W samym centrum aglomeracji śląskiej (Hotel Qubus), dnia 30.06.2013 roku odbyła się XI Konferencja Business Support Group, prężnie rozwijającej się grupy dystrybucyjnej, współpracującej z FM Group. W spotkaniu wzięło udział prawie 200 członków organizacji oraz zaproszeni goście, wśród których znaleźli się: wszystkim znany z Teleexpressu Maciej Orłoś oraz Redakcja Rankingu MLM.
Celem spotkania była integracja środowiska biznesowego, zgromadzonego wokół idei marketingu sieciowego oraz edukacja. Częścią edukacyjną zajęli się liderzy BSG oraz zaproszeni szkoleniowcy FM Group. Część oficjalna rozpoczęta została minutą ciszy, która miała upamiętnić dwóch kolegów – Marcina Kijaka oraz Marcina Rutę – członków BSG, którzy w ostatnim czasie odeszli.
Jako pierwszy na scenie pojawił Adam Przemyk (przedstawiony Czytelnikom w ostatnim numerze Managera MLM – „Wschodzące Gwiazdy MLM”) z prezentacją Biznesowy Rollercoster. Tłumaczył zgromadzonym, że bez przekonania do marketingu sieciowego, do FM Group i Business Support Group nie można robić skutecznie biznesu. Wiele osób zaczyna swoją przygodę z MLM dla pieniędzy, inni dla stylu życia, niektórzy również dla szkoleń. Powód nie ma znaczenia. Istotne są cele, jakie chcemy w życiu osiągnąć. Bez nich mała przeszkoda zatrzyma MLM-ową machinę sukcesu.
Adam, jako specjalista od filozofii Kaizen, uświadomił zgromadzonym, że porażki i sukcesy są równie istotne. Zwłaszcza wtedy, gdy pracuje się nad poprawą własnej efektywności. Wykalibruj swoje działanie, zbliż się do celu o jeden krok każdego dnia, a w rok, tak jak Adam – możesz zdobyć mercedesa. Mówca na koniec wskazał jak istotna jest praca z każdą indywidualnością – pomoc w wyznaczeniu celów, planów ich realizacji zwiększa efektywność osobistą i skuteczność całej struktury MLM.
Drugi prelegent to Szymon Gruszka – znany wszystkim trener FM Group. Jego wystąpienie -Przywództwo i rola lidera w MLM już na początku wzbudziło duże zainteresowanie. Mówca zaczął słowami, że „przywództwo to cena sukcesu”. Przywódcą jest każdy dystrybutor budujący własną sieć sprzedaży oraz firma FM Group. Postrzeganie roli firmy FM Group zależy proporcjonalnie od miejsca, które zajmuje przedstawiciel w planie marketingowym. Czym wyżej – tym wspanialszy jest jej obraz. Początkowo to starter, potem kurier dostarczający przesyłki i pierwsze programy motywacyjne. Z czasem FM Group zaczyna być postrzegana właściwie – jako partner w globalnym biznesie, działający w ponad 60 krajach.
Po krótkiej przerwie na scenie pojawił się kolejny gość z ramienia firmy FM Group, Krzysztof Bakalarz, który kontynuował tematykę przywództwa. Mówił o tym, że nie ma jednej recepty na bycie skutecznym liderem. Wiele zaprezentowanych sylwetek liderów takich jak: Sam Walton (twórca Wal-Mart), Winston Churchill (premier UK za czasów Drugiej Wojny Światowej), Mark Zuckerberg (twórca Facebooka), Cristiano Ronaldo (znany piłkarz), Steve Jobs (znany twórca i prezes Apple) to potwierdziło. Wiele razy padło pytanie: kim jest lider? Odpowiedź otrzymaliśmy na końcu wystąpienia. To osoba, która jest świadoma swojej „niekompletności”. Lider ma braki i ograniczenia. Jednak pracuje z grupą, aby wszyscy się uzupełniali i stali się kompletni.
Po przerwie obiadowej wystąpił Maciej Wieczorek, pomysłodawca Business Support Group, o którym również pisaliśmy w Managerze MLM. Prezentacja „8 sposobów na szybkie pieniądze” rozpoczęta została słowami: „szybkie nie znaczy łatwe”. Prelegent zaprezentował osiem konkretnych, sprawdzonych przez dystrybutorów BSG sposobów zaproszenia osób do biznesu z FM Group i do składania zamówień u dystrybutorów. Prelegent zaprezentował wzorcowy sposób działania w BSG oraz korzyści z niego wynikające.
Po tym wystąpieniu na sali pojawił się specjalny gość – Maciej Orłoś. Jednak zanim doszło do jego wystąpienia, zostały rozdane dyplomy za istotne osiągnięcia w marketingu sieciowym, w ramach współpracy z BSG. Rozdano również symboliczne 3 komplety kluczyków do nowych samochodów marki Mercedes – Benz. Odebrali je Adam Przemyk, Łukasz Jamroży oraz Maciej Wieczorek.
Oczekiwane wystąpienie Macieja Orłosia zaczęło się zgodnie z planem, o godzinie 17.30. Na wstępie pojawiła się pochwała skutecznego działania w trudnych dla biznesu czasach. Gość opowiedział o swojej drodze zawodowej, o trudnościach w czasach PRL. Mówił również o podróżach po świecie (sprzedaży hamburgerów w USA, pracy na budowie w Anglii). Opowiadał, jak istotną rolę odegrał teatr w jego życiu. Wspomniał o ważnym epizodzie, istotnym dla słuchających, czego nie spodziewał się prelegent. Krótki epizod z życia gościa, który poruszył słuchaczy, to sprzedaży kredek do oczu i ust, sprowadzanych z zagranicy i dystrybuowanych w warszawskich drogeriach. Maciej Orłoś podkreślał jak istotne jest wykorzystywanie nadarzających się okazji.
W prawie 4 letniej historii Business Support Group, jedenastą konferencję należy uznać za udaną. Spotkanie to otworzyło przed członkami BSG nowe możliwości, dało nowe narzędzia do pracy i utwierdziło w słuszności decyzji o współpracy z FM Group. 200 osób, które wzięło udział w spotkaniu jeszcze kilka dni później było pełne energii do realizacji celów biznesowych.
■
Maciej Kozubik
Coach i Trener Biznesu