Drodzy Czytelnicy! Oficjalnie otwieramy nowy wątek na stronie Rankingu MLM. Jeżeli spotka się z zainteresowaniem, na pewno będzie kontynuowany. W cyklu „Co nowego w tradycyjnym marketingu?” przedstawimy Wam najświeższe ciekawostki dotyczące tradycyjnego marketingu, starszego brata MLM. Zaczynamy od e-mail marketingu w 2013 roku. Zapraszamy do lektury!
E-mail marketing wciąż ewoluuje – jest to przyczyną jego niesłabnącej skuteczności. Jakie nowe trendy będą modne i skuteczne w nadchodzących miesiącach?
Retargeting – sprawdź, czym interesował się odbiorca treści
Bardzo dynamicznie rozwija się marketing efektywnościowy i technologie związane z retargetowaniem oraz nowe sposoby angażujące użytkownika w proces sprzedaży. Retargeting umożliwia skierowanie reklam do potencjalnych klientów, którzy już gościli w sklepie internetowym, ale opuścili stronę bez dokonania zakupów. W praktyce śledzimy aktywność użytkownika, sprawdzamy, jakie kategorie produktów go interesowały. Podobnie możemy sprawdzić, jaka treść interesowała użytkownika na naszej stronie. Retargeting to dostosowanie się do potrzeb klienta. Pozwala na ponowne dotarcie z komunikatem dokładnie do zainteresowanej grupy, co w efekcie wpływa na zwiększenie sprzedaży. Nadchodzi era spersonalizowanej reklamy w e-mail marketingu!
Zintegruj się z swoimi social media
Jeżeli nie zintegrowałeś jeszcze swoich kampanii e-mailingowych z innymi prowadzonymi działaniami marketingowymi w sieci i w mediach społecznościowych – najwyższy czas to zrobić! W przypadku newsletterów, zintegrowanie kampanii oznacza wykorzystanie social media, aby poinformować o niej jak najszerszą grupę odbiorców. Warto zaplanować akcje w mediach społecznościowych, dzięki którym za zgodą użytkowników pozyskamy adresy mailowe osób zainteresowanych ofertą firmy. W wysyłanych mailach nie powinno zabraknąć linków do portali społecznościowych, za pomocą których komunikujesz się z użytkownikami. Przekierują subskrybentów na wybraną stronę i umożliwią udostępnienie treści otrzymanych w mailu. Dlaczego to takie ważne? Dzięki temu treść mailingu ma szansę dotrzeć do wielu odbiorców, którzy zachęceni tym, co przeczytają lub zobaczą, staną się subskrybentami i potencjalnymi klientami. Zapewnij również internautom dużo możliwości wpisania się na listę malingową, aby nikomu nie przeszła koło nosa okazja stania się odbiorcą Twoich newsletterów.
Content marketing wciąż na chodzie!
Czym właściwie jest content marketing? To skupienie się na regularnym dostarczaniu odbiorcom i subskrybentom treści o tematyce interesującej i ważnej dla nich. To po części odpowiedź na retargeting i sztuka wyciągania wniosków. Coraz więcej internautów prosi o usunięcie swojego adresu z listy subskrybentów – to mocny trend. Wiele osób ma już dosyć spamu i nic niewnoszących reklam. Dotyczy to nie tylko mailingu, ale również stron, na które docierają odbiorcy. Zatrzymasz u siebie odbiorcę jedynie wtedy, kiedy będziesz stale zapewniał świeże, interesujące dla niego treści. Nie zapominaj, że takie treści na stronie to także lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania oraz nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez dostarczenie im wartości, których poszukują, i którymi chętnie podzielą się ze znajomymi. Aby coś zyskać, musisz zaoferować coś wartościowego!
Martyna Ubych
Za-ca redaktora naczelnego
Ranking MLM