Na początek dobra informacja. Liczba dystrybutorów firm marketingu bezpośredniego systematycznie rośnie. Oznacza to, że branża zdobywa swoich nowych zwolenników. Każdego dnia rzesze osób decydują się na współpracę z wybraną firmą. Są też tacy, którzy decydują się na więcej niż jedną firmę.
Jeżeli przyjrzymy się rynkowi, to zauważymy jedną prawidłowość. Ludzie zmieniają firmy, z którymi współpracują. Nie ma oficjalnych statystyk na ten temat, ale śmiało możemy przyjąć tezę, że 90% dystrybutorów zmieniło firmę co najmniej raz. Kolejna teza, jaką możemy założyć, to to, że 50% współpracowników zmieniło firmę, z którą współpracowało więcej niż raz. Znamy ludzi przenoszących się z firmy do firmy co kilka miesięcy, są to oczywiście przypadki skrajne i nie będziemy się nimi zajmować. Dlatego możemy śmiało stwierdzić, że zmiana firmy jest naturalną tendencją.
Przyjrzyjmy się pracownikom etatowym. Czy pracują całe życie w jednej firmie? Oczywiście, że nie. W dużych miastach, szczególnie na początku swojej kariery, zmieniają pracodawcę co kilka lat, a nawet miesięcy. W miarę zdobywania doświadczenia oraz kwalifikacji robią to coraz rzadziej. Często też pracują w więcej niż jednej firmie. Dorabiają po pracy lub współpracują z którąś z firm MLM. Więc skoro pracownicy zmieniają pracę, to dlaczego kogoś to dziwi, że dystrybutorzy postanawiają zmienić firmę, z którą współpracują.