8 aplikacji, które pomogą Ci zbudować Biznes MLM
Zarządzanie w Multi Level Marketingu nie jest łatwym zadaniem, ponieważ branża wymaga od nas doskonałych zdolności organizacyjnych. Na szczęście z pomocą przybywa nam nowoczesna technologia, która z pewnością pomaga w utrzymywaniu właściwego kursu. Dziś przedstawimy 8 aplikacji, które przydadzą się wam w codziennych obowiązkach.
1. Wunderlist
Aplikacja Wunderlist jest łatwa w obsłudze i zarządza zadaniami w chmurze. Pozwala użytkownikom pracować z tabletu, telefonu, komputera oraz smartwatch’a. Dużym ułatwieniem jest to, że program jest bezpłatny, przeznaczony dla jednej lub kilku osób, a użytkownik może zaplanować, jak często chce wykonywać daną czynność. Przy rejestracji wystarczy podać tylko imię, nazwisko, adres e-mail oraz hasło. Istnieje również możliwość logowania się za pomocą swojego konta Facebook, Google lub Microsoft. Wunderlist przypomina, a przede wszystkim – zapisuje postępy i wyświetla je w formie wykresu. Kolejną wygodą są automatyczne listy, takie jak „dzisiaj” i „w tym tygodniu”, które zdecydowanie ułatwiają zapanowanie nad bieżącymi sprawami. Aplikacja świetnie sprawdza się jako narzędzie do kontrolowania prywatnych i biznesowych spraw oraz postępów nad pracami całego zespołu. Wadą jej natomiast jest to, że nie posiada ona podsumowania dziennego, więc nie mamy możliwości wykonania raportu z danego dnia.
2. Dropbox
Dropbox jest to usługa umożliwiająca udostępnianie wirtualnej przestrzeni dyskowej dla użytkowników. Program przechowuje wszystkie pliki w centralnej lokalizacji oraz synchronizuje je na wszystkich urządzeniach. O jego sukcesie świadczy to, że był wielokrotnie wyróżniany przez prasę, m.in. The Economist, The New York Times i The Washington Post. Cechuje go funkcjonalność i prostota użycia. Ciekawą opcją jest to, że użytkownik może swobodnie przeglądać pliki, zarządzać nimi, katalogować pod względem kategorii, np. zdjęcia, filmy, muzyka, dokumenty, pracować nad plikami, przy użyciu folderów udostępnionych oraz komentować je, aby dzielić się opiniami ze swoim zespołem. Dropbox zawiera pełną polską wersję językową oraz regularnie się aktualizuje. Wadą jest to, że ta popularna usługa oferuje najmniejszy na rynku limit dostępnego miejsca – zaledwie 2 GB. Kolejnym minusem jest cena za dodatkową powierzchnię. W porównaniu z pozostałymi serwisami jest ona najwyższa na rynku (Dropbox PRO – 9.99 euro/ miesiąc, Dropbox Business 12 euro + podatek / pojedynczy użytkownik / miesiąc).
3. Befocused
Odpoczynek w czasie pracy ma zbawienny wpływ na naszą koncentrację oraz motywację. Z pomocą przychodzi nam Befocused, ponieważ jego najistotniejszą cechą są interwały zadań, które mają na celu przypilnować, by dane zadania trwały określoną ilość czasu i abyśmy nie zapomnieli o krótkich przerwach pomiędzy nimi. Dodatkowo aplikacja pomaga użytkownikowi w pracy nad konkretnymi czynnościami tak, aby nic innego nie rozpraszało go w danym momencie. Kolejną zaletą jest możliwość śledzenia swoich postępów tygodniowych, miesięcznych, a nawet rocznych. To uniwersalny program na iPhone’a, iPada i Apple Watch, jednak istotnym minusem jest dość skomplikowany interfejs.
4. Zoom
Zoom jest alternatywą dla osób poszukujących programu do spotkań online i webinarów, nawet połączonych z transmisjami online. Wideo jest w jakości HD i co ciekawe, program posiada dynamiczne wykrywanie głosu. Oznacza to, że obraz z kamery osoby, która aktualnie zabiera głos, jest podświetlany zielonym kwadratem. Działa na PC, Mac oraz jako aplikacja mobilna dla iOS i Android. W spotkaniach online może uczestniczyć 500 osób, a w webinarach nawet od 10 do 10 000 uczestników. Oprócz rozmowy możesz również pisać opinie oraz komentarze – służy do tego czat. Istnieje także możliwość udostępniania ekranu oraz nagrywania. Istotną wadą aplikacji jest cena. Za miesiąc korzystania użytkownik musi zapłacić od 9.99 do 19.99 dolarów.
