Czy zastanawiasz się co mają wspólnego MLM oraz Chiny? Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że niewiele. Jednak jak wgłębimy się w temat, to okazuje się, że wiele łączy wielki kraj, jakim jest Chińska Republika Ludowa oraz branżę MLM.
Do niedawna Świat nie doceniał Państwa Środka. Uważano je za państwo zacofane, biedne i bez perspektyw. Marki oraz produkty made in China kojarzone były z tandetą oraz niską ceną. Do tej pory słyszymy wiele stereotypów na temat mieszkańców Państwa Środka. Nasza wiedza na temat Chin była bardzo nikła. Wiedzieliśmy, że mieszka tam ponad miliard trzysta tysięcy ludzi i niewiele ponad to. Podziwialiśmy kraje rozwinięte, które kusiły nas swym bogactwem. Niewiele osób trzydzieści lat temu snuło odważne wizje, że Chiny będą mocarstwem. Czy ktoś wtedy dostrzegał potencjał jaki w nich drzemie?
Gdybyśmy spojrzeli na MLM. Przez wiele lat był branżą niedocenianą, kojarzącą się ze zwykłymi sprzedawcami. Często negatywnie mówiono o tej branży. Niewiele osób potrafiło rozszyfrować trzy literowy skrót. Zazwyczaj był dla nich tajemniczy i nie kojarzył się z zarabianiem pieniędzy. Większość Europejczyków po zakończeniu edukacji poszukiwało tradycyjnej pracy, nie zastanawiając się nad alternatywą dla etatu. Często słyszało się negatywne opinie o MLM, których na szczęście jest coraz mniej. Nikt nie przypuszczał kilkadziesiąt, a nawet kilkanaście lat temu, że ta branża odniesie tak wielki sukces. Najwięksi specjaliści od marketingu nie docenili siły sprzedaży bezpośredniej.
Są drugim mocarstwem Świata pod względem produktu krajowego brutto. Stały się potęga ekonomiczną z największymi rezerwami walutowymi. Wiele międzynarodowych koncernów inwestuje w Państwie Środka. Przez wiele lat Chiny prowadziły oszczędną politykę gospodarczą. Kraj rozwija się w tempie zbliżonym do 10% rok do roku. Przez ostatnie trzydzieści lat wielkość gospodarki zwiększyła się dziesięciokrotnie. Cały świat produkuje w Chinach, ponieważ są tam do tego sprzyjające warunki. Są tam niskie koszty zatrudnienia! Pozytywnym zjawiskiem jest to, że rośnie liczba milionerów oraz błyskawicznie rozwija się klasa średnia. Chińskie firmy kupują zachodnie koncerny, a ich marki zdobywają rynek. Kiedy kraje zachodnie borykają się z recesją i mówi się o ostrym hamowaniu gospodarek, w Chinach może być co najwyżej lekkie spowolnienie.
Jest dynamiczną branżą o znaczącym wpływie na PKB całego Świata. Poprzez struktury sprzedażowe swoje produkty oferują banki, firmy ubezpieczeniowe, finansowe, kosmetyczne, wellness, AGD oraz wiele innych. Branża MLM rozwija się bardzo prężnie, ponieważ stwarza możliwości finansowe dla swoich dystrybutorów oraz konsumentów. Spójrzmy ile powstaje nowych firm, które z sukcesem zdobywają rynek. Przedsiębiorcy odkryli na nowo MLM, jako doskonały system dystrybucji produktów. Cenią sobie niskie koszty zatrudnienia oraz elastyczność, jaka wiąże się z dystrybutorami. Dzięki MLM firmy stają się bardziej rentowne, dzięki niskim kosztom stałym. Rośnie klasa średnia w branży oraz pojawia się coraz więcej milionerów. To już nie są ci sami dystrybutorzy, co dziesięć lat temu. Dzisiaj liderzy MLM są wykształceni, mają obycie biznesowe, śmiało inwestują w siebie. Kiedy firmy działające w tradycyjnym biznesie zwalniają pracowników w obawie przed kryzysem, firmy działające w marketingu bezpośrednim powiększają liczbę współpracowników.
MLM, podobnie jak Chińska Republika Ludowa, był niedoceniany przez lata. O jego potędze przekonaliśmy się w momencie, kiedy przyszedł kryzys. Państwa rozwinięte zwróciły się o pomoc do Chin, a zwalniani pracownicy zwrócili się do firm MLM. Managerowie zaczęli szukać planu „B”, postrzegając coraz przychylniej marketing bezpośredni. Kiedy chińskie koncerny kupują obligacje krajów rozwiniętych, fabryki samochodów oraz firmy technologiczne, dystrybutorzy firm MLM kupują coraz to lepsze samochody, komputery oraz inne narzędzia do pracy. Współpracownicy firm marketingu bezpośredniego są idealnymi klientami. Dużo sprzedają, duża zarabiają i dożo kupują. Już dzisiaj o nich zabiegają pola golfowe, koncerny samochodowe czy też producenci innych luksusowych dóbr.