Przepis na firmę MLM? Nic prostszego! Znajdź branżę, która generuje obecnie duże dochody w marketingu sieciowym. Następnie poobserwuj, co aktualnie sprzedaje się z sukcesem. Kolejny krok – zastanów się, czego potrzebują ludzie, co używają na co dzień i po co najszybciej do Ciebie wrócą. Gotowe? Teraz czas na plan marketingowy. Odwiedź witryny najpopularniejszych firm z branży i skopiuj najbardziej udane i popularne rozwiązania. Ustal prowizje, które będą przynosiły wysokie dochody na samej górze struktury. Dobierz jeszcze tylko odpowiednią dla grupy wiekowej i płci potencjalnych klientów reklamę, zamieszaj ze sobą wszystkie składniki i już po chwili możesz obejrzeć efekt swojej pracy – kolejną przeciętną firmę oferującą kosmetyki dla kobiet lub suplementy, tylko, że tym razem Twoją.
Większość nowopowstałych firm korzysta chętnie ze sprawdzonych rozwiązań. Wchodząc na rynek, reklamują szeroko swój produkt i firmę jako „innowacyjne”. Tylko czy innowacja polega na dodaniu do kremu większej ilości kolagenu niż ma w składzie konkurencyjny specyfik? Czy innowacja to nowa proporcja ziół w suplemencie? Wszystko zależy od podejścia.
A teraz, zamiast działać schematycznie, zastanówmy się, czego jeszcze na rynku nie było. Zostawmy sprawdzony, wypróbowany setki razy przepis. Pomyślmy jaką oryginalną wartość można stworzyć w obrębie strategii firmy, fizycznych cech produktu, zastosowania produktu, sposobu dostarczenia użytkownikom korzyści lub organizacji firmy. Przy dobrym pomyśle i odrobinie szczęścia może uda nam się stworzyć niepowtarzalną do tej pory jakość. Jest parę firm, którym udało się wprowadzić prawdziwe innowacje. Działają na rynku z powodzeniem i wypełniają kieszenie właścicieli oraz współpracowników pieniędzmi. Dzisiaj przedstawiam pierwsze trzy: SIGMAPRO7, Zdrowa Czekolada, Program 7 Minutowy Trening. W drugiej części artykułu opowiem Ci o następnych innowacyjnych firmach.
SIGMAPRO7 stworzyła idealny dla starzejącego się społeczeństwa produkt. Pakiety medyczne okazały się prawdziwym strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza przy obecnej kondycji polskiej służby zdrowia. Każdy klient firmy może wybrać odpowiedni dla swoich potrzeb abonament, w ramach którego może leczyć się w klinikach o światowym standardzie, nie czekać w kolejkach, umawiać wizyty w domu przez telefon, a nie w zatłoczonych przychodniach. Oszczędzamy czas, nerwy oraz pieniądze, które wydalibyśmy na prywatnych specjalistów. Zresztą – co może mieć większą wartość niż zdrowie?
Na trosce o zdrowie zbudowała swoją markę następna innowacyjna firma marketingu sieciowego. To Zdrowa Czekolada. Większość z nas uwielbia słodycze, jednak nasze zamiłowanie do słodkości ograniczają wyrzuty sumienia: słodkie przekąski są w większości bardzo kaloryczne, bez wartości odżywczych i przepełnione konserwantami oraz sztucznymi barwnikami. Zdrowa Czekolada jest nie tylko smaczna, ale również pozbawiona wszystkich wad tradycyjnej czekolady. Zawiera odmładzające antyoksydanty i odchudza. To naprawdę dobra wiadomość dla łasuchów!
Kolejna innowacyjna firma, którą przedstawiamy, dba o zdrowy styl życia klientów i współpracowników. Autorzy Programu 7 Minutowy Trening udowodnili, że można podejść do branży wellness z pomysłem. Co proponują? Piękne ciało i znakomitą formę. Oszczędzasz czas i pieniądze – program jest zaplanowany na 7 minut, jedynie trzy razy w tygodniu. „Osobisty” trener z ekranu telewizora bądź monitora zapozna Cię z odpowiednim dla Ciebie zestawem ćwiczeń, uczestnictwo w programie to także dostęp do forum użytkowników oraz przepisów na niskokaloryczne posiłki i drinki. Obowiązuje miesięczna opłata za konto w programie, która jest zdecydowanie niższa niż koszt ćwiczeń na siłowni z osobistym trenerem.
Okazuje się, że nie zawsze stare sprawdzone metody działania są najskuteczniejsze. Warto czasami zaryzykować inwestycję w innowacyjny, wysokomarżowy produkt, aby móc później przyglądać się z satysfakcją jak staje się hitem na rynku. Gdy posiadamy nietuzinkowy pomysł – network marketing może nadać mu w ostatecznym rezultacie zupełnie niespodziewany potencjał. Więc kiedy będziesz się zastanawiać, czy stworzyć następną firmę oferującą suplementy lub przyłączyć się do takiej – lepiej usiądź i zastanów się ponownie. Bezpieczeństwo i powielanie tych samych schematów w nieskończoność nie zapewni Ci spektakularnego sukcesu. Weź przykład z trzech, przedstawionych tu innowacyjnych firm network marketingu. Stwórz lub przyłącz się do czegoś wyjątkowego. Za tydzień opowiem Ci o następnych 4 innowacyjnych projektach MLM.
Daniel Kubach