Postanowiłeś prowadzić swojego autorskiego bloga o alternatywnych sposobach zarabiania, marketingu wielopoziomowym, branży wellness. Chcesz w ten sposób wypromować swój biznes. Kupiłeś domenę, Twoja własna strona jest już zainstalowana na serwerze, dodajesz interesujące wpisy kilka razy w tygodniu – masz już swój zakątek internetowej przestrzeni, w którym piszesz lub pokazujesz to, co uważasz za istotne. Ale odwiedzających wciąż brak. Wielu początkujących bloggerów jest mylnie przekonanych, że już samo uruchomienie bloga będzie wiązało się z odzewem internautów i nie pozostanie niezauważone. Niestety – Internet jest długi i szeroki, więc nie ma co liczyć na to, że oglądalność sama wrośnie. Przedstawiamy parę prostych i darmowych sposobów na zwiększenie oglądalności.
Posty gościnne
Sprawdzają się idealnie w przypadku blogów eksperckich, dotyczących specjalistycznej tematyki. Wyszukujesz portal lub stronę, która ma dużo więcej użytkowników/czytelników niż Ty, a następnie zgłaszasz się do redakcji/autora bloga z propozycją opublikowania na nim swojego artykułu z linkiem do własnego bloga. Jeżeli artykuł będzie ciekawy i dobrze napisany, istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że nie zostanie przyjęty. Możesz wysłać swój artykuł również do naszej redakcji: http://alterbusiness.info/kontakt/ Chętnie go ocenimy, a jeśli uznamy, że zainteresuje naszych czytelników, opublikujemy go na portalu. Praktyka wymiany postów została zapożyczona z USA. W Stanach Zjednoczonych, które już dawno odkryły siłę blogów jako platformy promocyjnej, jest to najlepsza metoda na szybki skok popularności.
Zamieszczaj komentarze
Dzięki temu budujemy markę osobistą i wizerunek eksperta! Znajdź stronę internetową lub portal, który jest związany tematycznie z Twoim blogiem. Pod artykułami najczęściej istnieje możliwość dodania komentarza. Dodaj wartościowy komentarz (coś więcej niż: „fajny wpis”), podpisz się imieniem i nazwiskiem. Wiele formularzy internetowych służących do pozostawiania komentarzy ma również możliwość dodania linka do własnego bloga lub strony WWW. Nawet, jeśli konkretny, upatrzony przez Ciebie portal nie ma takiej funkcji, możesz w wypowiedziach zamieścić link do swojego bloga. O ile pozostaniesz kulturalny, nie będziesz nachalny w takiej formie promocji, a Twoje komentarze przedstawiają jakąś wartość i wnoszą coś do dyskusji, autor bloga przymknie oko na taką formę promocji.
Udzielaj się na tematycznych forach internetowych
Kolejny darmowy sposób na promocję bloga to właśnie fora internetowe. Wyszukaj interesujące Cię fora, spójne z tematyką Twojej strony internetowej. Sprawdź koniecznie, czy forum wciąż jest odwiedzane, a ostatni post został dodany w aktualnym miesiącu. Napisz coś, co zainteresuje forumowiczów, zabierz głos w dyskusji, wypowiedz się na interesujący Cię temat. Budujesz w ten sposób swój wizerunek, więc nie zapomnij podpisać się imieniem i nazwiskiem, a w stopce/sygnaturze postu zamieść link do własnego bloga. Koniecznie umieść link również w swoim profilu – na wielu forach możesz to zrobić. Kiedy ktoś zainteresuje się Twoją wypowiedzią, z pewnością będzie chciał sprawdzić, kim jesteś. Zapraszamy na nasze forum: http://alterbusiness.info/forum/
Stwórz atrakcyjną przynętę
Daj osobom, które odwiedzą Twoją stronę WWW realną wartość – i nie mamy na myśli ciekawych wpisów lub gorących newsów. Stwórz powód, dla którego warto do Ciebie zaglądać. W wielu firmach marketingu wielopoziomowego i sprzedaży bezpośredniej możesz otrzymać darmowe próbki produktów. Wykorzystaj je! Możesz nagradzać nimi co 10 komentarz, ogłosić konkurs, w którym nagrodą będzie „gratisowy” produkt, a przy okazji istnieje spora szansa na to, że zainteresujesz swoim biznesem odwiedzających. Nie masz gratisów i próbek? Dowiedz się, czy firma, z którą współpracujesz nie zasponsoruje produktu na potrzeby bloga. Jeżeli również to nie jest możliwe, stwórz szkoleniowego e-booka, nagraj krótki szkoleniowy film – możliwości jest wiele!
Umieszczaj linki do swojego bloga w katalogach
Podstawowy zabieg, pozycjonujący bloga w wyszukiwarkach internetowych. Im więcej linków do Twojego internetowego zakątka znajdzie się w sieci, tym lepiej! Wyszukuj darmowe katalogi stron WWW, które są powiązane tematycznie z Twoim blogiem. Należy jednak pamiętać, aby wybierać te moderowane – jeżeli w kolejce do dodania linku jest 700 stron, raczej się nie doczekasz – lepiej zainwestować czas w inną formę promocji.
Dodaj bloga do Rankingu blogów
Możesz zasugerować nam dodanie swojego bloga do Rankingu blogów, a następnie oddawać na niego głosy i zachęcić do głosowania znajomych. Zaloguj się na portalu www.alterbusiness.info i zarejestruj, a następnie w zakładce „moje konto” kliknij „zasugeruj dodanie bloga do rankingu”. Jeżeli Twoja strona WWW jest atrakcyjna, istnieje spora szansa na to, że nasi Rankingowicze zaczną ją regularnie odwiedzać. Jeśli znajdziesz się w TOP 10 miesiąca lub roku, opublikujemy artykuł, w którym znajdzie się Twój blog. Roczne zestawienia publikujemy również w czasopiśmie „Alterbusiness.info” – w styczniowym wydaniu zamieściliśmy TOP 10 firm, managerów, blogów, produktów i książek, na które najchętniej oddawaliście swoje głosy.
Źródła:
- http://www.latajacaszkola.pl/jak-skutecznie-promowac-bloga-3-strategie-8-pomyslow/
- http://www.wpart.pl/jak-wypromowac-bloga/
- http://netbloger.eu/10-sposobow-promowania-wpisow-na-blogu/