Jak osiągnąć sukces w branży MLM? Jak pracować, by efekty zaskakiwały nawet liderów firmy? Warto stosować się do kilku fundamentalnych zasad! Specjalnie dla czytelników i użytkowników portalu Ranking MLM przygotowaliśmy opracowanie dotyczące tych reguł. Oto one.
Motywuj współpracowników
Aby zespół funkcjonował sprawnie, a jego rozwój przebiegał dynamicznie, trzeba po prostu o niego dbać. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj motywacja. Ważne, aby miała ona zasięg długofalowy i nie ograniczała się do jednego czy dwóch spotkań. Ivo Toman, praktyk biznesu MLM, twierdzi, że istota wszelkich działań motywacyjnych kryje się w poniższych słowach:
„Za pomocą pytań dowiedzieć się od ludzi, DLACZEGO chcą współpracować. A później im pokazać, JAK współpracować.”
Motywacja jako składowa sukcesu firmy MLM to zatem nic innego jak stworzenie tzw. klimatu wśród współpracowników, który będzie pozytywnie wpływał na pracę, a w efekcie generował zyski.
Kolejną istotną kwestię stanowi komunikacja interpersonalna, bez której firma MLM nie będzie chodziła tak jak w przysłowiowym szwajcarskim zegarku. Dobry przekaz potrafi wiele zdziałać. Może nie od razu cuda, ale krok w stronę sukcesu z pewnością. Ważne, by wiedzieć, jak rozmawiać z zespołem z pozycji managera, by nie przytłoczyć go swoją wiedzą i oczekiwaniami, ale sprawić, że zechce słuchać, a potem (co najważniejsze!) działać, wcielać kolejne pomysły w życie. Według Tomana:
„Zadaniem sponsora nie jest zmienianie ludzi, tylko mnożenie ich potencjału. Najlepiej uda się to tym, którzy pomnożą potencjał osób kierujących – zwycięzców.”
W myśl zasady „czas to pieniądz” naucz się zarządzać czasem i sobą w czasie. Wykorzystuj maksymalnie każdą chwilę, co zaprocentuje wzrostem efektywności. Ivo Toman zwraca uwagę na trzy kluczowe elementy gospodarowania czasem:
1.Zapisywanie czasu
2.Kierowanie czasem
3.Jednoczenie czasu
Stosowanie się do powyższych punktów sprawi, że szybko okaże się, iż masz jeszcze nadprogramowy wolny czas, choć wcześniej wydawało ci się to abstrakcyjne. Tymczasem nadwyżka czasu jest i można ją wykorzystać na pracę w MLM. Stawiaj sobie zatem kolejne cele, planuj działania i przystępuj do ich realizacji
To zaledwie zalążek działań, które należy podjąć, by rozwój zespołu MLM toczył się dynamicznym torem, bez katastrofalnych w skutkach ekscesów. Więcej cennych informacji dla praktyków marketingu wielopoziomowego znajdziesz w książce Ivo Tomana pt. „Jak budować Multi-Level Marketing?” Bez wątpienia jest to obowiązkowa pozycja w bibliotece każdego managera MLM. Znajdziesz ją na www.klubbogatych.pl
Jeżeli chcesz zainwestować w siebie 19,90 bo za tyle kupisz tą pozycję książkową kliknij i zamów http://klubbogatych.pl/pl/45-jak-budowac-multi-level-marketing-ivo-toman.html
Joanna Bromboszcz
joanna.bromboszcz@rankingmlm.pl