To już ostatnia część naszego tryptyku poświęconego tuzom polskiego mlm. tym razem przedstawiamy twórców firm działających w systemie marketingu wielopoziomowego – to tak naprawdę dzięki nim ten sektor gospodarki istnieje, rozwija się i przynosi zyski setko tysięcy osób w całym kraju. dlatego właśnie serdecznie im gratulujemy i bardzo dziękujemy, że tak prężnie, odważnie i skutecznie działają.
Tomasz Młodzianowski, SigmaPro7. Lat 34, właściciel firmy SigmaPro7, przedsiębiorca związany z Multi Level Marketingiem od kilku lat. Wprowadził innowacyjny pomysł do MLM-u, zaproponował świadczenie usług medycznych w tym systemie. Zauważył, że społeczeństwo się starzeje i coraz więcej osób będzie potrzebowało opieki medycznej, w związku z czym podał im znakomity produkt, który zawiera się w pakietach medycznych w systemie marketingu sieciowego. Zrobił to, jako pierwszy w Polsce i do dziś nie ma konkurencji w naszym kraju.
Maciej Karsznia, Goldsolution. Organizator i jeden z wykładowców na seminarium „Sztuka Inwestowania”. Inwestycje i finanse osobiste to jego największa pasja. Doświadczenie w tej dziedzinie zdobył, pracując w najrozmaitszych instytucjach i korporacjach finansowych – od GE Money Banku po Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Warta. Już wtedy powoli docierało do niego, że tkwi w pewnym schemacie. Im więcej zarabia, tym więcej wydaje. Im więcej wydaje, tym więcej musi pracować, by pokryć rosnące potrzeby rodziny. Ale cóż – takie życie. Dopiero po pewnym czasie zrozumiał, że to błędne koło. Nie mógł przecież pracować więcej niż 24 godziny na dobę, a potrzeby jego i rodziny wciąż rosły. By dojść do czegokolwiek w życiu, nie mógł tylko pracować i nie inwestować w przyszłość. Zaczął więc inwestować. Na początku popełnił wszelkie możliwe błędy, jakie tylko można popełnić, jeśli chodzi o inwestowanie. Słono za nie zapłacił. Mimo tego nie poddał się. Wyciągnął wnioski z każdej jednej porażki i zaczął jeszcze raz. Nielsen Bohr powiedział: Ekspert to taki człowiek, który popełnił wszystkie możliwe błędy w bardzo wąskiej dziedzinie. Dziś Maciej Karsznia może śmiało powiedzieć, że jest ekspertem od inwestowania i finansów osobistych.
Witold Casetti, Arum SA. Od dwunastu lat z powodzeniem prowadzi działalność w systemie MLM, zajmując się usługami finansowymi. Obecnie jest współtwórcą spółki ARUM SA. W latach 1999-2004 był managerem odpowiedzialnym za rozwój oddziału firmy SSI w Polsce. Aktywnie wspiera proces krzewienia wiedzy ekonomicznej, doradza inwestorom instytucjonalnym i indywidualnym. Polskiej widowni telewizyjnej dał się poznać jako bohater popularnego show „Europa da się lubić” prowadzonego na antenie programu 2 TVP przez Monikę Richardson. Prowadził też własne pasmo o tematyce podróżniczej w programie Dzień Dobry TVN. Do 2010 roku stale współpracował z grupą TVN. Zasiada w Radzie Programowej portalu internetowego www.rankingmlm.com i kwartalnika branżowego Manager MLM. Jest niestrudzonym propagatorem i promotorem idei Multi Level Marketingu w Polsce i Europie. Uważa, że profesjonalne i obiektywne media dedykowane sektorowi sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego mają ważną misję do spełnienia – są nie tylko nośnikiem informacji, ale przede wszystkim wizytówką środowiska, które aspiruje do miana branży godnej zaufania. Dzięki działalności tego rodzaju mediów wzrośnie jego zdaniem społeczna świadomość na temat tego czym w ogóle jest Multi Level Marketing.
Tomasz Kwolek i Bogusław Dudzik, Akuna. Serdeczni, otwarci i bardzo sympatyczni biznesmeni, którzy zarabiają ogromne pieniądze, ale nie robią z tego powodu nie wiadomo jakiego szumu wokół własnych osób. Skuteczni managerowie, profesjonalni zarządcy i odpowiedzialni pracodawcy. Są skromni i uprzejmi, co najlepiej świadczy o tym, że znają swoją personalną wartość i nie muszą jej udowadniać wszystkim dookoła. Ich współpracownicy mają wielkie szczęście, że trafili na takich szefów.
