Zapytasz pewnie Czytelniku – po co mi czasopismo firmowe? Jaki ma sens wydawanie przez firmę takiego periodyku, zwłaszcza w branży o dumnej nazwie marketing sieciowy, skoro w dobie Internetu i urządzeń mobilnych wszystkie informacje o firmie można opublikować i sprawdzić w sieci web? Poza tym, co wielu z Was z pewnością raczy zauważyć, marketing sieciowy słynie z tego, że firmy nie inwestują wielkich w kwot kampanie reklamowe, pozostawiając reklamę i sprzedaż na barkach dystrybutorów. Stanowi to zarówno wadę, jak i zaletę tego systemu dystrybucji. A jednak czasopismo firmowe wydane z głową, może być nieocenionym narzędziem marketingowym. Wydawnictwa typu custom publishing stają się coraz bardziej popularne.
Czasopismo firmowe: dlaczego, po co?
—
Za stworzeniem czasopisma firmowego przemawia kilka istotnych korzyści. Skoncentrujmy się na korzyściach związanych bezpośrednio z marketingiem sieciowym.
Po pierwsze – czasopismo firmowe to słowo drukowane. Wiele osób po 60 roku życia, pomimo licznych, wspierających programów rządowych, znajduje się w grupie wykluczenia cyfrowego. Emeryci są świetnymi kandydatami na współpracowników – mają niejednokrotnie wiele wolnego czasu, żywo interesują się tematyką pro-zdrowotną, utrzymują wciąż szerokie sieci kontaktów… Niestety – nie korzystają oni zbyt chętnie z mediów online.
I – co dla nas najważniejsze – uważają słowa drukowane za bardziej wiarygodne, a przecież właśnie o wiarygodność tu chodzi. Dystrybutor MLM nie może schronić się za budującymi markę firmy filarami, takimi jak oficjalny sklep z logo firmy, reklama telewizyjna, reklama radiowa. I tu z pomocą przychodzi czasopismo firmowe, uwiarygadniające brand, który reprezentujesz. Możesz pokazać potencjalnemu kandydatowi na współpracownika profesjonalnie wydane czasopismo, w którym znajdą się wywiady z ludźmi sukcesu, oferta firmy oraz wiadomości i aktualności firmowe. Innymi słowy, czasopismo firmowe, które pełni funkcję uwiarygadniającą, przyczyni się do zwiększenia sprzedaży i rekrutacji.
Czasopismo firmowe służy również do budowania więzi pracownika z firmą oraz stworzenia możliwości identyfikowania się z nią, jako miejsca godnego polecenia, co jest bardzo ważne w przypadku biznesów rekomendacyjnych. Trudno identyfikować się z czymś wirtualnym, natomiast czasopismo firmowe jest namacalnym efektem działań firmy.
Ważną pobudką do wydawania periodyku jest czynnik edukacyjny. Na czym polega? To przekazywanie wiedzy specjalistycznej oraz strategii radzenia sobie z najczęstszymi problemami w firmie, a także odpowiedzi na powtarzające się dylematy pracowników lub klientów. To pomocne narzędzie zawłaszcza w branży wellness, medycznej i odszkodowawczej – w tych dziedzinach branżowych pojawia się najwięcej wątpliwości natury etycznej, zdrowotnej i prawnej.
Nie bez znaczenia jest również coś, co osoby z poza branży marketingu sieciowego lubią nazywać propagandą sukcesu – skuteczna motywacja do działania. Funkcję motywacyjną mogą pełnić historie osób, które osiągnęły spektakularny sukces lub są na dobrej do niego drodze, artykuły szkoleniowe z zakresu coachingu i rozwoju osobistego oraz informacje o dynamicznym rozwoju branży.
Czasopismo firmowe: jak?
—
W wielu firmach wydaje się periodyki przygotowane przez redakcję powołaną wśród współpracowników lub pracowników etatowych przedsiębiorstwa. Przestrzegamy jednak przed taką decyzją, chyba, że posiadasz w firmie kogoś z bagażem publikacji, doświadczeniem w DTP oraz praktycznymi umiejętnościami w zakresie grafiki komputerowej. Wielokrotnie jako redakcja mieliśmy wątpliwą przyjemność oglądania na eventach broszur, ulotek i czasopism, które zamiast budować markę, sprawiały, że firma prezentowała się nieprofesjonalnie (mimo dobrych chęci, świetnego produktu i wspaniałych współpracowników). Dlatego warto zapoznać się z ofertą zawodowych wydawnictw. Ten sposób może okazać się szybszy, o wiele mniej pracochłonny, efekty o niebo lepsze, a koszt wcale nie taki duży, jak mogłoby się wydawać. Tym bardziej, że wiele firm otrzymało zewnętrzną dotację na tego typu działania marketingowe. Ponadto, decydując się na pomoc profesjonalnej redakcji, sam możesz wybrać layout czasopisma, opracowanie graficzne i rodzaj treści, który chcesz oglądać w swoim czasopiśmie, korzystając z pomocy i rady wydawnictwa na każdym etapie prac.
Czy w czasopiśmie przeważyć powinny artykuły specjalistyczne, pisane przez ekspertów z firmy, teksty coachingowe czy wywiady z przedstawicielami i współpracownikami firmy – to zależy w dużej mierze od tego, kto stanie się głównym odbiorcą medium: potencjalny kandydat na współpracownika, lider czy początkujący dystrybutor. Jest też wiele innych pytań, na które pomogą odpowiedzieć przedstawiciele redakcji: ile stron miałoby mieć czasopismo? Czy lepiej wybrać profil biznesowy czy poradnikowy, skierowany do bardziej masowego odbiorcy? Jak często należy je wydawać? Czy czasopismo powinno być sprzedawane, czy dostarczane dystrybutorom jako narzędzie pracy?
Jeżeli chcesz, abyśmy pomogli Ci odpowiedzieć na pytania, zapraszamy do kontaktu pod adresem mailowym biuro@rankingmlm.com lub numerem telefonu: 725 041 401 (Joanna Bromboszcz).
Zobacz również naszą ofertę tutaj.
—