V miejsce w rankingu na dzień 23 sierpnia.
Wąski nagłówek, bez wyróżniających się elementów graficznych, wąskie paski menu są zauważalne podczas pierwszego kontaktu z blogiem, ale nie rzucają się w oczy. Najbardziej widocznym elementem strony głównej jest reklama e-booka „Dynamiczny Marketer” autorstwa twórcy bloga.
Co prawda w opisie znajduje się informacja o cenie, ale książkę można pobrać nieodpłatnie. Czego można po niej oczekiwać? Odpowiedź na to pytanie może przynieść zapoznanie się z treścią wpisów. Ich tematy zamieszczone są z prawej strony bloga, w rubrykach Popularne i Najnowsze wpisy. Pod nimi przedstawione są kategorie. Jest ich kilka, ale większość dotyczy MLM, w tym wykorzystania do tej działalności Internetu. Oprócz tego znajdziemy takie, jak Psychologia MLM i Prawa osiągania sukcesu. W artykułach z tych kategorii znajdują się praktyczne wskazówki z zakresu psychologii i rozwoju osobistego.
Górne menu jest rozbudowane. Zawiera powtórzone w innej części bloga kategorie. Niżej jest jeszcze jedno – służące do nawigacji po głównych elementach strony. I tu zaskoczenie – pierwsza z lewej zakładka to Kontakt – odmiennie dla powszechnie przyjętego standardu umieszczania jej, jako pierwszej, ale z prawej strony menu.
„Przez bardzo długi okres czasu stałem w miejscu z powodu braku odpowiedniej wiedzy i umiejętności, nikt nie powiedział jasno co trzeba zrobić poza kontaktowaniem się ze znajomymi… Musiałem sam do tego dojść.” To fragment tekstu znajdującego się w zakładce O mnie. Grzegorz należy do tych osób, które pomimo dużego zaangażowania nie odniosły sukcesu z powodu braku wiedzy. Rozpoczęcie współpracy z nową firmą przyniosło oczekiwane rezultaty. Stało się to dzięki edukacji, jaką uzyskał oraz zastosowaniu w praktyce narzędzi internetowych. Autor w wielu swoich wpisach zamieścił informacje o ich wykorzystaniu.
„Jak reagować na odmowę współpracy w MLM?”. To tytuł tekstu dotyczący istotnego problemu, na jaki natrafiają wszyscy dystrybutorzy. Wpis jest krótki, ale stanowi tylko wprowadzenie do filmu, jaki nagrał autor. Jest ich na blogu więcej, co urozmaica i uatrakcyjnia formę przekazu. Grzegorz zwraca uwagę na fakt, że nawet najlepsi liderzy nie osiągają stuprocentowej skuteczności. Oni też słyszą odmowy. „Gdzie byś kupił masło i chleb, gdyby wszyscy robili marketing sieciowy?!” – argumentuje. Radzi, aby nie uniezależniać swojego samopoczucia od wydarzeń, na które nie ma się wpływu. Jest to cenna wskazówka, która odnosi się do całego życia. Z własnego doświadczenia wiem, że po usłyszeniu wielu odmów uodporniłem się na nie. Nie wywołują już u mnie tak złego samopoczucia. Często w ogóle nie zwracam na nie uwagi i przechodzę do kolejnych działań.
„9 Najczęstszych Powodów, Dla Których Ludzie Dołączają Do Biznesu i Jak Je Wykorzystać?”. To też bardzo ważny temat. Autor pisze o tym, że najczęściej dystrybutorzy na siłę przekonują potencjalnych kandydatów do rozpoczęcia współpracy, obiecując duże zarobki i dużo wolnego czasu. Większość osób tego poszukuje. Jednak jest to odbierane często, jako coś mało realnego. Ponadto, gdy osoba czuje, że jest naciskana, ma poczucie, że ktoś od niej czegoś chce – zamierza na niej zarobić. „Koncentruj się tylko i wyłącznie na tej drugiej osobie. Robiąc prezentację, NIE wywieraj nacisku.” – sugeruje autor. Osoba ma poczuć, że w tej rozmowie chodzi o rozwiązanie jej problemu. „Dobry sponsor potrafi zidentyfikować problem danej osoby i przedstawić rozwiązanie.” Nie zawsze powodem, dla którego rozpoczyna się działalność w MLM są pieniądze. Niektórzy chcą po prostu sprawdzić się w tym, mieć kontakt z ludźmi, móc wyjść na scenę. Jeśli nawet chodzi o pieniądze, to i tak nie są one celem samym w sobie. Zawsze jest coś, co mają zapewnić: święty spokój, finansowanie realizacji pasji, czas dla siebie i rodziny. Właśnie na tych niematerialnych celach należy skupić się w rozmowie z kandydatem.
„Blog w MLM. Czy Jest Potrzebny? Jak i o Czym Pisać? Od Czego Zacząć? Co Trzeba Wiedzieć? Podstawowe Reguły Gry.”, „Generowanie Ruchu na Stronę. Pozycjonowanie – zadanie długoterminowe”, „Zasady Budowania Listy w Internecie dla Marketingu Sieciowego. Od czego Zacząć, jakich Błędów Unikać, z czego Korzystać i jak się za to Zabrać?” – wymienione tematy wpisów należą do kategorii Technicznie. Dotyczą wykorzystania Internetu w rozwijaniu biznesu. Porady z zakresu tych zagadnień można znaleźć na wielu innych blogach. Jednak tylko tu przeczytałem o pozyskiwaniu bezpłatnych zdjęć do wykorzystania na stronie, również dla celów zarobkowych, całkowicie legalnie. Fotografie czynią witrynę bardziej atrakcyjną wizualnie, potrafią nadać jej lub wzmocnić profesjonalny charakter. Autor zamieścił kilka linków do serwisów zawierających szeroki wybór dobrej jakości zdjęć.
Warto odwiedzić blog Grzegorza Utnika. Na pewno wiele osób odnajdzie tu coś interesującego dla siebie.
Tomek Nawrot