Jarosław Zych i Maurycy Turek, Colway. Jarosław Zych – współzałożyciel firmy Colway. Znajomi nazywają go „Zyszkiem”. Charyzmatyczny przywódca z okolic Gdyni. Ze sprzedażą bezpośrednią jest związany od wielu lat. Razem ze swoim wspólnikiem Maurycym Turkiem otworzył świetnie prosperującą firmę, oferującą w systemie MLM kolagen. Zawsze mówi „prosto z mostu”. Ceni sobie konkrety i za to właśnie szanują go jego partnerzy biznesowi. Śmiało wygłasza swoje poglądy, często kontrowersyjne. Lepiej mu nie podpaść. Gdyby ludzie się go nie bali, nosiłby przydomek "grizzli mlm-u". Niby miły miś, ale potrafi rozedrzeć na strzępy. Maurycy Turek jest współzałożycielem firmy Colway, który przyszedł z pomysłem kolagenu do Jarosława Zycha i wspólnie postanowli założyć biznes. Maurycy Turek pracował wcześniej między innymi w firmie Vision. Z Multi Level Marketingiem związany jest od kilkunastu lat.
Andrzej Bizon KFK S.A. Bardzo konkretny człowiek, ciemna karnacja, czarne włosy, zadbany, typowy biznesmen. Potrafi robić interesy na terenie całej Polski . Znakomicie potrafi zjednywać ludzi . Przekonuje do siebie swoim zaangażowaniem i postawą, na świetnie rozwinięte umiejętności interpersonalne. Cieszy się ogromnym poważaniem w branży ubezpieczeniowej. Stworzył spółkę KFK SA, która zajmuje się sprzedażą produktów finansowych. Uważa, że tego rodzaju produkty należy sprzedawać w sposób profesjonalny i bardzo rzetelny . Dba o to, aby jego przedstawiciele mieli dużą wiedzę oraz zapewniali sobie dobrą organizację pracy.
Katarzyna i Artur Trawińscy, FM Group. Są młodzi, dynamiczni, kreatywni. Razem zarządzają jedną z największych firm marketingu sieciowego w Polsce. Stworzona przez nich marka – FM GROUP – jest obecna na wszystkich kontynentach, w przeszło pięćdziesięciu krajach. Zaczynali od sprzedaży perfum i wód perfumowanych, jednak dziś w ofercie FM GROUP Polska znajdziemy także chemię gospodarczą, kosmetyki do makijażu, a nawet usługi telefonii komórkowej FM GROUP Mobile. I to nie jest jeszcze ich ostatnie słowo. Postawili na MLM, ponieważ dostrzegli ogromne możliwości, jakie daje bezpośrednie polecanie sprawdzonych produktów wśród rodziny, znajomych i sąsiadów.
Obrany przez nich model biznesowy to firma rodzinna, nowoczesna, ale oparta o tradycyjne wartości, w której najważniejsi są ludzie – Dystrybutorzy i pracownicy. Dziś Trawińscy koncentrują się nie tylko na biznesie, ale także na pomaganiu innym. W 2009 roku założyli wspólnie Fundację Golden Tulip, zajmującą się organizowaniem i niesieniem podstawowej pomocy humanitarnej i rozwojowej oraz przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu.
Rafał Tomczak, e-nnova. Biznesmen, który wcześniej tworzył Kolage Beauty, obecnie właściciel e-nnovy, firmy kosmetycznej zajmującej się sprzedażą produktów na bazie kolagenu. Prężny i dynamiczny przedsiębiorca ze świetnymi pomysłami i wizją rozwoju biznesu
Marcin Kuźniar prezes EFG. Prezes Zarządu. Posiada ponad 11-letnie doświadczenie w branży finansowej, zawodowy manager korporacyjny, wielokrotny laureat prestiżowego wyróżnienia „Dyrektor roku AEGON”. Twórca polskiego lidera branży finansowej spółki – K2 Doradcy Finansowi. Prywatnie czuły ojciec, członek Klubu Porsche, zapalony tenisista i narciarz.
Michał Kołtyś, Eartch Power Europe. Młody, dynamiczny, ambitny, skuteczny i odpowiedzialny społecznie biznesmen. Lubi się uczyć i robi to szybko, o czym świadczą osiągane przez niego sukcesy. Nie boi się wyzwań i ryzyka, którym potrafi znakomicie zarządzać. Swoją determinacją, zaangażowaniem oraz wiarą w sukces zaraża innych i skłania do współpracy. Tak właśnie buduje swoją pozycję na rynku, tak pozyskuje współpracowników i taki jest jego wzór na zarabianie dużych pieniędzy. Jest bez wątpienia pionierem nowych biznesów w Polsce i dlatego warto obserwować jego karierą, ucząc się skutecznego zarządzania i pomnażania zasobów finansowych.