5. Kalendarz Google
Aplikacja jest darmowa i służy do planowania codziennych zajęć. Działa na PC oraz na urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS. Synchronizuje się z twoją pocztą Gmail, a to oznacza, że jeśli dostaniesz e-maila z informacją o ważnym dla ciebie wydarzeniu (np. rezerwacja lotu, hotelu, biletów na festiwal lub stolika w restauracji), to wydarzenie automatycznie trafia do kalendarza. Co ważne, informacje są przechowywane online, więc twój harmonogram nie przepadnie, nawet jeśli stracisz swój telefon. Zaplanowane zajęcia i powiadomienia wyświetlają się w postaci kolorowych bloków, a tworzenie notatek jest proste i przyjemne, ponieważ istnieje możliwość dodawania wydarzeń cyklicznych. Jego największą wadą jest to, że trzeba się po prostu nauczyć z niego korzystać.
6. Trello
Aplikacja Trello jest darmowa i daje Ci kontrolę nad wszystkimi twoimi organizowanymi projektami w pracy oraz w domu. Możesz korzystać z tego sam lub razem ze współpracownikami, znajomymi lub rodziną. Wirtualna tablica oferuje szereg funkcji, m.in. przyklejanie list z nowymi zadaniami. Pod każdą z nich możesz dodawać karty, w których określasz w dowolny sposób zadania i przypisujesz je do kolejnych użytkowników. Istnieje możliwość komentowania, przesyłania zdjęć, wideo oraz załączania plików z Google Drive i Dropbox. Brakuje jeszcze możliwości wyświetlania raportów i statystyk. Minusem jest także to, że aplikacja nie ma takich samych funkcji, jak wersja komputerowa.
7. Clickmeeting
To jedno z najlepszych narzędzi do prowadzenia webinarów. Dzięki niemu można zarówno zainteresować, zapraszać uczestników, jak i wysyłać przypomnienia lub podziękowania po zakończonym wydarzeniu. Możesz także prowadzić efektowne prezentacje i współpracować z uczestnikami. Co ciekawe, istnieje możliwość korzystania z pól tekstowych i narzędzi do rysowania, aby przedstawić swoje pomysły. Kolejną zaletą Clickmeeting’u jest organizacja ankiet na dowolny temat, aby zbierać opinie i komentarze od uczestników. Użytkownik może korzystać z czatu, nadać hasło do webinaru oraz zmieniać aranżację okna rozmowy. Tak, jak w przypadku zoomu, istnieje również opcja nagrywania oraz zapisywania prezentacji. Minusem ClickMeetingu jest cena oraz ograniczenia, jeśli chodzi o liczbę uczestników webinaru. Przykładowo: za miesiąc korzystania z aplikacji zapłacisz 49 zł, przy maksymalnej liczbie uczestników – 25.
8. Google Pay
To szybki i prosty sposób płacenia w milionach miejsc – internecie, sklepach i nie tylko. Do Google Pay można dodać (poza kartami debetowymi i kredytowymi) karty lojalnościowe lub podarunkowe. Podczas płatności w sklepach nie udostępnia prawdziwego numeru twojej karty. Poza tym płatność jest szybsza i łatwiejsza, ponieważ nie musisz sięgać po portfel ani czekać na odczytanie chipa. Aplikacja działa na Android oraz iOS a ty możesz płacić telefonem, bądź smartwatch’em. Należy pamiętać, że przy używaniu tego typu programów ZAWSZE istnieje ryzyko kradzieży.
Każdy ma swoje ulubione metody organizacji pracy i jej planowania. Internet jest pełen serwisów czy aplikacji, za pomocą których możemy zarządzać w codziennym życiu. A czy ty korzystasz z tych, które wymieniliśmy w dzisiejszym artykule? A może znasz jakieś inne, równie ciekawe, warte polecenia?
Jeśli tak, to napisz do nas!
n.kaczmarska@rankingmlm.pl