Drodzy Czytelnicy! Dzisiaj mamy dla Was coś wyjątkowego – ranking firm MLM i programów partnerskich, które wchodzą aktualnie do Polski lub są od niedawna dostępne na polskim rynku. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi pomysłami na biznes i ich realizacjami. Większość z opisanych firm nie ma jeszcze opinii – ani pozytywnych, ani negatywnych. Liczymy na Wasze komentarze, być może ktoś z Was miał okazję poznać któryś ze start’upów bliżej?
1. PrimeTravel Club
Łączy w sobie elementy systemu MLM i programu lojalnościowego typu Cash-Back. Użytkownicy gromadzą punkty, które umożliwiają uzyskanie rabatów, można również zarabiać poprzez polecanie produktów Klubu, czyli wyjazdów turystycznych organizowanych przez agencję turystyczną PrimeTravel. Agencja ta istnieje od 2010 roku w ramach grupy RST i pełni funkcję operatora systemu MLM PrimeTravel Club, który powstał w tym roku, a obecnie jest na etapie pozyskiwania liderów. Oferta wycieczek, którą można znaleźć na stronie primetravel.pl jest niezwykle zróżnicowana; znajdziemy w niej propozycje wyjazdów od podróży po Europie po miejsca tak egzotyczne, jak Oman, Wietnam czy Tanzania.
Plan marketingowy zakłada wynagradzanie Klubowiczów według Rang, uzależnionych od ich wyników sprzedażowych. Rangi – Tytularna i Rozliczeniowa – zostaną przyznane 1 lipca na podstawie zgromadzonych punktów. Zaletami programu są prostota oraz praca polegająca jedynie na polecaniu wycieczek, a więc niewielki wysiłek. PrimeTravel Club nie wymaga wyłączności, nie rywalizuje też z innymi firmami marketingu sieciowego. Nieobowiązkowy starter kosztuje 250 złotych.
2. FlexKom
System FlexKom opiera się na współpracy z partnerami, którzy w ramach uczestnictwa w programie dostaną specjalny, wielofunkcyjny terminal. Terminal ten umożliwia m. in. doładowywanie kart podarunkowych, odczytywanie kodów kreskowych, dostęp do Internetu, płacenie za pomocą telefonu (system NFC – komunikacja radiowa krótkiego zasięgu), identyfikację klienta i doładowanie kwoty rabatu na jego rachunek za pomocą czytnika linii papilarnych. Docelowymi użytkownikami terminalu są zatem sklepy, kluby sportowe, przedsiębiorstwa usługowe i inne firmy. Co wyróżnia FlexKom? To nowoczesny system Cash-Back, dzięki któremu zyskuje klient (poprzez rabaty we wszystkich firmach, które przystąpiły do programu), partner, który wydał kartę oraz przedstawiciel, który zaoferował terminal.
Firma FlexKom odniosła sukces w Turcji, gdzie zdobyła 200 000 partnerów, w roku 2012 rozpoczęła działalność w krajach europejskich (Holandii, Belgii, Szwajcarii, Francji). W tym roku wchodzi m. in. na rynek polski. Jej celem jest rozpoczęcie działalności w 50 krajach w ciągu najbliższych 5 lat.
3. BioIQ
Nowa firma w branży kosmetycznej z siedzibą we Wrocławiu, rozpoczęła działalność na początku 2013 roku. Oferuje ekologiczne kosmetyki organiczne do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów oraz przeznaczone dla dzieci. Produkty BioIQ wyróżniają się jakością i naturalnością (nie zawierają sztucznych środków konserwujących), są produkowane we Francji, a ich składniki są w co najmniej 95% pochodzenia organicznego. Misją firmy jest propagowanie zdrowia i naturalnego piękna.
Plan marketingowy Klubu BioIQ zakłada, że każdy członek Klubu tworzy własną matrycę czwórkową do dziewiątego poziomu, pozostając pierwszym w swojej matrycy. Aby zostać członkiem Klubu należy się zarejestrować i kupić przynajmniej jeden produkt, a następnie polecać go dalej. Uczestnictwo w programie nie wymaga żadnych opłat ani kolejnych zakupów.
