Skończyły się wakacje i czas podsumować lipcowe i sierpniowe rankingi, jakie prowadzimy na naszym portalu, zbierając głosy waszego poparcia dla firm i managerów. Mimo urlopowego sezonu bój toczył się zaciekły a sytuacja dynamicznie się zmieniała.Nasze zestawienia prowadzimy dwutorowo – w cyklu miesięcznym i rocznym. W tym artykule podsumujemy i skomentujemy to, co działo się w rankingach w miesiącach wakacyjnych. Zaczynamy od managerów.
Pierwsze i drugie miejsce obronili odpowiednio Adam Hamela z Flavon Group Sp. z o.o. – 142 głosy w lipcu i aż 357 w sierpniu oraz Natalia Ryńska z FM Group Polska – 87 głosów w lipcu aż 229 w sierpniu. Na szczególna uwagę zasługuje bardzo dynamiczny przyrost liczby głosów oddanych na oboje tych managerów w sierpniu, który zwyczajowo uważany jest za najbardziej leniwy, wakacyjny miesiąc. W tym przypadku o lenistwie głosujących nie może być mowy. To bardzo interesujące ponieważ na dalszych pozycjach nie odnotowaliśmy już tak dużych wzrostów liczby głosów.
W lipcu na podium zmieścili się jeszcze Jolanta i Cyprian Kowalscy z FM Group Polska – 84 oddane głosy, jednak już w sierpniu na trzecie miejsce awansował Jacek Dudzic z firmy Kyäni, który zdobył w tym miesiącu 121 głosów. W lipcu miał ich 66. Państwo Kowalscy odnotowali w sierpniu spektakularny spadek aż na dziesiątą lokatę, zdobywając tylko 28 głosów. Sierpniowa „wielka trójka” prowadzi także w rocznym rankingu, zachowując dokładnie taką samą kolejność. Liczba oddanych na tę trójkę głosów, to odpowiednio: 534 – miejsce pierwsze, 416 – miejsce drugie i 351 – miejsce trzecie (stan na 5 września).
A oto, jak wygląda bój na dalszych miejscach w rankingu miesięcznym. W lipcu na czwartej pozycji znajdował się, o czym już była mowa, Jacek Dudzic. W sierpniu miejsce to zajął Artur Rdzonek z firmy MonaVie, który wcześniej znajdował się poza pierwszą dziesiątką – w sierpniu oddano na niego 98 głosów. Piątą lokatę w lipcu i sierpniu obroniła Ilona Piotrowska z Kyäni. Szósty w lipcu był Zbigniew Gawłowski z FM Group Polska – 49 głosów. W sierpniu wypadł z pierwszej dziesiątku i znalazł się daleko w tyle. Jego miejsce w sierpniu zajęła Agnieszka Kruk, która awansowała z dziesiątej pozycji, jaką wywalczyła sobie miesiąc wcześniej – w lipcu zdobyła 35, a w sierpniu 37 głosów. Siódmą lokatę w pierwszej połowie wakacji zajął Maciej Olewnik z GoldSolution – liczba głósw: 45, ale utracił ją w połowie drugiej na rzecz Piotra Jabłońskiego z Lifestyles Poland Sp. z o.o., który w lipcu miał 32, a w sierpniu już 33 głosy. Maciej Olewnik zdobył w sierpniu poparcie zaledwie 18 osób. Ósmy w lipcu był Krzysztof Jaworski z firmy World Ventures – 37 głosów. W sierpniu jego miejsce zajął Szymon Turno z Flavon Group Sp. z o.o. – 33 głosy. Dziewiąta lokata w lipcu przypadła Rafałowi Kaczmarkowi z World Ventures, który zdobył 36 głosów. W sierpniu dziewiąty był Marek Prucnal, którego poparło 32 naszych użytkowników. Dziesiąta w lipcu była wspomniana już Agnieszka Kruk, a w sierpniu – także już wspomniani – Jolanta i Cyprian Kowalscy.
Z powyższych informacji wynika, że prowadzony przez nas wspólnie z wami ranking managerów wywołuje zarówno spore zainteresowanie, jak i wielkie emocje. Jednocześnie pokazuje kto jest naprawdę konsekwentny w pozyskiwaniu i utrzymywaniu poparcia, co z kolei jest dobrym sprawdzianem kompetencji managerskich i kwalifikacji do przewodzenia w biznesie. Osoby znajdujące się na szczycie zestawienia udowadniają, że potrafią skutecznie walczyć o swoją pozycję, nie oddając pola konkurentom .
