MLM, jak każdy nas wie, jest specyficzną formą biznesu. Oczywiście, każdemu, kto zajmuje się tą dziedziną zależy na szybkim osiągnięciu sukcesu, zarówno tzw. niezależności finansowej, jak i sukcesu w sferze psychologicznej. Chodzi tu o poczucie, że przez promowanie swoich produktów dało coś dobrego osobom, które z nich skorzystały.
ARTYKUŁ KONKURSOWY LICZBA ODDANYCH GŁOSÓW : 5
Z moich kilkuletnich obserwacji wynika, że nie tylko aspekt ekonomiczny (w tym wypadku finansowy) jest ważny, chociaż sumami i kwotami, które można wypracować sumiennym działaniem najłatwiej przekonać kogoś do rozpoczęcia działania i zaangażowania się w promowany przez nas biznes.
Bardzo duże znaczenie ma również psychologiczne podejście do osoby, którą chcemy zaprosić do współpracy. Każdy biznesman musi posiadać wiedzę zarówno tą ekonomiczną, jak też znać przynajmniej podstawy psychologii.
Pierwsza rzecz to otwartość na ludzi i przełamanie strachu i nieśmiałości przy rozpoczęciu rozmowy z nimi. Każdy wie, że druga osoba wyczuwa nasze nastawienie do niej, dlatego przed nawiązaniem z kimś kontaktu należy się dobrze przygotować i nie chodzi tu tylko o przygotowanie merytoryczne.
Drugą sprawą jest sposób prowadzenia wykładów. Bez względu na to, czy jest to wykład dla grupy np. 150 osób na dużej sali wykładowej, czy dla 2,3, czy 5 osób, wymaga to od nas określonych umiejętności.
Promowanie naszego biznesu musi być pełne energii, żeby tą energią zarazić pozostałych obecnych na spotkaniu. Mowa ciała, odpowiedni dobór słów – to wszystko buduje nasz wizerunek przed słuchaczami.
Niejednokrotnie miałam okazję uczestniczyć w różnego rodzaju wykładach z branży MLM. Prowadzone były przez wykładowców polskich i zagranicznych. Bardzo duże znaczenie ma forma wykładu. Wielokrotnie powtarzający się czysto merytoryczny wykład po jakimś czasie staje się dla słuchaczy nieatrakcyjny. Ważne jest, aby raz na jakiś czas wprowadzić urozmaicenie. Może to być zaproszony gość, który opowie o swojej drodze do sukcesu z firmą. Wprowadzenie do wykładu elementu, w którym użytkownicy produktu opowiadają swoje doświadczenia z nim albo zwykła zmiana prowadzącego.
Wiadomym jest, że każdy z nas ma inny sposób prowadzenia wykładu i wypowiadania informacji. Dla jednych ważniejsze są kwestie związane z produktem, dla innych z planem marketingowym. Wprowadzenie takich urozmaiceń może np. umożliwić wychwycenie z „tłumu” lidera, który do tej pory się nie ujawnił i okaże się, że ma potencjał, który należy rozwinąć.
Podsumowując w kilku zdaniach można powiedzieć, że dobry Lider w branży MLM musi być odpowiednio przygotowany do prowadzenia swojego biznesu. Znajomość podstaw ekonomii i psychologii jest w tej branży niezbędna. Umiejętność wyczucia partnera w rozmowie, właściwego prowadzenia wystąpienia, przedstawienia informacji, ułożenia ciała i doboru słów to cechy, które każda z osób zajmujących się MLM powinna posiadać.
Życzę sukcesów!
Joanna Amrosz