No i stało się. Nasza branża jakkolwiek ją nazwiemy: Network Marketing, MLM, Sprzedaż Bezpośrednia wypłynęła na szerokie wody społecznej świadomości. Wall Street Journal, prestiżowy dziennik finansowy opublikował obszerny raport na temat MLM business pod wiele obiecującym tytułem; „Network Marketing The ULTIMATE Social Business Model”.
Poza masą danych statystycznych wyników giełdowych i analiz, raport Wall Street Jurnal pragnie przedstawić czytelnikom branżę MLM, która dla wielu jest niezrozumiała, obca i pełna stereotypów. Zobacz, co piszą o biznesie MLM w Ameryce.
W sercu sprzedaży bezpośredniej, czyli w domu.
Idealny biznes, który możesz prowadzić z domu to sprzedaż bezpośrednia. Tak uważa 16 milionów amerykanów. Ludzie, którzy reprezentuję setki firm działających w Stanach Zjednoczonych w 2010 roku stworzyli rynek warty 28,3 miliarda dolarów. O ile tylko cześć konsultantów zajmuje się tą branżą na pełen etat większość traktuje sprzedaż bezpośrednią, jako źródło dodatkowego dochodu. Zdecydowaną większość w tej branży ( ok 80 %) stanowią kobiety, które cenią sobie elastyczne godziny pracy oraz niski koszt inwestycji koniecznej do rozpoczęcia biznesu.
Pojawiające się trendy i zmiany.
Co stanowi o dużej atrakcyjności tego zajęcia? Zaleta wskazywana w pierwszej kolejności to; dostępność, każdy może zacząć działać w tym biznesie. Aktualnie doszło jeszcze jedno udogodnienie, które przyciąga nowych, kreatywnych konsultantów – technologia, która pozwala prowadzić swój biznes dosłownie z domu. Jako biznes równych szans dla wszystkich, MLM bywa postrzegany, jako biznes niskiej jakości. Według Direct Selling Association 24% sił sprzedażowych w network marketingu stanowią osoby z wykształceniem licealnym, 35% osoby z licencjatem i 12% absolwentów uczelni wyższych. Statystyki wskazują na nadchodzącą dramatyczną zmianę w tych proporcjach. Przyczyną tych zmian jest wkraczająca w sfery MLM technologia oraz deklarowana przez amerykanów chęć posiadania własnego biznesu.
TOP 7.
DSN w swoim rocznym raporcie opublikował listę 100 największych firm. Według raportu, finansowy udział 10 największych firm w światowej gospodarce został oszacowany na 39 miliardów USD. Firma znajdująca się na szczycie tej listy – AVON istnieje na rynku już 125 lat. Kolejne na liście potęgi MLM biznes to: Natura Cosmeticos SA z Brazylii, Herbalife Ltd. USA, Tupperware USA, Oriflame Cosmetics S.A. Szwecja, Nu Skin Enterprises Inc. USA, Primerica Inc. USA.
Na uwagę zasługuje również ranking największych rynków MLM na Świecie.
Idzie nowe!
Świat idzie do przodu a Network Marketing nie chce zostać w tyle. Wiele firm poczyniło już inwestycje na rzecz usprawnienia komunikacji na linii firma – konsultant, konsultant – klient. Strumień informacji płynie szeroką falą Internetu, telefonów, video wszędzie tam gdzie jeden „klik” jest zaproszeniem do akcji.
Skrupulatną analizę i artykuł oparty na fragmentach raportu
A Special Supplement to The Wall Street Journal by Direct Selling News
z przyjemnością przedstawiła państwu
Marta Kaczmarski