Czyli co w trawie piszczy? Polska firma FM Group może się pochwalić prestiżowym certyfikatem „V” dla kilkunastu kosmetyków, Amway cieszy się ze wzrostu sprzedaży w Indiach, Herbalife zastanawia się, kto mógł założyć podsłuchy w siedzibie głównej, Avon musi wycofać ze sprzedaży wadliwy produkt, a w sieci powstaje nowy show dla sprzedawców bezpośrednich.
FM Group ze znakiem jakości „V”
—
W maju 2014 r. kosmetyki FM Group z Kolekcji Body Sign i wybrane produkty Skin Lab zostały już po raz drugi wyróżnione certyfikatami „V”. Oznacza to, że mogą być śmiało stosowane przez wegetarian, a kilka z nich – nawet przez wegan.
Certyfikaty są przyznawane przez Fundację Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt – Viva! oraz miesięcznik Vege. Na rok 2014/2015 znak jakości „V” dla wegetarian i wegan po raz kolejny otrzymały: naturalne mydło Skin Lab oraz naturalny cukrowy peeling do ciała, naturalne mydło i naturalny mus do ciała cherry & chocolate Body Sign. Po raz pierwszy otrzymały go nowości: naturalne mydło, naturalny cukrowy peeling do ciała i naturalny mus do ciała cream & blackcurrant Body Sign.
Z kolei certyfikat „V” dla wegetarian powtórnie otrzymały: naturalne masło do ciała na gorąco cherry & chocolate Body Sign, naturalne masło do ciała na gorąco Skin Lab i naturalny krem do ciała Skin Lab. Pierwszy raz symbol ten przyznano nowościom z Kolekcji Body Sign: naturalnemu masłu do ciała na gorąco cream & blackcurrant, naturalnemu balsamowi do ust cream & blackcurrant oraz naturalnemu balsamowi do ust cherry & chocolate.
Kryteria przyznawania wyróżnień są bardzo restrykcyjne i niewiele kosmetyków je spełnia. Znaki jakości „V” otrzymują tylko te produkty, które powstały zgodnie z międzynarodowymi ideami wegetarianizmu. Każda firma i produkt są dokładnie sprawdzane, a symbol jest przyznawany tylko na rok. Po tym czasie produkt jest na nowo weryfikowany.
Mary Kay rozwija biznes w Malezji
—
Główny manager Mary Kay Malaysia & Singapore Nasution Abdul Rahman powiedział, że Malezja jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w związku z niemal 20-procentowym wzrostem w ciągu trzech ostatnich lat.
Mamy bardzo jasną wizję dla Malezji. Dzisiaj mamy ponad 11 tysięcy konsultantek, a w ciągu najbliższych pięciu lat ta liczba powinna wzrosnąć do 30 tysięcy
– twierdzi Rahman. To właśnie on z entuzjazmem prowadzi biznes naprzód, uzyskując coraz lepsze przychody i zdobywając coraz więcej współpracowników.
Podczas gdy na świecie klientami Mary Kay są kobiety wszystkich ras w każdym wieku, w Malezji kosmetyki tej firmy cieszą się największym zainteresowaniem pań z pokolenia Y. Wynika to między innymi z faktu, że populacja Malezji jest jedną z najmłodszych na świecie – aż 40 procent mieszkańców tego kraju nie skończyło jeszcze 35 lat.
Dla naszych konsultantek współpraca z Mary Kay to dobra zabawa. Dojrzewają razem z nami. Dajemy szansę każdej z nich. Najmłodsza konsultantka nagrodzona prestiżowym różowym samochodem – Toyotą Altis – ma dopiero 22 lata
– dodaje Nasution.
Amway – 16% wzrost sprzedaży w Indiach
—
Gigant wśród firm sprzedaży bezpośredniej ogłosił ostatnio 16-procentowy wzrost sprzedaży w Indiach w roku 2013 (w porównaniu do roku poprzedniego). Wiceprezes Amway India, Diptarag Bhattacharjee, uważa, że jego firma zawdzięcza ten fenomen wzrostowi dochodów netto mieszkańców tego kraju.
Chodzi tutaj głównie o indyjski stan Orisa, leżący na wschodzie kraju, gdzie zanotowane tempo wzrostu obrotów było największe. Natomiast pod względem ilości sprzedanych produktów, stan ten plasuje się w pierwszej dziesiątce.
W łącznym obrocie sektor odżywczy wnosi około 60 procent zysków; zaraz za nim znajduje się sektor kosmetyczny z wynikiem 12 procent
– dodaje Bhattacharjee.
Herbalife na podsłuchu?
—
W siedzibie głównej firmy Herbalife znaleziono wiele urządzeń podsłuchowych – taką sensacyjną wiadomością podzielił się reporter Fox Business News Charlie Gasparino. Źródło tej informacji podaje również, że podsłuchy, które odkryto w ciągu ubiegłego roku, raczej nie zostały założone przez rząd Stanów Zjednoczonych. Firma uważa, że była szpiegowana, nie ustalono jednak jeszcze, komu zależało na podsłuchiwaniu Herbalife.
Obecnie firma jest uwikłana w konflikt z Billem Ackmanem, menedżerem funduszu hedgingowego, który oskarża ją o bycie piramidą finansową i dąży do zniszczenia Herbalife. Ani Herbalife, ani biuro Ackmana nie skomentowali jeszcze tej informacji.
Avon wycofuje zalotki
—
Avon musi wycofać ze sprzedaży prawie 520 tysięcy zalotek (urządzeń do podkręcania rzęs) na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady ze względu na wadę produktu, która może spowodować zranienie oka.
Konsumencka Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów orzekła we wtorek, 13 maja, że ergonomiczna zalotka może pęknąć, narażając użytkownika na zranienie metalowym szpikulcem. Firma Avon Products otrzymała 24 skargi na pękające zalotki, co w 13 przypadkach skutkowało skaleczeniem.
Firma wycofuje ze sprzedaży około 478 tysięcy zalotek oznaczonych numerem F3093441 na terenie Stanów Zjednoczonych i ponad 42 tysięcy w Kanadzie. Wadliwy towar był sprzedawany w latach 2007-2014 i kosztował około 5 dolarów.
Show dla profesjonalnych sprzedawców bezpośrednich
—
„I Have a Dream” to nazwa programu realizowanego przez interaktywną Web TV Online dla ludzi, którzy chcą zostać przedsiębiorcami MLM. Show jest transmitowane na żywo i dostępne na całym świecie poprzez komputer lub urządzenia mobilne. Gospodynią programu jest Princess Fizz z Wielkiej Brytanii.
Misją show jest dzielenie się marzeniami i sukcesami, aby zainspirować odbiorców do snucia marzeń i ich realizowania, dzięki pokonywaniu kolejnych przeszkód – tak jak zrobili to ci, którzy odnieśli sukces. W krótkim czasie program osiągnął sporą popularność.
Do programu zapraszani są przedsiębiorcy z branży MLM z całego świata, których roczne zarobki wyrażane są w sześcio- lub siedmiocyfrowych liczbach. Dzielą się oni swoimi sposobami na odniesienie sukcesu i opowiadają swoje historie. Widzowie mogą również zadawać pytania, na które goście odpowiadają na antenie.
Źródła:
http://www.businessforhome.org