Tradycyjnym sposobem byłoby stworzenie strony z ofertą i skierowanie na nią stargetowanego ruchu. Być może metoda ta się sprawdzi w przypadku niektórych produktów.
Jednak przy typowej ofercie masz właściwie tylko jedną szansę sprzedaży. Potencjalny klient, który wejdzie na stronę z ofertą i nie kupi, prawdopodobnie nigdy już nie powróci.
Ponadto strona z ofertą nie zapewnia potencjalnemu klientowi wystarczającej ilości czasu na poznanie korzyści wynikających z zakupu, co ma kluczowe znaczenie zwłaszcza w przypadku drogich produktów.
A więc co możesz zrobić, kiedy masz drogi lub bardzo drogi produkt ?
Wtedy skuteczną metodą na wypromowanie takiego produktu może okazać się strategia Product Launch, której twórcą jest amerykański marketer Jeff Walker.
Product Launch to odpowiednio zaplanowana i opracowana strategia marketingowa o zupełnie innym podejściu do sprzedaży. Polega ona na intensywnym promowaniu produktu, zanim pojawi się on jeszcze na rynku. Tworzy się atmosferę wyczekiwania na produkt poprzez artykuły, zapowiedzi czy przecieki.
Być może zastanawiasz się jak to wszystko zorganizować ?
Będziesz potrzebował stronę www (może być blog) z możliwością zapisania się na listę adresową. Najlepiej gdyby to była strona, do której dostęp mogą mieć jedynie te osoby, które zapisały się na listę. Następnie będziesz potrzebował wartościowej przynęty, którą otrzymają za darmo te osoby, które zapiszą się na Twoją listę adresową.
Kolejnym krokiem jest wypromowanie całego przedsięwzięcia. Do tego celu możesz wykorzystać inne swoje listy adresowe. Możesz też skorzystać z mediów społecznościowych, artykułów na stronach, które odwiedza Twoja grupa docelowa czy Google AdWords.
Product Launch pozwala na zbudowanie społeczności wokół wydarzenia, jakim jest wprowadzenie na rynek nowego produktu a także na dokładne zaprezentowanie samego produktu i korzyści jakie odniesie klient po jego zakupie.
Cały proces prezentacji jest rozciągnięty nawet do 30-40 dni, dzięki czemu potencjalny klient może zadawać pytania np. w komentarzach na blogu, jest również czas na przedstawienie dowodów, case study czy na zbicie obiekcji klienta.
W międzyczasie potencjalny klient otrzymuje wartościowe dla niego darmowe materiały takie jak raporty, poradniki, artykuły, nagrania video. Część materiałów możesz zamieścić na blogu a część przesłać mailem subskrybentom.
Wydarzenie, jakim jest rozpoczęcie sprzedaży produktu, powinieneś wcześniej zapowiedzieć. Dla podgrzania atmosfery możesz odliczać czas do startu sprzedaży. Dopiero w dniu sprzedaży skierowujesz potencjalnych klientów na stronę z ofertą.
Przy niektórych typach produktów np. produktach szkoleniowych może się sprawdzić tzw. ograniczony czas sprzedaży czyli np. sprzedaż produktu tylko przez 1-3 dni a następnie zakończenie sprzedaży i wycofanie produktu z rynku na bliższej nieokreślony czas.
Pozdrawiam,
Jacek Pietrasiuk