Już w piątek o godzinie 18:00 zaczynamy Euro 2012 pierwszym meczem w Polsce pomiędzy Polską a Grecją, kolejny o 20:45 będzie się rozgrywał między drużynami Rosji i Czech. To wielkie wydarzenie w naszym kraju będzie okazją do goszczenia przez prawie trzy tygodnie najlepszych drużyn europejskich naszego kontynentu, jak również tysięcy kibiców i gości. Turniej w Polsce rozgrywany będzie w czterech miastach: Gdańsku, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. We wszystkich tych miastach rozgrywane będą spotkania fazy grupowej Turnieju, a w Gdańsku i Warszawie także ćwierćfinały. Warszawa gościć będzie ponadto półfinał EURO 2012. Piłkarskie emocje na żywo przeżywać będzie można na Stadionach, ale też w Strefach Kibica, gdzie poza transmisjami meczów przygotowano szereg atrakcji kulturalnych i rozrywkowych, oraz miejscach publicznego oglądania meczów.
Kibice gościć będą także wszędzie tam, gdzie mieszkać i trenować będą ich drużyny. W Gdańsku zamieszkają Niemcy, w Warszawie Polacy i Rosjanie, we Wrocławiu natomiast Czesi. Poza tymi czterema miastami oraz Krakowem, gdzie gościć i przygotowywać się do meczów będą reprezentacje Holandii oraz Anglii, będzie to Gniewino (gdzie mieszkać i trenować będą Hiszpanie), Jachranka/Legionowo (Grecja), Kołobrzeg (Dania), Opalenica (Portugalia), Warka (Chorwacja) i Wieliczka/Kraków (Włochy). Także tam kibice i mieszkańcy będą mogli liczyć na różnorodne atrakcje i imprezy związane z EURO 2012.
Co jest najważniejsze w Twojej pracy? Sprzedaż i rekrutacja, są to dwa działania, na których opiera się marketing bezpośredni. Jeżeli twoja firma daje Ci szanse na rozwój międzynarodowy, to właśnie podczas Euro 2012 nadarza się niepowtarzalna okazja. Przyjeżdżają drużyny z całej Europy, a wraz z nimi kibice i inni goście. Kibice zaś którzy odwiedzą Polskę, to nie biedni, szukający zamieszek młodociani fanatycy, tylko będą to raczej przedsiębiorczy ludzie, którzy mają pieniądze, aby przylecieć samolotem, zatrzymać się w hotelu, uczestniczyć w dobrej zabawie i za wszystko płacić. Będą ciekawi naszego kraju i ludzi, którzy tu mieszkają. Współczesny kibic to nowoczesny europejczyk, to osoba podróżująca po świece, a przy okazji potrafiąca się bawić podczas wspierania swojej drużyny.
Zauważ jakie mamy atuty. W jednym miejscu będziesz miał ludzi z całej Europy. Przedsiębiorczych, otwartych na świat, możesz się z nimi spotkać, napić piwa, zrobić dobre wrażenie, a co najważniejsze wziąć do nich kontakt, który możliwe, że w przyszłości wykorzystasz do budowy Twojej struktury.
Nie zachęcam Cię, abyś rekrutował poznanych ludzi od razu na miejscu, ponieważ atmosfera nie będzie ku temu sprzyjająca i możesz ponieś przykrą porażkę. Natomiast z pewnością zachęcam Cię do jednego – weź kontakty do tych ludzi, z którymi uda się Tobie porozmawiać i obiecaj, że się z nimi skontaktujesz, jak będziesz się wybierał do ich kraju. Przy niezobowiązującej rozmowie w skrócie powiedz czym się zajmujesz, ale bez szczegółów, potem zapytaj czym się zajmuje twój rozmówca, abyś wiedział jak opisać tego człowieka. Wyselekcjonuj najlepszych ludzi, założę się, że spotkasz wiele osób z pokrewnych Tobie branż, osób których może zainteresować Twoja oferta.
Teraz zastanów się, w którym kierunku chciałbyś rozwijać swój biznes, czy to jest kierunek Rosja, Czechy, może Niemcy, a być może Włochy. Sprawdź, gdzie grają poszczególne drużyny, w jakim miejscu, mieście, bo za nimi przecież podążają ich kibice.
Tabela ze źródeł abcukraina.pl, Stanisław Kozłowski
Moje pytanie do Ciebie: Czy odpuścisz sobie taką okazję, czy z niej dobrze skorzystasz?
Dzięki Euro 2012 poszerz swoją bazę potencjalnych międzynarodowych współpracowników.
Daniel Kubach