Coraz więcej firm decyduje się na rozwój dystrybucji w systemie marketingu wielopoziomowego. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że jego efektywność została zauważona i doceniona przez zarządy firm. W dobie wysokiej konkurencyjności rynkowej, a więc zwiększonej podaży nad popytem, a także fakcie, że rekomendacja osobista stała się najskuteczniejszą, a jednocześnie najtańszą formą reklamy, dystrybucja w MLM jest bardzo kusząca. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że często są to firmy mające bogatą tradycję i głęboko sięgające korzenie i dlatego oferują produkty najwyższej klasy. Na salonach MLM pojawia się nowa, polska firma, która oferuje produkt nigdy do tej pory nie dystrybuowany w ten sposób, a mianowicie bardzo dobry browar. Andrej Chovanec – Współwłaściciel i Członek Zarządu Pilsweiser S.A. opowiada skąd wziął się ten pomysł i czym wyróżniają się oferowane produkty na tle konkurencji.
AC: Według prognoz publikowanych na wielu portalach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas Euro zabraknie piwa na sklepowych półkach. Pilsweiser zgromadził odpowiednie zapasy i na szczęście u nas piwa na pewno nie zabraknie, a więc śmiało możemy je zamawiać i delektować się jego smakiem. Inną sprawą jest to, że kibice przyjeżdżający z zagranicy nastawieni na świetną zabawę i zwycięstwo ich drużyny liczą również na dobrej jakości piwo. Gorzej będzie jeśli przyjdzie im przełknąć gorzki smak porażki zarówno w meczach jak i piwie, bo w końcu wiadomo, że to Polacy wygrają! Jeśli zechcą posmakować w regionalnych trunkach, znakomitą odpowiedzią na ich potrzeby jest właśnie Pilsweiser.
MR: Piwo – najlepsze wellnes dla mężczyzny?
AC: (Śmiech) świetne pytanie! Nie wiem czy możemy oficjalnie i głośno powiedzieć, że piwo jest zdrowe, ale na pewno wpływa pozytywnie na wiele ludzkich dolegliwości, m.in. reguluje poziom cholesterolu, a także poprawia kondycję psychofizyczną organizmu. Piwo warzone na naturalnych składnikach i niepasteryzowane, takie, które jest w ofercie Pilsweiser jest bogate w witaminy z grupy B (B1 i B2), a także witamin z zawiesiny drożdży. Zależy nam jednak na tym, aby promować kulturę picia piwa i delektowanie się smakiem. Nasi południowi sąsiedzi, Czesi i Słowacy zostali wychowani na piwie, jednak im nie zdarza się pod wpływem alkoholu usiąść za kierownicą samochodu, co niestety jest nagminne w Polsce, dlatego jesteśmy absolutnie przeciwni alkoholizmowi. Zamierzamy wprowadzić kulturę i etykę picia piwa w Polsce, licząc na to, że konsumenci i smakosze będą docenia jego wyjątkowe walory smakowe i jakościowe, wyczuwając przy tym charakter browaru. To bardzo istotne, aby spożywać piwo w sposób odpowiedzialny, a więc, żeby po prostu, jak to lubię powtarzać „pić z głową”.
MR: Skąd pomysł, aby wprowadzić na salony polskiego MLM taki produkt jak piwo?
AC: To bardzo proste. Nigdy wcześniej nie było sprzedawanego piwa w systemie MLM. Ludzie bardzo lubią ten trunek. Jest to produkt szybko zbywalny o dużej rotacji, również dlatego, że nie jest drogi. Zadałem sobie pytania: co ludzie lubią robić? Odpowiedź jest bardzo prosta: pić, jeść, spać i kochać – to najprostsze i najbardziej istotne potrzeby każdego człowieka. Jest to doskonała szansa dla ludzi, którzy widzą właśnie w tym systemie i produkcie swoją przyszłość. Kolejnym argumentem jest to, że najczęściej produkty w marketingu wielopoziomowym są wysokiej jakości, ale również ich cena jest dużo wyższa niż w tradycyjnych punktach sprzedaży. Tutaj jest zupełnie odwrotnie! Nasze piwo często przewyższa jakościowo te dostępne w tradycyjnych punktach sprzedaży, a bywa, że jest dużo tańsze od produktów konkurencyjnych. Uważam, że dystrybucja w systemie MLM, to świetny pomysł i znakomita szansa dla wszystkich, którzy są smakoszami, posiadają własne sklepy lub punkty sprzedaży i chcą zarobić dodatkowe pieniądze.
