Smartfony, tablety, aplikacje oraz narzędzia networkowe bez wątpienia zmienił sposób w jaki kontaktuje się Świat. Przedstawiciele rożnych firm zawsze promowali swoje dobra i możliwości głównie wśród swoich znajomych i rodzimy, pozyskiwali współpracowników w realu. To dla nich cześć marketu utknęła w innym Świecie; w Świecie Internetu.
Porównajmy. Radio zdobyło ogromną popularność – 50 milionów słuchaczy w 38 lat. Telewizja zdobyła taką samą liczbę publiczności tylko w 13 lat. Internet zdobył 50 milionów użytkowników tylko w 4 lata. iPods zdobył 50 milionów użytkowników w 2 lata. MySpace, Facebook – portale społecznościowe gdzie zdobycie 200 milionów użytkowników zajęło już tylko jeden rok. W 1992 rokowania wskazywały, że urządzenia połączone z Internetem będą używane przez około 1 milion osób na Świecie, dzisiaj ta liczba sięgnęła już jednego miliarda użytkowników. Mówiąc krótko; aktualna technologia idzie w kierunku przenośnych urządzeń i aplikacji, wszystko, co ma większą szybkość i większe możliwości przedstawienia i prezentacji w miejscu spotkania, czyli TU i TERAZ.
Chcesz czy nie chcesz te narzędzia łączą ludzi. Z tego punktu widzenia konieczność fizycznego kontaktu wydaje się być utrudnieniem. Odwiedziny w domu, wynajmowanie sali konferencyjnej, konieczność dotarcia na miejsce spotkania to bariera, która muszą pokonać obie strony. Nowoczesny biznes to biznes, który można prowadzić zewsząd i wszędzie. Rozmowy, szkolenia, zakupy przez Internet. Działy IT dwoją się i troją nad rozwojem narządzi, które wzniosą pracę networku na inny poziom. Niezależni konsultanci mogą dołączać „ on the spot”, czyli tu i teraz w miejscu spotkania i rozpocząć działania natychmiast. Krótkie, interaktywne prezentacje, które trzymasz w „kieszeni” i możesz przedstawić przy kawie, w autobusie, poprzedzasz kilkuminutową konwersacją.
Stuart Johnson, założyciel i CEA Video Plus, firmy specjalizującej się w udoskonalaniu metod przekazu firm sprzedaży bezpośredniej, mówi; „Fundament sprzedaży bezpośrednie nie zmienił się od lat, ale sposób dostarczania wiedzy zmienił się dramatyczne. Przy dzisiejszej technologii możemy już prezentować możliwości w sposób skoncentrowany, czytelny i prosty w czasie krótszym niż 3 minuty.
Aktualna technologii koncentruje się na tym, aby niezależny współpracownik danej firmy mógł spotykać się ze swoim klientem w miejscu gdzie klient lubi i chce przebywać i integrować działania w miejscu wybranym przez klienta. Jeśli masz takie możliwości, zawsze rozmawiaj z ludźmi „ where they are” tam gdzie ONI są a nie tam gdzie TY chciałbyś, aby oni byli. To właśnie staje się kluczowym elementem sukcesu biznesowego.
Skrupulatną analizę i artykuł oparty na fragmentach raportu “A Special Supplement to The Wall Street Journal by Direct Selling News”
przedstawiała
Marta Kaczmarski
www.facebook.com/TalkFusionPoland