Nie każdy podchodzi do pracy z takim samym zaangażowaniem, motywacją i zapałem każdego dnia. Ale jeśli więcej niż kilku współpracowników/podwładnych jest ciągle zmęczonych, zestresowanych i brakuje im motywacji, to może oznaczać, że wina leży po stronie pracodawcy. Ostatnie badania przeprowadzone przez Dale Carnegie Training pokazały, że prawie trzy czwarte pracowników nie jest w pełni zaangażowanych w swoją pracę. Brak zaangażowania może wskazywać na niską satysfakcję. 10 powodów nienawiści do swojej pracy można wykorzystać przy rekrutacji – wystarczy wiedzieć, o co zapytać, żeby wyzwolić w potencjalnym współpracowniku szczerą chęć zmiany zajęcia.
Oto dziesięć powodów, które sprawiają, że pracownicy mogą nienawidzić swojej pracy:
10. Myślą, że trawa jest bardziej zielona w innym miejscu
Jeśli znajomi pracowników mają świetne doświadczenia w innej firmie, to jak tu nie być zazdrosnym? Przejrzystość profitów i świadczeń dodatkowych w innych przedsiębiorstwach mogą spowodować, że pracownicy zaczną marzyć o zmianie miejsca pracy. Chcesz to wykorzystać? Opowiedz o wyjazdach motywacyjnych w piękne zakątki świata oraz nowym samochodzie, który pracownik może zdobyć dzięki odpowiedniej kwalifikacji.
9. Ich wartości nie pokrywają się z wartościami firmy
Brak satysfakcji łączy się z tym, że pracownicy nie są przekonani do rzeczy ważnych dla pracodawcy. Jeśli firma, w której pracują ceni kreatywność i współpracę, w interesie pracodawcy jest dopilnowanie, aby kierować się tymi wartościami w procesie zatrudniania. Niestety nie zawsze tak się dzieje. Oferujesz produkty finansowe, suplementy diety, wyższe odszkodowania dla poszkodowanych? Pokaż wartości, jakie kryją się za sprzedawanym produktem, aby uniknąć rekrutowania osób, dla których nie są wiele warte.
8. Czują się niedocenieni
Jeśli pracodawca nie ma czasu poklepać swojego pracownika po ramieniu, pracownik nie będzie do końca szczęśliwy. Uznanie rodzi lojalność i poczucie wartości. Co Ty możesz zrobić takiego, aby pokazać współpracownikom, że są cenni dla firmy? W większości przypadków firma MLM zrobi to za Ciebie, wypłacając dystrybutorowi należną, odpowiednio proporcjonalną do zaangażowania prowizję. Nie zapomnij powiedzieć mu o tym podczas rozmowy rekrutacyjnej.
7. Niepewność utrzymania pracy
Łatwo nie lubić swojej pracy, gdy ciągle się martwisz, czy wciąż będziesz ją miał za kilka miesięcy lub rok. Jeśli firma przechodzi kryzys, jej niestabilność może odbić się na pracownikach. Na szczęście w marketingu sieciowym masz swoją pracę, dopóki sam chcesz ją mieć.
6. Brak możliwości awansu
Wielu zatrudnionych ostatecznie czuje się zablokowanych, kiedy nie ma szans na rozwój w swojej firmie. Taka sytuacja prowadzi często do zmiany pracy. Znasz słowo „jasno określony plan kariery”? Nigdzie nie znajdziesz jaśniejszej ścieżki awansu niż w network marketingu…
5. Są niezadowoleni ze swojej pensji
Nic tak nie gasi zapału, jak uczucie, że płacą Ci mniej niż zasługujesz. Określenie wysokości wypłat może być nierealistyczne, ale powinieneś rozważyć zapytanie swoich potencjalnych współpracowników o to, ile ich zdaniem powinni zarabiać – ich szczerość może Cię zaskoczyć. A Ty będziesz mógł wtedy przygotować ze współpracownikiem plan pracy odpowiedni do pożądanych zarobków.
4. Za dużo biurokracji
Regulaminy mogą rujnować zespół. Nic nie jest bardziej frustrujące niż niemożność podejmowania własnych decyzji. Przy budowaniu zespołu w marketingu sieciowym również należy pamiętać, aby dać współpracownikom przestrzeń do osiągania celów. To pomoże ustalić zdrowy stopień zaufania, odpowiednią wydajność i przyniesie korzyści całej strukturze.
3. Za mało wyzwań
Pracownicy ciągle próbują doskonalić swoje umiejętności i rozwijać się dzięki pracy. Brak sensownej, wymagającej pracy rodzi pogardę. Dowiedz się, czy potencjalny współpracownik uważa, że uczy się i podnosi poziom swojej wiedzy. Jeśli nie stają się coraz lepsi, pójdą tam, gdzie będą mogli się rozwijać. A w jakiej branży samorozwój i ciągłe wyzwania to codzienność…?
2. Zapał zniknął
Między życiem dla pracy a pracą dla życia jest ogromna różnica. Obecna sytuacja na rynku pracy zmusiła niektórych ludzi do zajęcia się czymś, czego nie lubią. Jeżeli ktoś chce zmienić pracę na marketing wielopoziomowy właśnie z tego powodu, wyznacz mu jasny cel, aby podtrzymywał początkową pasję.
1. Szef jest beznadziejny
Słabe kierownictwo może zniszczyć pasję nawet najbardziej gorliwych i dobrze opłacanych pracowników. Czepianie się szczegółów i krytykanctwo… Brak umiejętności komunikowania się? Pracownicy są nieszczęśliwi, jeśli są skazani odgórnie na pracę z konkretnym człowiekiem lub grupą ludzi. Tu również MLM ma przewagę – sam możesz wybrać swój team. Pracujesz z kim chcesz, za obopólnym porozumieniem.
Redakcja Rankingu MLM
——
Źródło:
Ilya Pozin
Dyrektor Open Me. Publicysta w Inc, Forbes & LinkedIn. Doświadczony przedsiębiorca.
http://www.businessforhome.org/2013/07/the-top-reasons-people-hate-their-job/