Prezes firm Elgra Engineering oraz Souvre z siedzibą w Inowrocławiu. Laureat plebiscytu Lider z powołania. Współpracuje z największymi koncernami w Polsce i Europie w zakresie automatyzacji procesów produkcji. Wykreował markę kosmetyków kolagenowych zawierających w składzie kolagenowe białko. W życiu prywatnym oraz w biznesie kieruje się intuicją. To ona doprowadziła go do osiągnięcia założonych celów.
Panie Waldemarze, działa Pan w branży inżynieryjno-przemysłowej. Mógł Pan otworzyć każde nowe przedsiębiorstwo. Dlaczego założył Pan firmę MLM?
Planując biznes, zawsze spoglądam w przyszłość. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań przeanalizowałam dwa czynniki: dynamiczny rozwój branży e-commerce – naturalnego środowiska dla współczesnego człowieka, który żyje naprawdę szybko oraz sektora Health&Beauty umożliwiającego kompleksową troskę o jakość życia. Uznałem, że wspólnym mianownikiem tych dziedzin będzie model marketingu społecznościowego, którego motorem napędowym jest naturalna rekomendacja. Eksperci w dziedzinie kosmetologii szybko przekonali mnie, że najlepszym punktem wyjścia do rozwoju nowego biznesu będzie dystrybucja kosmetyków kolagenowych. Nie pomylili się. Kolagenowa linia od 2016 jest prawdziwym hitem w ofercie Souvre! Unikalne formuły zawarte w naszych produktach plasują je na najwyższych, światowych półkach. Do ich opracowania używamy bowiem innowacyjnych i przetestowanych komponentów.
Jaka jest geneza nazwy firmy Souvre?
SOUVRE to akronim składający się z pierwszych liter następujących epitetów w języku angielskim: successful, outstanding, unstoppable, victorious, respectful i ethical. Te przymiotniki najlepiej określają model biznesu, w jakim funkcjonuje nasza firma.
Ma Pan ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie. Proszę powiedzieć nam o swojej karierze. Jak Pan zaczynał?
Jestem przedsiębiorcą z ponad 25-letnim stażem na rynku polskim i europejskim. Przez lata funkcjonowania w biznesie poznałem bardzo dobrze jego realia i potrzeby konsumentów, co zaowocowało pasją do rozwijania własnego przedsiębiorstwa. Jestem założycielem firmy Elgra Engineering działającej od 20 lat w branży usług energetycznych. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że cechuje mnie zaufanie do osób, którymi otaczam się, rozwijając biznes, a także odwaga w podejmowaniu kluczowych decyzji oraz empatia przejawiająca się w zdolności słuchania potrzeb współpracowników. Na każdym kroku podkreślam mocne strony członków teamu Souvre, aby czuli, że codziennie każdy z nich dokłada swoją „cegiełkę”, budując wspólny sukces. Efekt widać w rosnącej sprzedaży.
Co jest przyczyną sukcesu firmy Souvre?
Biznes pod skrzydłami Souvre to nie tylko sposób na zarabianie, ale przede wszystkim styl życia. Naszym Partnerom odpowiadają elastyczne godziny pracy, ciągły samorozwój podczas szkoleń, wykorzystanie efektu synergii i nieograniczone możliwości awansu. Zawdzięczają to dobrze przemyślanemu planowi marketingowego, który idealnie wpisuje się we współczesne realia, również w dobie pandemii. Jesteśmy po to, aby zapewnić Partnerom wszystkie narzędzia do osiągania celów marketingowych, także w dobie kryzysu, jaki przeżywa obecnie tradycyjny biznes. Tryb home office jest bezpiecznym i stabilnym rozwiązaniem dla każdego z nas.
Czym Suvre przyciąga nowych partnerów?
Tym, że rozpoczynając współpracą z Souvre, nic nie tracą. Mogą jedynie zyskać lub nauczyć się czegoś nowego. Sytuacja win-win to najlepszy grunt, aby rozwinąć własny biznes z logo Souvre. Wszystkim nowoczesnym rozwiązaniom mówmy: TAK i dzięki nim cały czas idziemy do przodu.
Czym jest dla Pana marketing społecznościowy?
Marketing społecznościowy to przede wszystkim ludzie i relacje. Naszym Partnerom zaproponowaliśmy odejście od tradycyjnego modelu sprzedaży, sklepików i ryzykownych biznesów, na rzecz wzorowej obsługi klienta poprzez kontakty osobiste w najdogodniejszej dla nich formie i miejscu. Najlepszą praktyką pozyskania klientów są obecnie rekomendacje. To one są podstawą działania i głównym założeniem systemu marketingu relacyjnego. Podzieliliśmy zadania: Partnerzy polecają produkty, a my obsługujemy klientów, sklep internetowy i wysyłkę produktów, a także poszerzamy ofertę sklepu o nowości produktowe.