MANAGEROWIE LIPIEC
MANAGEROWIE SIERPIEŃ
W przypadku rankingu firm MLM sytuacja jest jeszcze bardziej dynamiczna i dowodzi naprawdę ostrej konkurencji pomiędzy poszczególnymi podmiotami notowanymi w tym zestawieniu. Nie może to dziwić ponieważ firmy zdają sobie sprawę, że od ich pozycji w rankingu w znacznej mierze zależeć może pozyskiwanie nowych współpracowników czyli powiększenie swojego potencjału. Kandydaci na dystrybutorów czy partnerów tych firm zwracają uwagę na lokatę każdej z nich i biorą to kryterium pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o nawiązaniu współpracy. A oto jak zmieniała się sytuacja w tym rankingu w lipcu i sierpniu.
Na początku wakacji pierwsze miejsce w zestawieniu zajmowała spółka GoldSolution, która zdobyła 182 głosy. W zaskakującym stylu firma ta wypadła w pierwszej dziesiątki w następnym miesiącu, zdobywając tylko 43 głosy. W sierpniu na prowadzenie wysunęła się spółka Flavon Group Sp. z o.o. Drugą lokatę w lipcu i sierpniu obroniła firma MonaVie, która zdobyła odpowiednio 168 i 198 głosów waszego poparcia. Trzecia w lipcu była firma Kyäni ze stu pięćdziesięcioma głosami, ale już w sierpniu na trzecie miejsce wspięła się Akuna Polska Sp. z o.o. – 174 głosy. Co ciekawe, ta spółka nie była w lipcu notowana w pierwszej dziesiątce.
Czwarte miejsce w pierwszej połowie wakacji okupowała firma FM Group Polska – 142 głosy, lokatę tę zabrała jej w sierpniu firma Kyäni – 171 głosów. Piąta w lipcu była spółka Betterware Poland Limited Sp. z o.o. – 136 głosów, ale już sierpniu wyprzedziła ją OpenEconomy.EU, zdobywając 155 głosów. Szósta w lipcu była firma Flavon Group Sp. z o.o. ze 126 głosami, w sierpniu – jak to już napisaliśmy – spółka ta poszybowała na sam szczyt, oddając szóstą lokatę czwartej w lipcu FM Group Polska – 138 głosów. Siódma lokata w lipcu przypadła firmie Jean Careno Group – 125 głosów. W sierpniu podmiot ten zniknął z pierwszej dziesiątki. Stabilne, ósme miejsce, zarówno w lipcu, jak i sierpniu, zapewniła sobie spółka Colway S.j., która zdobyła odpowiednio 67 i 71 głosów. Na dziewiątym miejscu w lipcu uplasowała się firma OpenEcenomy.EU – czyli sierpniowa „piątka”, na którą zagłosowało wtedy 65 naszych użytkowników. W sierpniu dziewiąta była spółka Dorsim Sp. z o.o. – 58 głosów. Pierwszą dziesiątkę firm zamknęła w lipcu także spółka Dorsim Sp. z o.o. – 61 głosów. W sierpniu na tej pozycji uplasowała się spółka Diamonds International Corporation Sp. z o.o.
W przypadku rocznego rankingu firm pierwsze trzy pozycje zajmują firmy Kyäni – 555 głosów, Flavon Group Sp. z o.o. – 538 głosów i MonaVie – 434 głosy (stan na 5 września).
FIRMY LIPIEC
FIRMY SIERPIEŃ
Prowadzenie tych i innych zestawień, z których można wyciągać wnioski dotyczące kondycji firmy, jej potencjału i możliwości rozwoju ma swój głęboki sens, o czym już wyżej napisaliśmy. Rankingi są też istotne dla klientów, dla których pozycja firmy w zestawieniu, to swoisty probierz jakości oferowanych przez nią usług i produktów, niezależnie od rodzaju, branży i ceny tego produktu czy tej usługi. To także wskaźnik wiarygodności, rzetelności i dbałości o wizerunek. Rankingi i aktywny w nich udział, to – tak naprawdę – element strategii sprzedażowej każdej firmy, której zarząd myśli o rozwoju, ekspansji, wzroście sprzedaży, obrotów i zysków. To temat, które nie powinno się lekceważyć, jeśli planuje się długofalową działalność na coraz bardziej wymagającym i konkurencyjnym rynku.
Marek Łuszczki