Początkowo omijał gospodarkę Polski, mimo, że zawitał do większości krajów europejskich. W końcu dotarł również nad Wisłę. Mogliśmy go zobaczyć w ograniczeniu akcji kredytowej przez banki, atakach spekulacyjnych na polską walutę i znacznym obniżeniu wartości złotego oraz problemach finansowych niektórych przedsiębiorstw z opcjami walutowymi. Wiecie, o czym mowa? To nasz stary znajomy – kryzys gospodarczy. Od 2007 próbujemy przewidzieć jego wpływ na światową gospodarkę i sytuację prywatnych przedsiębiorstw. Teraz wkracza w drugi etap. Minister Rostowski zapewnia, że Polska jest bezpieczna, jednak w obliczu ostatnich wydarzeń w Grecji i na Cyprze, które zachwiały światowymi rynkami, niczego nie możemy być pewni…
Są firmy, które mimo kryzysu nie poddają się tendencjom rynkowym. Zewnętrzne niepokoje nie mają wpływu na popularność produktów, które owe przedsiębiorstwa produkują. Znajdują się w obrębie niszy rynkowej, dostarczającej dobra użytku codziennego – niezbędne albo pożądane bez względu na grubość naszego portfela. Ludzie będą się perfumować, malować, używać chemii gospodarczej, chcą czuć się zdrowo i dobrze wyglądać. Podążają za trendami i szukają coraz to lepszych okazji.
Przedstawiamy dwie z pięciu firm odpornych na kryzys, które mimo sytuacji w Europie i na świecie rozwijają się prężnie, zwiększają swoją wartość, liczbę współpracowników, liczbę klientów.
1. Fm Group
Nie wybiła się na fali popularności konkretnego produktu, dlatego też chwilowa moda nie jest w stanie wpłynąć na kondycję firmy. Ostatnio pozycję na rynku firmy FM Group potwierdził Forbes, publikując ją na liście Diamentów miesięcznika 2013 roku. Zaczęli od dystrybucji perfum, które zawsze będą pożądane. Dziś oferują kosmetyki do makijażu, produkty pielęgnacyjne, a nawet zestawy markowane serią FM GROUP FOR HOME – produkty dla domu. Od października 2009 roku klienci i dystrybutorzy firmy korzystają także z usług wirtualnego operatora telefonii komórkowej FM GROUP Mobile.
Fm Group wykształciło też pokolenie silnych liderów, o których wielokrotnie wspominaliśmy na łamach Managera MLM – Natalię Ryńską, która jest już prawdziwą marką, Macieja Wieczorka czy młodego Pawła Bednarka. Dynamiczny rozwój firmy to również ich zasługa.
Firma zaczęła działalność w 2004 roku we Wrocławiu. Kryzys nie zrobił na firmie wrażenia, a na pewno nie był przyczyną do przerwania dynamicznej ekspansji. Odniesiony w kraju sukces umożliwił wkroczenie na rynki zagraniczne. Dzisiaj FM GROUP jest znana i ceniona w kilkudziesięciu krajach w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Australii, Afryce oraz w Azji. Na całym świecie z FM GROUP współpracuje około 589 000 Dystrybutorów, z czego ponad 200 000 działa w Polsce. Firma była wielokrotnie nagradzana za dynamiczny rozwój, nagradzano również konkretne produkty; wyróżnienia można zobaczyć w odpowiedniej zakładce na stornie internetowej firmy: http://perfumy.fm/index.php?dzid=1&did=2
Firmę nagrodziliśmy Dyplomem Uznania za doskonały, rozpoznawalny i popularny program samochodowy. Na naszej liście Tuzów MLM 2012 roku znaleźli się liderzy Fm Natalia Ryńska i Paweł Bednarek.
2. Betterware
W 1928 roku we wschodnim Londynie Albert Edward Clark i Edward Ernest Willis założyli firmę Betterwear – tak zaczyna się ta historia. Dzisiaj firma, już jako oddzielna spółka pod nazwą Betterware Polska prowadzi działalność w naszym kraju, rozprowadzając produkty niezbędne w każdym gospodarstwie domowym. Firma błyskawicznie odpowiada na wszelkie trendy rynkowe, dlatego kryzys jej nie zagraża. Jest wręcz odpowiedzią dla wszystkich, których dotknął kryzys, a zwłaszcza Pań Domu, chcących wzmocnić kondycję finansową swojego budżetu – idealny sposób na zarabianie dodatkowych pieniędzy. Naprawdę, jest co polecać – kolorowe katalogi prezentują coraz więcej innowacyjnych produktów i rozwiązań dla domu i rodziny.
Ostatnio z wielkim powodzeniem firma wprowadziła serię produktów Bule Nature – suplementów diety, dając możliwość skorzystania stałym klientom z markowanych przez Betterware naturalnych napojów i suplementów, wpasowując się trend Wellness.
Podstawowymi produktami firmy są artykuły i środki gospodarstwa domowego, w większości ekologiczne i bardzo innowacyjne, a przy tym w niewygórowanych cenach. Wiele z nich stało się „must have” sezonu, np. ekologiczna kula do prania bez użycia detergentów czy wyjątkowo zmyślna gilotynka do obierania jabłek. Zobacz, co może Ci się przydać w kuchni jeszcze przed świętami: http://www.betterware.pl/produkty.php?id=kuchnia
Pakietem antykryzysowym firmy jest również jej kierownictwo. Prezes Michał Mierzwiński nie boi się odważnych decyzji i ryzyka biznesowego. Firmę nagrodziliśmy Dyplomem Uznania w kategorii budowanie marki, zaś nazwisko prezesa zarządu, Michała Mierzwińskiego zamieściliśmy na liście Tuzów MLM-u 2012 roku. Na naszej liście Tuzów znalazła się również Magdalena Szewczuk, liderka Betterware, która niedawno osiągnęła pozycję Diamentowego Dyrektora Generalnego Betterware Polska.
Dalszy ciąg – więcej firm, które doskonale poradziły sobie w czasach kryzysu już niebawem na www.rankingMLM.com
Redakcja Rankingu MLM