Moim zdaniem praca w strukturach dystrybucyjnych firm marketingu sieciowego jest najbardziej uczciwą z form zarabiania. Niezależnie od tego czy sprzedajesz produkty kosmetyczne, suplementy diety, czy cokolwiek innego, znajomość technik sprzedaży ma duży wpływ na wysokość Twoich zarobków. Poznaj te 7 technik i wprowadź w życie, a zaczniesz zarabiać więcej.
1. Poznaj swojego klienta
To najważniejsza technika w arsenale dystrybutora w marketingu sieciowym. Kim jest Twój klient, jakie ma potrzeby i pragnienie, czego się boi i unika. Wiedząc to łatwo będzie Ci znaleźć rozwiązanie, dzięki produktom, jakie oferujesz. Różne grupy społeczne maję różne problemy. Jako dystrybutor musisz być tego świadomy. Czym więcej wiesz na temat swoich klientów, tym więcej możesz im zaoferować.
2. Poznaj produkt, który oferujesz
Upewnij się, że wiesz, co sprzedaje firma, którą reprezentujesz. Korzystając z jej produktów, jesteś jej najlepszą reklamą. Dzięki temu przekazujesz informacje rzetelnie i uczciwie. Chyba nie chcesz spotkać się z zarzutem, że nie wiesz, o czym mówisz?
3. Czytaj reakcje klientów
Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów. Robimy to także używając gestów. Sposób wypowiadania też ma znaczenie. Analizując mimikę twarzy, język ciała, reakcje i słowa klienta możesz zauważyć zainteresowanie lub znużenie. Osobiście, życzę Ci jak najwięcej pozytywnych reakcji i zainteresowania.
4. Słuchaj klienta
Słuchanie może mieć kluczowe znaczenie w osiągnięciu przez Ciebie sukcesu sprzedażowego. Masz usta i dwoje uszu. Zadaj pytanie i słuchaj, unikaj odpowiadania na swoje pytania. Proces sprzedaży kontroluje osoba zadająca pytania.
5. Podkreśl korzyści
Każdy produkt ma swoje zalety, a te powinny być zawsze podkreślane. Z zalet wynikają indywidualne korzyści dla klienta. Ponadto klienci mogą w różny sposób postrzegać pewne cechy. Dla jednego korzyść, dla drugiego wada. Dobra identyfikacja grupy docelowej (patrz punkt 1) znacznie ułatwi Ci działanie. Sposób bardziej rozbudowany opisałem w kwartalniku Manager MLM 7/2013 (SELL czyli sprzedaż str. 67 -68).
6. Kontakt wzrokowy.
Unikanie patrzenia w oczy może świadczyć o próbie ukrycia czegoś. Osoba unikająca kontaktu wzrokowego będzie traktowana jako nieuczciwa i niewiarygodna. Wiarygodność i uczciwość w każdym biznesie jest bardzo ważna, w szczególności w marketingu sieciowym. Upewnij się, że utrzymujesz kontakt wzrokowy i jesteś pełny wiary w jakość swoich produktów.
7. Bądź profesjonalistą
Bądź grzeczny, mów wyraźnie. Uśmiechaj się. Unikaj języka branżowego, slangu charakterystycznego dla subkultur. Profesjonalizm pokazuje się od samego początku. Pamiętaj – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, nie będzie już drugiej okazji.
Wykorzystanie tych 7 technik sprzedaży może znacznie poprawić efektywność twojej pracy, zwiększyć zysk i zadowolenie. Więc działaj!
Coach i Trener Biznesu