Przy tak postawionym pytaniu zastanowiłbym się w jakim kierunku rozwinie sie Świat, jakie branże będą przodować na rynku i przede wszystkim jakie będą oczekiwania ludzi i jak będzie wyglądać życie.
W dobie informacji i z roku na rok przyspieszającej technologii łatwo zauważyć, jak życie ludzkie przyspiesza. Kiedyś biegliśmy na pocztę wysłać telegram, dziś często nie mamy czasu na odpisanie wiadomosci SMS. Żyjemy w zawrotnym tempie zwłaszcza w dużych aglomeracjach. Wielkie miasta przyciągają jeszcze więcej ludzi, którzy ambitnie się rozwijają, robiąc karierę i dążąc do niezależności finansowej zapominają często o swoim życiu i zachowują się, jak roboty. To powoduje, że na pewno muszą zadbać o zdrowie, ale czy przy takim tempie będą mieć czas na zamawianie odpowiednich suplementów i gromadzenie kartoników w domu? Nie wydaje mi się.
Uważam, że każdy, kto związał się ze swoją firmą MLM i jej produktem jest do niego przekonany w 100%. Przekonywanie innych do tego jest stratą czasu i energii, zwłaszcza przy dzisiejszym tempie życia.
W przeciągu następnych 10 lat wygra marketing usługowy, ludziom chce się żyć wygodniej, lżej i potrzebują więcej pieniędzy, a nie kartonów w przedpokoju. Patrzą w tej chwili na jakość życia, chcą smakować je od najlepszej strony. Chcą się szybciej i łatwiej przemieszczać z punktu A do punktu B. Zamiast bawić się w dystrybucję towaru, będą zamawiać odpowiednie rzeczy dla siebie, a jeśli będą chcieli zarabiać i wygrać w MLM, będą musieli znaleźć produkt, do którego nie trzeba będzie przekonywać innych. Ludzie mają dosyć słuchania nudnych prezentacji o tym, jakich to firma X nie ma wyników czy też jakie to ich produkty są niesamowite. Jest mnóstwo firm MLM na Świecie, większość z nich ma wspaniałe produkty i są one naprawdę dobre, ale innych nie interesuje co jest dobre dla Ciebie. Interesuje ich to, co jest dobre dla nich, czyli pieniądze i styl życia.
Patrząc na fakty, największe szanse na wielki rozwój w MLM ma segment finansowy oraz turystyczny. Ludzie chcą oszczędzać lub inwestować swoje pieniądze mądrze, dzięki czemu sami automatycznie będą rekomendować dany instrument finansowy swoim znajomym. To mogą być fundusze czy giełda lub ziemia i ogólnie nieruchomości. Jest wiele firm, które oferują takie usługi, ale plany kompensacyjne w wielu przypadkach są bardzo skomplikowane. Wracamy tutaj do ułatwiania życia innym, a nie dorzucania nowych obowiązków takich, jak np. zrozumienia planu marketingowego lub tłumaczenie go innym.
Turystyka natomiast to najwieksza branża na Świecie. Warta jest około 7 trylionów dolarów. Nie ma nic większego od niej. Nawet kiedy weźmiesz olej, gaz, spożywkę i farmaceutykę – nie dobije to do kwoty 7 trylionów! Następna rzecz, na którą zwróciłbym uwagę, to napędzający gospodarkę już od dziesiątek lat wyż demograficzny.
Ponad miliard osob urodzonych między 1946, a 1964 rokiem przyczynilo się do wzrostu wielu branż, a także takich firm, jak Gerber, McDonald, Coca-Cola oraz przemysł samochodowy, budowalny i wiele innych. Każda firma, która zaczęła produkować to, co ludzie z wyżu demograficznego zaczęli konsumować – stała się miliardowym gigantem.
