Lista Laureatów
A oto laureaci i ich odpowiedzi na pytania konkursowe:
„Zainteresowany kupnem twojego produktu klient prosi cię o telefon na następny dzień, a później nie odbiera telefonu- Co robisz w takim przypadku?”
Bądź też opowiedz nam o wymówce klienta i o tym w jaki sposób sobie z nią poradziłeś?
Sebastian Mucha:
„Odnośnie rekrutacji: Jeśli znajomy/a , którą chce zaprosić na półgodzinne, bezpłatne, niezobowiązujące spotkanie mówi mi, że ją to nie interesuje lub, że nie ma czasu czymś takim się zajmować to odpowiadam : To przyjdź w takim razie na to spotkanie tylko i wyłącznie po to ( nawet jeśli po spotkaniu nie będziesz zainteresowana współpracą ), żeby dowiedzieć się informacji, które na pewno Tobie, Twojej rodzinie i Twoim znajomym przydadzą się w przyszłości…”
Tomasz Mirkowicz:
„Klient ma prawo być czymś zajęty. Ma prawo do prywatności. Nie oznacza to ignorowania nas. Jeśli nie odbiera rano zadzwonię po południu. Jeśli się nie uda to najprościej wysłać SMS i zapytać o jakiej porze możemy się skontaktować. To że obecnie telefon mamy zawsze przy sobie. Wcale nie oznacza że możemy dysponować czyimś czasem. I żądać aby ktoś cały czas był do naszej dyspozycji.”
Anna Leśniak
„Nie poddaje się to na pewno, mnie też zdarzają się sytuacje,kiedy nie mogę odebrać telefonu. Próbuję za jakiś czas powtórnie się połączyć z klientem telefonicznie a jeśli i wtedy nie odbiera, wpadam do klienta. Jeśli ma wątpliwości co do produktu, to rozmawiamy jeszcze raz o nim. Jeśli chodzi o nawiązanie współpracy-ponownie przedstawiam plan marketingowy firmy i wszystkie zalety współpracy z moją grupą. Nawet jeśli klient nie zdecyduje się mimo wszystko ani na produkt ani na współpracę, nie pozostawiam go sobie samemu. Wracam za jakiś czas do klienta. Oferuje mu nowe produkty, inne , takie, które może bardziej będą dla niego przydatne. Jeśli ktoś kategorycznie odmawia to szanuje jego decyzje i wybór, nie narzucam więcej swoich usług ale nadal się z nim komunikuje na różnych innych płaszczyznach.”
Alan Zajączkowski
„Jeśli klient jest zainteresowany kupnem mojego produktu, to najlepiej od razu złożyć zamówienie i pobrać opłatę. W przypadku kiedy klient musi się zastanowić i prosi o telefon następnego dnia, można się na to zgodzić. Jeśli klient wychodzi z taką inicjatywą to wydaje mi się, że jest człowiekiem odpowiedzialnym i skoro złożył taką deklarację, to powinien odebrać. Oczywiście wiadomo, że może mu coś wypaść, także nie należy dzwonić do niego 10 razy w ciągu godziny, tylko odczekać i zrobić to po jakimś czasie. Zawsze można również wysłać sms'a lub zostawić wiadomość na poczcie aby się sam odezwał. Wniosek jest prosty – jeśli wybieramy ciepłe kontakty – powinniśmy widzieć czego możemy się spodziewać po danej osobie i zwracać się tylko do konkretnych ludzi. Co do zimnych kontaktów, to nigdy nie wiadomo na kogo trafimy, jednak można równie trafnie wywnioskować to poprzez wcześniejsze zadawanie pytań. Pozdrawiam i życzę jak najmniej nieprzyjemnych sytuacji, kiedy klient nie odbiera od nas telefonów :))”
Urszula Kotowska:
„Jeśli mój klient nie odbiera telefonu, podejmuję tego samego dnia jeszcze dwie próby dodzwonienia się. Zazwyczaj około 19:00 udaje mi się z nim połączyć. Jeśli jednak nadal nie odbiera, na drugi dzień znów wykonuję trzy próby. Kiedy klient ma pocztę głosową, zostawiam wiadomość o korzyści, jakie mu przyniesie zakup mojego produktu i proszę o kontakt ze mną. Jeśli nadal jest zainteresowany – oddzwoni. Klienci mają różne wymówki, jednak sztuką i moim celem jest dobrać odpowiednie argumenty, żeby je pokonać. Najczęściej słyszę, że produkt X jest lepszy od mojego. Wtedy pytam czy "Pan/Pani użył kiedykolwiek mojego produktu, ewentualnie poznał składy i może je ze sobą porównać"? 99% osób odpowiada, że nie używał, ale jednak podziękuje, itp. Daję wtedy próbki (najczęściej mam możliwość przetestowania tego od razu z klientem), przedstawiam skład i korzyści z używania moich artykułów. Kiedy taka osoba od razu widzi efekt najczęściej podejmuje decyzję o zakupie tu i teraz.”
Redakcja Ranking MLM