W poprzedniej części poradnika Managera MLM, związanego z profesjonalnym prowadzeniem swojego profilu oraz fanpage na portalu Facebook, dowiedziałeś się jak skutecznie popularyzować swoją stronę. Jeżeli z jakiegoś powodu pominąłeś pierwszą część mojego poradnika, zachęcam, abyś wrócił do niego i przeczytał, zanim jeszcze dowiesz się jak zbudować własną markę na portalu społecznościowym. W tym celu kliknij tutaj.
Teraz, kiedy już wiesz, jak skutecznie docierać do wielu odbiorców, a także masz świadomość tego, że użytkowników Facebook możesz podzielić na pewne segmenty, warto, abyś zastanowił się nad budowaniem trwałej wartości. Okazuje się, że w obecnych czasach wysokiej konkurencyjności w branży MLM, gdzie w każdej firmie oferującej produkty w systemie marketingu sieciowego, nowi partnerzy mogą dowolnie przebierać w liderach i wybierać samemu z kim chcą rozpocząć współpracę. Właśnie dlatego, ważnym ogniwem biznesu MLM jest zbudowanie odpowiedniej i trwałej marki samego siebie. Marka jest ważnym elementem wizerunku, ponieważ powoduje, że bez względu na naszą pracę, jej zakres oraz rodzaj, jest ona postrzegana jako bardziej wartościowa, od działań innych osób oraz konkurencji. To dlatego, że ludzie chcą posiadać markowe przedmioty, jeździć markowymi samochodami, a także pracować z rozpoznawalnymi Liderami – markami. Co ciekawe, każde nowatorskie działanie prowadzone przez Lidera – markę, jest traktowano jako wyznaczanie nowego trendu. Dla porównania, takie samo działanie prowadzone przez osobę nieposiadającą własnej marki, zostałoby odczytane przez rynek jako brak konsekwencji i zmierzanie w złym kierunku.
Mam nadzieję, że poprzedni akapit dał Ci do myślenia i w pewien sposób zmotywował do podjęcia konkretnych działań, mających na celu wykreowanie Twojej własnej marki. Teraz przyszedł czas, żebyś poznał metody oraz narzędzia, które ułatwią Ci osiągnięciu celu. Zacznijmy od określenia w czym jesteś najlepszy i jaki wizerunek osobisty pragniesz zbudować. W zależności od tego jaki biznes prowadzisz oraz co możesz zaoferować swoim adresatom, takie narzędzia powinieneś wykorzystywać. Warto dobrać merytorykę treści do biznesu, który prowadzisz. Zupełnie inaczej wygląda budowanie marki biznesu internetowego, a inaczej tradycyjnego, opierającego się na przykład na oferowaniu produktów zdrowotnych. Właśnie dlatego, w pierwszej kolejności dobierz odpowiednie treści pod względem merytoryki związane bezpośrednio z Twoją branżą. Warto publikować ciekawostki związane z daną tematyką, publikacje zagraniczne oraz wypowiedzi znanych osobistości z danej dziedziny. Dzięki tego typu działaniu bardzo szybko będziesz postrzegany jako osoba nowoczesna, oczytana, posiadająca wszechstronny punkt widzenia i niezależną opinię. W mgnieniu oka podniesie to wartość wszystkich Twoich wypowiedzi w oczach rozmówców. Motywujące cytaty, najlepiej wypowiedziane przez znanych myślicieli zbudują Twój wizerunek jako osoby o wysokim poziomie inteligencji. Opracuj własny sposób komunikacji, dbając o właściwy poziom języka, szczególnie podczas prowadzenia dyskusji i pisaniu komentarzy. Pamiętaj, że ludzie lubią rozmawiać oraz przebywać w towarzystwie osób mądrych. Do tego dochodzi budowanie marki za pomocą wyglądu, dlatego obowiązkowa jest selekcja publikowanych grafik, a w szczególności własnych zdjęć. Zdjęcie w garniturze, podczas szkolenia, spotkania biznesowego to elementy niezbędne, które udowadniają autentyczność prowadzonego profilu. Warto zadbać o zdjęcie z większego spotkania, by pokazać, że obracasz się w doborowym towarzystwie przedsiębiorców. W ten sposób zbudujesz jednolitą wizję swojej osoby zarówno ze względu na treść i merytorykę, jak i fotografie. Nie zapominaj, że jesteś człowiekiem i masz swoje ludzkie oblicze. Warto zatem opublikować zdjęcie z rodziną podczas wspólnego spędzania weekendu. Publikuj tylko te radosne chwile, pełne słońca i uśmiechów, co pokaże, że angażujesz się na równi w życie rodzinne co zawodowe, a co więcej najbliższe Tobie i najlepiej znające Cię osoby postrzegają Cię jako wspaniałego człowieka.
Na podstawie powyższych informacji i wskazówek, wprowadź zmiany we własnym profilu Facebook oraz stronie fanpage, najlepiej od zaraz. Kiedy zastosujesz się do moich rad, jedynie kwestią czasu jest zbudowanie pożądanej Marki Twojej osoby. Szybko przekonasz się, że siłą marki, możesz przeprowadzić wstępną selekcję społeczeństwa i przyciągnąć do siebie osoby o usposobieniu przedsiębiorczym, których zainteresuje to co znajduje się na Twojej stronie. W ten sam sposób zniechęci tych, którzy i tak zmarnowaliby Twój cenny czas, co może zabrzmieć brutalnie, ale jest prawdziwe, ponieważ pozwala skupić się na tym co naprawdę ma znaczenie.
W następnej części poradnika dowiesz się w jaki sposób zwiększyć skuteczność działania, dlatego zachęcam, abyś do czasu jej publikacji podjął konkretne kroki, by stać się marką.
Pierwszą część poradnika znajdziesz tutaj.
Michał Rusek