Co należy zrobić, by poprawić PR sprzedaży bezpośredniej? W jaki sposób wpłynąć na profesjonalizację mediów branżowych? Takie i podobne pytania zadają sobie liderzy, dystrybutorzy i właściciele firm MLM w całym kraju. Jak dotąd jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jedno jest pewne. Na to, jak nas widzą, ogromny wpływ ma przekaz medialny.
Co z tym MLM-em?
O potrzebie zmiany sposobu myślenia i postrzegania polskiego MLM i o tym jak można tego dokonać rozmawiali w sopockim hotelu Sheraton wybitni liderzy branży: Jarosław Zych, prezes i twórca Colway Sp. J. oraz Bernard Jastrzębski, coach, trener i lider MLM.
Jednym z wniosków płynących z tej rozmowy było stwierdzenie, że oto po dwudziestu latach istnienia marketingu sieciowego w Polsce przyszedł najwyższy czas na profesjonalizację podmiotów, które zajmują się krzewieniem idei MLM i na bieżąco informują o tym, co nowego i ciekawego dzieje się w branży.
Do lamusa powinny odejść czasy siermiężności, straganiarstwa i kolesiostwa. Bernard Jastrzębski zauważył, że opinię o polskim MLM-ie wyrabiają branżowe media, które powinny w sposób obiektywny informować o wydarzeniach w branży.
Z kolei prezes Jarosław Zych uważa, że nowe media MLM powinny nie tylko informować, ale przede wszystkim kształcić merytorycznie uczestników sieci dystrybucyjnych, co podniesie poziom branży, w której jakże często jeszcze pod terminem „szkolenia” ukrywa się raczej motywacyjne seanse, jakich jedynym celem jest podtrzymywanie bezkrytycznego zachwytu dla firmy, czy produktu . Ewentualnie wzbudzanie i podtrzymywanie entuzjazmu, by na jego fali gnać potem na misje sprzedawania i rekrutacji ludzi ani metodycznie, ani narzędziowo do tego nie przygotowanych.
Dlatego też prezes Zych zdecydował się wspierać inicjatywy edukacyjne, których pomysłodawcą jest Bernard Jastrzębski.
Zapotrzebowanie na nowe podejście do branży wykazują sami jej członkowie – właściciele firm, dystrybutorzy czy stawiający swoje pierwsze kroki adepci sztuki MLM. To właśnie z myślą o nich utworzono podyplomowe studia marketingu bezpośredniego, które są dostępne w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. To dla nich także będą organizowane szkolenia w ramach Direct Marketing Academy, wspólnego projektu Kamili Molińskiej i Bernarda Jastrzębskiego.
Należy się cieszyć, że takie aktywności trafiają na podatny grunt i szybko zyskują duże zainteresowanie. Należy się cieszyć, ale nie pocieszać. Bo do wykonania jest jeszcze mnóstwo pracy u podstaw.
Po trzech godzinach burzliwych i płodnych dyskusji Panowie zakończyli spotkanie. Jego efektem będzie seminarium szkoleniowe, które już niebawem, bo we wrześniu poprowadzi dla Menedżerów organizacji Colway Bernard Jastrzębski. Jego efekty niebawem zauważycie również na tym portalu…
Marek Łuszczki