Pod hasłem: „Polski dzień sprzedaży bezpośredniej” 16 października 2012 roku odbyła się w Warszawie konferencja poświęcona w całości temu szczególnemu pasmu dystrybucji. W Polsce to pierwsza taka inicjatywa, która zgromadziła wspólnie parlamentarzystów, przedstawicieli środowiska akademickiego, sektora gospodarczego oraz członków Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Wybitne osobowości podczas panelu dyskusyjnego wymieniały opinie i wnioski dotyczące istotnych dla sprzedaży bezpośredniej tematów z obszaru społeczno-ekonomicznego, prospołecznego i prokonsumenckiego. W dyskusji brali udział między innymi prezydent miasta st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, wiceminister pracy i polityki społecznej Jacek Męcina, psycholog biznesu Jacek Santorski i dziennikarka Agata Młynarska.
Na konferencji przemawiały dwie europosłanki: Róża Thun i Małgorzata Handzlik. Każdy zainteresowany mógł wziąć udział w dyspucie na temat obecnej sytuacji na rynku pracy, zwłaszcza w kontekście powstawania nowoczesnych inkubatorów przedsiębiorczości w Polsce oraz rosnącej popularności samozatrudnienia.
Jak podaje instytut Homo Homini, większość sprzedawców bezpośrednich w naszym kraju to samodzielni przedsiębiorcy, którzy żyją z prowizji lub upustu, jaki otrzymują od firm dystrybucyjnych. Co ciekawe, w Polsce dominują w tej gałęzi sprzedaży panie – kobiety w direct selling stanowią aż 90% (według danych PSSB). Tą dysproporcję płci uwzględniono na konferencji – jeden z paneli dyskusyjnych był poświęcony wyłącznie wyzwaniom, z którymi muszą się zmierzyć współczesne Polki.
Wydarzenie ma niewątpliwe znaczenie dla branży marketingu sieciowego. Z dużą dozą prawdopodobieństwa w danych przedstawionych przez instytut Homo Homini spory odsetek sprzedawców bezpośrednich stanowią networkerzy, którzy w statystykach figurują jako przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą bezpośrednią. W interesie polskiego marketingu sieciowego jest mówić jak najczęściej i najgłośniej na forum społecznym i gospodarczym o tej formie zarabiania – być może dzięki temu państwo zwróci uwagę na potrzebę wprowadzenia udogodnień prawnych dla osób zajmujących się zawodowo marketingiem sieciowym.
Redakcja
PSSB – Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej działa od 1994 roku. Główne cele Stowarzyszenia to promocja i stały rozwój tego kanału dystrybucji, stałe podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat sprzedaży bezpośredniej (D.S. – direct selling), jak również eksplikacja jej ekonomicznego znaczenia i funkcjonalności dla klientów. Ważny cel, który postawiło przed sobą stowarzyszenie, to szerzenie i stałe monitorowanie przestrzegania zasad „Kodeksu sprzedaży bezpośredniej”, a także prezentowanie w kontaktach zewnętrznych stanowiska członków Stowarzyszenia w sprawach istotnych dla tego sektora sprzedaży. PSSB jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej SELDIA, Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Współpracuje również czynnie z Federacją Konsumentów. |
źródło: pssb