Rozwijacie swoją ofertę między innymi o suplementy. Dlaczego?
Nie ma lepszego uzupełnienia kuracji pielęgnacyjnej na skórę, włosy i paznokcie, niż wsparcie suplementacyjne. Holistyczne działanie suplementów diety Souvre: od oczyszczenia organizmu, przez regenerację i dostarczenie mi niezbędnych witamin i minerałów, to najlepsza strategia walki z niekorzystnymi czynnikami, tj. stres, procesy starzenia, smog czy działanie promieni UV. Innym przykładem jest obecnie panująca pandemia, którą przechodzimy o wiele łatwiej, stosując produkty opracowane na bazie ziół i roślin, np. iWee, Immune Plus, Souvre Vitamin C.
Jakie ma Pan plany rozwoju firmy na rynkach zagranicznych? Czy wybieracie się na podbój dalszych rynków?
Obecnie kończymy prace nad dużym projektem Souvre Europa, który skoordynuje działania Partnerów pracujących w krajach, w których nie mamy swojej siedziby.
Co jest Waszym największym sukcesem? Jak to wpłynęło na Wasz biznes?
Doskonale pamiętam dzień, w którym sieć obiegła informacja o wysokiej lokacie Souvre w rankingu e-Gazele Biznesu. Firma Souvre uplasowała się bowiem na 14. miejscu w rankingu opracowanym przez „Puls Biznesu”. Warto podkreślić, że zajęliśmy pierwsze miejsce wśród przedsiębiorstw z województwa kujawsko-pomorskiego. W rankingu uwzględnione zostały firmy, które trudnią się handlem w internecie i w latach 2017-18 odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk.
Czy firma Souvre robi coś dla środowiska?
Zarówno kartony, folia, jak i sama taśma wykorzystywana do owijania paczek, które wychodzą z naszego magazynu, są ekologiczne – nawet klej taśmy jest przyjazny środowisku. Ponadto na każdym kroku zachęcamy do postępowania zgodnie z zasadą zero waste. Maska ze złotem to przykład produktu, który można w 100% wykorzystać, rozpuszczając podczas kąpieli.
Co jest dla Pana największym wyzwaniem?
Nadążyć za Partnerami Souvre – ludźmi pełnymi pasji i pomysłów. Spotykam się z nimi podczas szkoleń i konferencji i wiem, że każdy z nich ma swój pomysł na rozwój firmy. Uważnie słucham ich wskazówek i omawiam je z podczas rad dyrektorskich, aby móc krok po kroku wcielać je w życie.
Jaką książkę i film poleciłby Pan naszym czytelnikom?
Zainteresujcie się Państwo tematem kolagenu naturalnego, w który wprowadzi Was ekspertka, dr Sławomira Jurkowska. Książka „Kolagen – Przyjaciel, który nie pyta o wiek” powstała w odpowiedzi na pojawiające się pytania dotyczące kolagenowego białka, jego działania i zastosowania. Publikacja to nie tylko teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne wskazówki ukazujące zastosowanie kolagenu do wykonywania profesjonalnych zabiegów kosmetycznych, jak również pielęgnacji ciała w zaciszu domowym. Coraz większa liczba osób zwraca uwagę na to, w jaki sposób się odżywiać, jakie stosować kosmetyki, po to, aby czuć się i wyglądać lepiej. Aktualnie konsumenci są coraz bardziej świadomi odpowiedzialności za dostarczanie odpowiednich składników budujących ludzki organizm.
Mówi Pan „jesteśmy tam, gdzie chcemy być”. Gdzie chciałby Pan być za 10 lat?
Mamy nadzieję, że wypracujemy pozycję lidera w branży MLM. Mówię to w imieniu całej społeczności Souvre, która głęboko wierzy w to, że osiągniemy cel, który postawiliśmy sobie w kwietniu 2016 roku! Dzisiaj mijają dokładnie cztery lata od konferencji inaugurującej projekt Souvre i nic się nie zmieniło – wciąż mamy te same ambicje.
Co by Pan doradził osobom, które chcą założyć własną firmę MLM?
Chcesz rozwinąć skrzydła na biznesowej niwie, ale nie masz w tym doświadczenia? Dołącz do Souvre – my wiemy, jak się robi marketing!