Specjalnie na wiosnę redakcja przygotowała dla czytelników Rankingu MLM nowy, gorący cykl – rekomendacje firm marketingu wielopoziomowego. Publikacja naszych referencji na portalu ma konkretny cel: ułatwienie podjęcia decyzji, z którą firmą marketingu sieciowego najkorzystniej jest aktualnie współpracować. Oczywiście każdy ma prawo do samodzielnego rozstrzygnięcia, co jest dla niego najlepsze. Początkującym w tym biznesie często jednak brakuje rzetelnych informacji umożliwiających podjęcie tej ważnej decyzji i spojrzenia z zewnątrz – pewnej perspektywy, którą zdobywa się przez stałą obserwację rynku.
Inwestuj, trzymaj, sprzedaj
Przyjęliśmy zasadę podobną do tej, którą stosują na co dzień banki inwestycyjne oraz biura maklerskie w odniesieniu do spółek notowanych na GPW. Biura maklerskie wystawiają jasne opinie: kupuj (opinia pozytywna) dla spółek, w które warto inwestować. Trzymaj (stabilna) dla spółek stabilnych, lecz z mniejszym potencjałem wzrostu. Sprzedaj (opinia negatywna) dla spółek przewartościowanych, czyli takich, które nie rokują dobrze – nie ma przy ewentualnym zakupie akcji perspektywy na wymierne zyski w najbliższej przyszłości.
Zła opinia nie trwa wiecznie
Rekomendacje wystawiamy na obecną chwilę. Co to znaczy? Oznacza to, że w miarę upływu czasu sytuacja może odwrócić się o 180 stopni. Wszystko zależy od koniunktury na rynku oraz zachowania się spółek. Kiedy w firmie dzieje się coś dobrego lub złego, trafia na naszą listę obserwacyjną. Nasze stanowisko może się zmienić, a razem z nim rekomendacja, której udzielimy lub opinia negatywna, którą również podzielimy się z naszymi czytelnikami.
Przyjęliśmy opisaną wyżej zasadę w naszych rekomendacjach, ponieważ współpracownicy firm marketingu wielopoziomowego inwestują swój czas i pieniądze w konkretne firmy, a co za tego wynika – chcieliby mieć więcej informacji, wyraźniejszą optykę widzenia, a decyzje podejmować na podstawie większej ilości danych.
Kryteria oceny
Będziemy obserwować firmy i wystawiać im rekomendacje i opinie na postawie kilku kryteriów, które przedstawiamy poniżej:
– perspektywa rozwoju firmy;
– opinia naszych użytkowników;
– jakość i innowacyjność produktów;
– wysokość płaconych prowizji;
– systemy wsparcia sprzedaży;
– merytoryka szkoleń;
– działalność charytatywna;
– budowanie wizerunku marki;
Będziemy się zwracać do firm MLM z naszymi rekomendacjami, ale zapraszamy również reprezentantów firm marketingu sieciowego i sprzedaży bezpośredniej, aby zwracali się z prośbą o wystawienie opinii. Prosimy przede wszystkich użytkowników Rankingu MLM, aby dzielili się swoimi opiniami. Jeżeli masz już jakąś sugestię – napisz do nas wiadomość: biuro@rankingmlm.com
Już jutro wystawimy pierwszą ocenę, tym razem firmy MonaVie. Jutro przekonamy się, czy będzie pozytywna, czy negatywna. Na liście obserwacyjnej mamy firmy: Betterware Polska, Oriflame, GoldenDrop, FM Group, ACN, WorldVentures, Colway oraz 7-minutowy trening. Ich rekomendacje bądź opinie ukażą się w najbliższej przyszłości na portalu Ranking MLM. Będziemy systematycznie dodawać kolejne firmy MLM na listę obserwacyjną i informować czytelników o aktualnych rekomendacjach.
●