Dzis co 8 sekund jedna osoba przechodzi na emeryturę. Daje to 10 tys. osób dziennie, a co dwie sekundy jedna osoba kończy 60 lat! Wiele z nich podróżuje. Ludzie w wieku emerytalnym leżą na plażach, grają w kasynach i zwiedzają Świat. Podróżuję często i widzę ten wzrost gołym okiem. Eksperci przewidują, że wzrost tego sektora w ciągu następnych 10 lat dojdzie do 15 trylionów dolarów! Wystarczy spojrzeć, jak Dubaj z pustyni przeistacza się w raj, gdzie możesz spędzić czas na wyspie w kształcie palmy lub pozjeżdżać na nartach. Daje do myslenia fakt, że ludzie, którzy mają mnóstwo pieniędzy, inwestują w turystykę.
Spójrzmy również na czasy kryzysów. Niestety branża finansowa odczuwaja je najbardziej, natomiast turystyka oraz przemysł filmowy odnotowują wzrost. Dlaczego? Ponieważ kiedy jest recesja, ludzie tracą pieniądze, są zestresowani, załamani, żyjąc w strachu przed jutrem i chcą się oderwać od rzeczywistości. Uciekają do kin lub siedzą w domu i oglądają filmy. Inni, przy pomocy kart kredytowych, wyjeżdżają na wakacje, aby choć na chwilę oderwać się od codziennych problemów i stresu.
Więc tutaj jest rozwiązanie, bo jeśli zerkniesz poza horyzont w przyszłość, opierając się o dzisiejsze fakty, łatwo zauważysz, jak w prosty sposób możesz włożyć więcej życia w życie, nie tylko swoje, ale też innych ludzi. Zamiast chodzić do kin i ekscytować się palmami na ekranie, ludzie poprzez podróże, sami będą mogli tego wszystkiego doświadczyć.
Raz na 10 lat wchodzi na rynek coś, co go zmienia już na zawsze. Wiele osob z wielu firm MLM połączy pasja do życia, do jakości życia. Zamiast udawać, że żyją na FaceBooku, mogą zacząć czynnie brać udział w swoim własnym, prawdziwym życiu. Posiadając produkt pt. ”podróże, wakacje” nie musisz zmuszać innych do tego, ponieważ oni już tego pragną. Ci, którzy piją alkohol i palą papierosy oraz Ci, którzy dbają o zdrowie i stosują suplementację – każdy z nas podróżuje. Podróżujemy od dawien dawna, zaczęliśmy podróżować z naszymi rodzicami, mamy to we krwi tak, jak rekomendacje. Potrzebujemy wakacji, potrzebujemy naładować swoje baterie teraz już nie tylko raz w roku, ale częściej. Lubimy sie dzielić ze znajomymi naszymi wyjazdami oraz wspomnieniami. Wystarczy spojrzeć na portale społecznościowe i na zdjęcia, jakie ludzie posiadają w swoich galeriach.
Turystyka w MLM pozwoli Ci na doświadczanie życia w innym wymiarze, pozwoli Ci rozwinąć skrzydła oraz żyć pełnią życia. Pozwoli Ci na podróżowanie za darmo oraz realizowanie swoich pasji i marzeń. Poprzez poznanie Świata oraz wielu kultur przecietny „szary Polak” może się zamienić w „kolorowego Polaka” , wnieść więcej uśmiechu na twarz każdej osoby. Bo jaki inny produkt w trakcie używania może wnieść w nasze życie tyle radości, uśmiechu, ekscytacji i wspomnień, jak podróże, jak wakacje, jak wypoczynek? Tego jeszcze w Polsce nie ma, ale napewno sie pojawi. I tak, jak powiedział Warren Buffet: „życie jest, jak kulka śniegu, wystarczy znaleźć odpowiednio mokry śnieg oraz odpowiednio dużą górę”. Ja mówię, że śniegiem jest World Ventures, a górą branża turystyczna warta ponad 7 trylionów dolarów!
Krzysztof Jaworski