Jak z pewnością zauważyli nasi stali czytelnicy, portal na początku grudnia uległ znaczącej metamorfozie. Tym, co najbardziej rzuca się w oczy, jest oczywiście zmiana jego nazwy – RankingMLM.com został zastąpiony przez AlterBusiness.info. Nie oznacza to jednak, że zamieszczone na stronie rankingi straciły na znaczeniu! Wręcz przeciwnie – ich nazwy lekko się zmieniły, a ponadto pojawiły się dwa zupełnie nowe zestawienia: Ranking Programów Partnerskich i Ranking Programów Rabatowych.
Programy partnerskie – co to takiego?
Zgodnie z definicją program partnerski zakłada współpracę przynajmniej dwóch podmiotów – jak zresztą sama nazwa wskazuje, partnerów – którzy z takich działań czerpią korzyści. Uczestnictwo w programie partnerskim oznacza promowanie usług bądź produktów różnych firm. Podobnie jak w marketingu sieciowym zarabiamy wtedy, kiedy z naszego polecenia czy na podstawie reklamy zamieszczonej na naszym blogu bądź stronie internetowej ktoś kupi produkt (kliknie w baner, zarejestruje się na stronie etc.) firmy, z którą współpracujemy.
Programy partnerskie, inaczej zwane afiliacyjnymi, możemy podzielić na jedno- i wielopoziomowe. W przypadku tych ostatnich partnerzy promują nie tylko produkt lub usługę danej firmy, ale również sam program, pozyskując do niego nowych partnerów i czerpiąc zyski również z tego tytułu.
Dla kogo?
Większość programów partnerskich funkcjonuje w Internecie – aby wziąć w niech udział, nie trzeba wychodzić z domu. Firmy, które decydują się na taką formę promocji, mogą działać w rozmaitych branżach. To, co odróżnia program afiliacyjny od zwykłej kampanii reklamowej, to zakres sposobów, w jakie partner może promować produkt lub usługę: biernie, umieszczając na swojej stronie internetowej baner, reklamę, link lub artykuł sponsorowany, albo czynnie, pisząc recenzje, dyskutując na forach czy tworząc oferty łączone.
Aby zostać partnerem, nie trzeba mieć już gotowej własnej strony www – niektóre z nich powstają specjalnie na potrzeby takiego programu. Partnerzy dostają zwykle zestaw materiałów od organizatora programu, które ułatwiają promowanie produktów bądź usług. Może również wykazać się kreatywnością i samemu tworzyć treści zachęcające do skorzystania z reklamowanych towarów.
Zaletą programów partnerskich jest fakt, że ich obsługa nie wymaga dużych nakładów czasowych, a w przypadku, kiedy decydujemy się jedynie na umieszczenie banneru na swojej stronie jest w zasadzie bezobsługowa. Przed podjęciem decyzji o wyborze programu partnerskiego warto jednak dobrze przemyśleć, jaki produkt lub usługa trafią do odbiorców naszej strony lub bloga (jeśli już takowy prowadzimy). Dobrze dobrany program przyniesie nam z pewnością o wiele większe zyski. Oczywiście można współpracować w ramach programu afiliacyjnego równocześnie z kilkoma firmami.
Programy rabatowe – czyli jak oszczędzać, wydając
O ile programy partnerskie wymagają pewnego zaangażowania i spełnienia podstawowych warunków, o tyle w programie rabatowym możemy wziąć udział niejako mimochodem. Większość z nas posiada zapewne karty rabatowe w ulubionej sieci sklepów, stacji benzynowych czy restauracji, które lojalnych klientów nagradzają zniżkami.
Programy rabatowe działają według kilku schematów. W najpopularniejszym z nich wystarczy dokonać zakupów na konkretną, określoną przez organizatora programu kwotę, aby uzyskać stałą, zwykle kilku- lub kilkunastoprocentową zniżkę. W innych należy zainwestować w specjalną kartę, która uprawnia do zniżek, często w wielu miejscach. Jeszcze inne opierają się na współpracy danej firmy z innymi, i tak kupując np. polisę ubezpieczeniową X, automatycznie dostajemy rabat w sklepie A, restauracji B i w aquaparku C.
Programy rabatowe mogą nam przynieść spore oszczędności, oczywiście o ile korzystamy z nich rozsądnie.
Wyniki grudniowych rankingów
Pozycje w nowych kategoriach rankingowych nie zebrały co prawda oszałamiających ilości głosów, ale zwróciliście większą uwagę na niektóre z nich. W Rankingu Programów Partnerskich na pierwszym miejscu znalazł się Money2Money, program finansowy, którego właścicielem jest Money.pl Sp. z o.o. Zarobki w nim uzależnione są od skuteczności w promowaniu kont, kredytów, ubezpieczeń itd. i są w zasadzie nieograniczone.
Na miejscu drugim uplasował się Program Partnerski Syn-Trade – wielopoziomowa platforma partnerska – skupiająca wybrane sklepy internetowe z pożądanym przez klienta asortymentem (przede wszystkim kosmetyki, perfumy i chemia domowa), a na trzecim System Partnerski Bankier.pl, finansowy program umożliwiający zarabianie na pośrednictwie w sprzedaży produktów polskich banków.
Inne programy, które znalazły się na wysokich miejscach w rankingu to Złoty Program Partnerski, Walutomat.pl, TMefekt.pl, ComperiaLead.pl, EKOPROGRAM czy program partnerski księgarni helion.pl.
Natomiast w Rankingu Programów Rabatowych na pierwszym miejscu znalazł się Program Rabatowy Makro, w którym można zyskać rabat do 5 procent na wybrane produkty za osiągnięcie progu zakupowego w danym miesiącu.
Program Rabatowy Mapa Okazji, który znalazł się na miejscu drugim, to propozycja Alior Banku, w ramach której można korzystać ze zniżek i atrakcyjnych ofert promocyjnych w tysiącach punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Miejsce trzecie przypadło w grudniu Programowi Rabatowemu mBanku. Biorąc w nim udział, możemy kupować taniej nawet o 55 procent u partnerów mBanku (sklepy, hotele, restauracje, punkty usługowe) tylko pod warunkiem, że płacimy kartą tego banku.
W pierwszej dziesiątce programów rabatowych znalazły się również: Program Rabatowy Bonusstyle, Kidzone, Program Rabatowy Polnord S.A., Program Rabatowy topFX.pl, Program Rabatowy Cosinus, Program Rabatowy WARGAMERA oraz Rabatka.
Wszystkich, którzy działają w ramach programów partnerskich lub korzystają z programów rabatowych, serdecznie zachęcamy do głosowania. Podpowiedzcie innym, z kim warto współpracować i gdzie można skutecznie szukać oszczędności!