4. Liftago
Liftago jest zupełnie nowym biznesem społecznościowym, który jeszcze w tym roku uruchomi nowy program partnerski. Jego produktem jest Liftago Taxi, nowa usługa bezpośrednio łącząca pasażerów i taksówkarzy za pomocą bezpłatnej aplikacji. Ideą całego przedsięwzięcia jest usprawnienie transportu, na czym mają skorzystać zarówno taksówkarze, jak i podróżni. Ci pierwsi, uiszczając stałą opłatę za każde zamówienie Liftago, zyskują nowych klientów; drudzy będą się cieszyć sprawniejszą i bardziej punktualną obsługą.
Program od klasycznego marketingu sieciowego różni się tym, że sprzedawcy nie muszą niczego sprzedawać, a jedynie polecać bezpłatną aplikację, z czego będą czerpali zyski. Zarabia się 6,5% z każdej linii poleconych, aż do linii szóstej. Nie ma żadnej opłaty wstępnej. Dochód firmie zapewniają taksówkarze korzystający z aplikacji, połowa z tych pieniędzy stanowi „Plan Nagród”, a więc wynagrodzenia dla polecających.
5. SAY International
Firma z Austrii, od 1 lutego 2013 roku działa w systemie MLM. Produktem są perfumy marki SAY, reklamowane jako wyjątkowe zapachy dla ludzi z klasą w atrakcyjnych cenach.
Rejestracja jest za darmo. Plan marketingowy jest oryginalny i zapewnia o 70% wyższe prowizje. Firma wypłaca od 0,48 do 1,92 euro za każdy flakon perfum kupiony przez wprowadzonych klientów. Atrakcyjny system motywacyjny – po osiągnięciu 12% weekend w SPA, 21% wakacje na Teneryfie, i tak dalej. Dodatkowo można założyć własny punkt dystrybucyjny.
6. G.B.S.I.E. – Global Business System Independent Entrepreneur
G.B.S.I.E. jest pierwszą międzynarodową platformą skupiającą różne branże Network Biznesu, która docelowo ma działać w ponad 50 krajach. Program ciągle się rozwija, w założeniu będzie sprzedawał produkty z czterech głównych kategorii: wellness, usługi internetowe, finansowe i turystyczne. Obecnie dostępne są Talk Webinar Comunication (internetowy pokój konferencyjny) oraz suplement diety – napój Fucoidan.
W tej chwili firma jest na etapie „przedstartu”. Plan marketingowy zakłada system jedynkowy, gdzie każdy kolejny dystrybutor zostaje wpisany niżej w strukturze.
Platforma oficjalnie startuje we wrześniu, do tego momentu rejestracja będzie darmowa. Później partnerzy będą zobowiązani do rocznej opłaty w wysokości 35 dolarów, w zamian będą mieli prawo do zakupu towarów i usług w G.B.S.I.E, zapraszania partnerów i klientów, własnego back-office do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, budowania własnej grupy.
7. Bank on Traffic
Produktem Bank on Traffic są „Unique Visitor” czyli unikalne wejścia, innymi słowy ruch internetowy, który służy do reklamy stron, witryn i serwisów internetowych. Ruch ten w postaci pakietów jest sprzedawany na rynku detalicznym. Poza tym firma zajmuje się reklamą internetową i marketingiem reklamowym.
Firma rozpoczęła działalność w Polsce 20 lutego 2013 roku; została założona w Stanach Zjednoczonych. Bank on Traffic zrzesza partnerów i reklamodawców, którzy mogą kupić unikalne wejścia, aby promować swoje strony internetowe. Firma oferuje trzy rodzaje członkostwa, różniące się wysokością miesięcznej opłaty: Standard (15 dolarów), Gold (50) i Platinum (100). Po zakupie pakietów Bank on Traffic dysponujemy „ruchem na stronie” do własnego użytku i na sprzedaż, którą zajmie się Bank poprzez swoje platformy sprzedaży.
■
Redakcja Rankingu MLM