Odpowiedni wizerunek to składowa potencjalnego sukcesu. Nie tylko w branży MLM. Mężczyźni mają tutaj o wiele łatwiej. Kobiety muszą zadbać nie tylko o elegancki strój, by ich wygląd świadczył o profesjonalizmie w pełnej krasie.
Spodnie vs. sukienka?
Biznes, bez wątpienia, ma swoje jasno określone reguły, wedle których wizytowy, elegancki strój to podstawa. Co założyć, by wyglądać stosownie do sytuacji? Spodnie czy sukienkę? Właściwie panuje tutaj dowolność, choć nie da sie ukryć, że sukienka lub spódnica plus żakiet prezentuje się znacznie lepiej. Nie każda kobieta czuje się jednak komfortowo w takim bardzo kobiecym wydaniu, zatem dresscode dopuszcza spodnie, tym bardziej, że eleganckich, wizytowych modeli jest całkiem sporo, a w połączeniu z koszulą i żakietem tworzą ładnie komponującą się całość. Jeśli zakładamy sukienkę lub spódnicę, miejmy na uwadze, że ich długość nie powinna być za krótka. Optymalną długością jest ta w okolicach kolan. Pomińmy także te z kuszącym rozcięciem. W przypadku bluzek i koszul, fantazyjne falbany i inne ozdobniki zostawmy na bardziej prywatne wyjścia, a postawmy na proste fasony i stonowane kolory. To się zawsze sprawdza. Nie przesadzajmy również z dodatkami. Delikatna bransoletka czy zegarek jak najbardziej. Brzęczące przy każdym ruchu błyskotki niekoniecznie. Warto pamiętać o fundamentalnej zasadzie, by nie prowokować strojem, nie rozpraszać, a wzbudzać szacunek i zaufanie. Powinna ona rozbłysnąć w głowie za każdym razem, gdy staniemy przed wrotami szafy, a nasz wzrok będzie uciekał w stronę pięknej bluzki, w najmodniejszym kolorze, ale z odważnym dekoltem.
Na to, jak zostaniemy odebrane w oczach naszego rozmówcy, wpływ ma nie tylko ubranie, które w danej chwili mamy na sobie. Oczywiście, odgrywa ono niebagatelną rolę, ale stanowi tylko część tego, co możemy sklasyfikować jako wizerunek. Nie można bowiem zapomnieć o takich elementach, jak np. tembr głosu i szybkość mówienia, gestykulacja, sposób ułożenia ciała. Warto pamiętać, że nasz wizerunek nie powinien być w żaden sposób przerysowany. Trudno wyznaczać jakieś sztywne ramy dresscodu, ale nieocenione zdaje się być tzw. wyczucie, które pozwoli nam na zachowanie komplementarności w tym, jaką branżę/firmę reprezentujemy, co chcemy przekazać i osiągnąć. Jeśli same mamy problem z określeniem tego, w czym dobrze wyglądamy (a nie jest to skądinąd problem jednostkowy), to cennych porad z pewnością udzieli nam doradca wizerunku. Ma to szczególne znaczenie w przypadku kobiet, których wygląd powinien być niezwykle spójny. Doradca po pierwsze oceni naszą sylwetkę i pod tym kątem dobierze nam zestaw ubrań, w których będziemy prezentować się bez zarzutu. Po drugie dokona analizy kolorystycznej, bo wiadomo, że nie w każdym kolorze wyglądamy dobrze. Dołóżmy do tego dobór odpowiedniej fryzury i makijażu, a otrzymamy nową wersję siebie. Spójną i wiarygodną.
Jakie jest Wasze zdanie? Wygląd przede wszystkim? Czy odpowiedni strój warunkuje sukces? Zapraszamy do dyskusji na forum: http://forum.rankingmlm.com/topic/7-wizerunek-w-mlm/page__p__11__hl__wizerunek__fromsearch__1#entry11
Katarzyna Stec