Nowy Rok oznacza nowe wyzwania dla wszystkich – także dla firm MLM. Sprzyja stawianiu sobie kolejnych celów i snuciu planów. I tak Oriflame zamierza znacząco rozwinąć swoją działalność w rejonie Afryki Wschodniej. Organo Gold wkracza na rynek Singapuru. Tymczasem amerykańska telewizja NBC wychwala Avon, który pomaga kobietom w RPA zdobyć niezależność (nie tylko finansową), a Herbalife zdobywa kolejne nagrody – tym razem w Rosji.
Oriflame podbija wschodnią Afrykę
Firma Oriflame Cosmetics przewiduje, że wpływy ze sprzedaży jej produktów na wschodzie Afryki podwoją się w ciągu najbliższych dwóch lat, zgodnie z planem, jaki wprowadza w życie w tym regionie świata.
Szwedzka firma rozpoczęła kosmetyczny podbój Afryki w grudniu roku 2008, wprowadzając swoje produkty na rynek Kenii. Spodziewa się zysku rzędu niemal 7 milionów dolarów w roku 2014, a w 2016 zamierza zwiększyć tę kwotę do około 14 milionów. Ma się to stać dzięki umocnieniu działań we wschodniej Afryce i rozszerzeniu działalności na Tanzanię i Ugandę w ciągu następnych trzech lat.
Ponieważ podstawą funkcjonowania Oriflame są lokalni współpracownicy, firma zamierza zwiększyć ich liczbę z 20 do 50 tysięcy. Firma nadal stawia na innowacje, dzięki którym przyciąga nowych klientów i dystrybutorów. Ostatnio poszerzyła ofertę o nową linię kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji włosów HAIR X.
Avon w The Today Show
Amerykańska stacja telewizyjna NBC w swoim słynnym programie śniadaniowym pokazała wywiad przeprowadzony z konsultantkami firmy Avon z najbiedniejszych zakątków Afryki Południowej. Poruszające historie tych kobiet pokazują, że Avon oferuje kobietom na całym świecie znacznie więcej niż tylko ładny wygląd.
Życie Alice i jej współpracowniczki Anny, dwóch mieszkanek Diepsloot w Republice Południowej Afryki, zmieniło się o 180 stopni, od kiedy zaczęły sprzedawać kosmetyki tej firmy. Alice wcześniej pracowała jako sprzątaczka, a teraz, po zrekrutowaniu kilkuset dystrybutorek, zarabia dziesięć razy więcej. Annie ten biznes umożliwił odejście od agresywnego męża. Zyskały również ich dzieci – Alice posłała swoje do prywatnej szkoły, a córka Anny otworzyła salon piękności za pieniądze zarobione dzięki Avon.
Biznesy takie jak Avon zaopatrują kobiety nie tylko w swoje produkty, ale także w umiejętności biznesowe, takie jak obsługa komputera czy wyznaczanie celów. Dzięki temu mogą same się utrzymywać w kraju, gdzie niewiele kobiet ma możliwość zdobycia niezależności i wyrwania się z biedy. Jak podsumowuje Alice, Avon „nakłada jedzenie na Twój talerz i makijaż na Twoją twarz”.
Herbalife zdobywa kolejne laury
Tym razem firma Herbalife wygrała organizowany w Rosji konkurs „Zdrowa żywność”. Najwyższe uznanie w kategorii „Funkcjonalna żywność dla populacji miejskiej” zdobyły następujące produkty: Formuła 1 Koktajl Odżywczy, Formuła 3 Odżywka Białkowa, Formuła 1 Express – Baton Zdrowy Posiłek, Batony Proteinowe, Active Fiber Complex i Wyborna Zupa Pomidorowa.
Konkurs „Zdrowa żywność” jest częścią szerszej kampanii stworzonej, aby uświadomić społeczeństwu, jak istotny jest zdrowy i aktywny styl życia, w tym odpowiednia dieta. Wśród jego laureatów znajdują się globalne firmy promujące zdrowe odżywianie.
Organo Gold otwiera rynek w Singapurze
Organo Gold, producent kawy adresowanej do wielbicieli aktywnego stylu życia, 3 stycznia ogłosił, że rozszerza swoją działalność w Azji poprzez wejście do Singapuru. Sunny Ooi, regionalny wiceprezes w Azji Południowo-Wschodniej, będzie odpowiedzialny za działania firmy w tym kraju. Singapur jest szóstym państwem w Azji, w którym Organo Gold rozpoczęło działalność w ciągu ostatnich pięciu lat.
„Otwarcie rynku w Singapurze jest przełomowym momentem dla firmy, ma na celu pokryć zwiększające się zapotrzebowanie na nasze produkty w Azji Południowo-Wschodniej” – mówi Bernardo Chua, założyciel i dyrektor generalny Organo Gold.
Redakcja Rankingu MLM
Źródła:
http://www.businessforhome.org
http://www.directsellingnews.com/