MR: Na co może liczyć nowy partner? Jakie otrzymuje wsparcie?
AC: Każdy partner otrzymuje narzędzia marketingowe oraz pełne wsparcie ze strony liderów i zarządu. W pierwszej kolejności partnerowi szczegółowo zostaną wytłumaczone zasady działania. Organizujemy wideokonferencje online, dostępne dla wszystkich, a w najbliższej przyszłości będziemy organizowali spotkania w każdym większym mieście w Polsce. Dodatkowo partnerzy dysponują materiałami marketingowo-graficznymi, katalogami i prezentacją-planem marketingowym. Odpowiadamy na bieżące potrzeby naszych partnerów, którzy często są bardzo kreatywni i potrafią nas zaskoczyć. Ostatnio słyszymy, że chcieliby mieć firmowe kufle, dlatego właśnie się do tego przymierzamy. To bardzo ważne, że jesteśmy elastyczni względem potrzeb naszych partnerów. Obecnie przygotowujemy nową szatę graficzną strony internetowej, a więc cały czas pracujemy nad rozwojem i polepszeniem zaplecza narzędzi. Dbamy również o budowę trwałych i pozytywnych relacji, dlatego organizujemy grupowe zwiedzanie browaru dla partnerów i klientów.
MR: Jak szybki rozwój przewiduje firma?
AC: Coraz więcej osób kontaktuje się z nami i jest żywo zainteresowana tematem. Można podzielić te osoby na dwie grupy, konsumentów, którzy są zainteresowani regularnymi zakupami, oraz partnerzy, którzy deklarują chęć podjęcia współpracy i zaangażowanie. Jesteśmy w tym względzie elastyczni, ponieważ umożliwiamy budowę dwóch matryc struktury. Jedna z nich przeznaczona jest dla konsumentów oraz osób nie potrafiących budować struktury sprzedażowej. Natomiast druga jest przygotowana specjalnie dla przyszłych liderów, którzy chcą dołączyć do Teamu Pilsweiser. Między innymi dzięki temu przewidujemy szybki rozwój i ekspansję na teren całego kraju. Dodatkowo mogę zdradzić, że w ramach pracy, oraz z samej ciekawości, przeprowadziłem ankietę, podczas której około 400 osobom zadałem pytanie „co chcesz robić w życiu?” Większość z ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby się bawić i najważniejsza jest dla nich przyjemność. Następne pytanie brzmiało „czy chciałbyś zarabiać pieniądze pijąc piwo?” okazało się, że 88,7%, a więc 9 na 10 osób odpowiedziało, że tak! To chyba najlepsze słowa, które mogą określić potencjał tego biznesu. Kolejnym potwierdzeniem rozwoju firmy jest fakt, że obecnie przekształciła się w spółkę akcyjną i już niedługo zadebiutuje na rynku New Connect.
MR: Jak można je zamówić obecnie i w jaki sposób najszybciej zarejestrować się w strukturze aby zacząć pracować jako partner?
AC: Nic prostszego! Wystarczy, że wejdziemy na stronę www.pilsweiser.com i zarejestrujemy się w strukturze. Od razu po rejestracji możemy dokonać zakupu dowolnej ilości piwa, które sprzedawane jest w zgrzewkach 12, 24 lub 36 sztuk. Wpłacamy pieniądze i otrzymujemy przesyłkę za pośrednictwem kuriera już następnego dnia na terenie całego kraju. Nie wyobrażam sobie rejestracji i rekomendacji piwa Pilsweiser dalej, jeśli najpierw sami go nie skosztujemy. A może po prostu wystarczy zaprosić znajomych do siebie na piwo? To chyba najprzyjemniejsza forma biznesu, którą możemy rozpocząć, rozmawiając ze znajomymi o podjęciu współpracy bezpośrednio podczas picia Pilsweisera. Dodatkowo już niedługo w formie franczyzy będzie można wprowadzać do struktury większe sklepy partnerskie, a nawet markety. Aktualna lista punktów sprzedaży dostępna jest na naszej stronie firmowej www.pilsweiser.com.
Zachęcam również do obejrzenia filmu http://www.youtube.com/watch?v=UMJOiwOztnM
Michał Rusek