprzedawców. Dlatego też coraz więcej firm jest zainteresowanych wstąpieniem w nasze szeregi i wspólnymi działaniami na rzecz propagowania uczciwości w biznesie sprzedaży bezpośredniej. Cieszy nas, że przedsiębiorstwa dostrzegają taką potrzebę i wymierne korzyści z wstąpienia do Stowarzyszenia, bo to oznacza, że chcą działać rzetelnie, uczciwie i w trosce o prawa konsumentów –
mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.
Kim są nowi członkowie oczekujący na członkostwo w PSSB?
Perfect Coll Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, to polska firma marketingu wielopoziomowego. Producent i dystrybutor kosmetyków, urządzeń do pielęgnacji skóry twarzy i ciała oraz suplementów diety. Firma działa na rynku polskim od jesieni 2014 roku.
Zinzino Sp. z o.o. z siedzibą w Göteborgu, to producent i dystrybutor kawy, herbaty i akcesoriów do ich zaparzania, a także unikalnej linii naturalnych suplementów diety – Zinzino Balance. Ziznzino jest głównym przedstawicielem francusko-belgijskiej firmy i sieci kawiarni Rombouts oraz współpracuje z norweską firmą BioActive Foods dostarczającą unikalny olej wykorzystywany jako podstawowy składnik produktów Zinzino Balance. Firma działa od 2005 r. W Polsce Zinzino oferuje jedynie produkty z linii Zinzino Balance.
Na podstawie:
Informacja prasowa, 18.03.2015