„Kiedyś na jednym ze szkoleń należało wypisać 100 celów do zrealizowania. Wśród nich wymieniłam napisanie książki. Stało się to jednym z moich marzeń. Początkowo myślałam, że zostanie urzeczywistnione na dziesięciolecie moich działań w marketingu sieciowym. Ale pewnego razu zadałam sobie pytanie: Dlaczego by tego nie zrobić szybciej?” – tak mówi autorka, Magda Szewczuk, o początkach powstania książki „26 historii sukcesu + jedna. Jak odnieść sukces w marketingu sieciowym?”
Książka rzeczywiście powstała szybciej. Autorką, której nazwisko widnieje na grzbiecie okładki oraz na pierwszej stronie, jest Magda. Co prawda to ona była inicjatorką powstania tej publikacji, ale znalazły się w niej również historie sukcesu napisane przez innych liderów znajdujących się w jej strukturze, których wybrała do tego projektu. Na polskim rynku wydawniczym nie ma zbyt wielu książek dotyczących MLM. Jeszcze mniej jest takich, które napisane zostały przez Polaków, którzy zdobyli i osiągnęli sukces w naszym kraju. Pod tym względem książka Magdy jest wyjątkowa ponieważ nie opisuje historii tylko jednej osoby, ale aż dwudziestu siedmiu. Ponadto znalazło się w niej miejsce na krótkie teksty kolejnych liderów, którzy dzielą się w nich swoją wiedzą i doświadczeniami.
W związku z prezentacją książki miała miejsce Diamentowa Konferencja zorganizowana w jednym z wrocławskich hoteli. Obecni byli na niej liderzy Betterware, również ci, którzy nie są w strukturze Magdy. Spotkanie stało się też okazją do przedstawienia aktualności firmowych oraz podsumowania najważniejszych tegorocznych wydarzeń. Jednym z nich była zrealizowana przez Magdę Szewczuk Szkoła Biznesu. Był to cykl pięciu jednodniowych szkoleń przeprowadzonych w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Drugie, to Międzynarodowa Konferencja Betterware Poland – CYPR 2011, z której został zaprezentowany film. Można było obejrzeć jeszcze jeden, o suplemencie diety – soku Mega Life, który jest nowością w ofercie firmy Betterware w kategorii produktów naturalnych Blue Nature.
„26 historii sukcesu + jedna”, to opowieści o ludziach, ich dążeniu do wolności i niezależności, wznoszeniu się ponad własne ograniczenia. Zarówno w sprawach prywatnych, jak i biznesowych. To historie bardzo osobiste, które pokazują, że często ludzie znajdujący się blisko nas, pozornie niczym się nie wyróżniający, są herosami swojego życia. Na co dzień zwykle o tym nie mówią, ponieważ czasami dotyczy to ich przeszłych, bolesnych doświadczeń. Jednak przychodzi moment zmiany życia na lepsze i tym samym chęć podzielenia się swoim sukcesem, opowiedzenia o drodze, którą się przebyło.
W tych opowiadaniach każdy czytelnik odnajdzie część siebie, odczucia i zdarzenia, jakich sam doświadczał w życiu. Znajdują się tam opowieści o młodych mamach, które do południa opiekują się dziećmi, a później przeistaczają w kobiety biznesu i prowadzą spotkania. Są historie kobiet wchodzących w dorosłe życie, które wiedzą, czego chcą oraz emerytek, które mają ochotę coś w życiu jeszcze osiągnąć. W książce zaprezentowane są również dwa małżeństwa, które pokazują, jak można ten biznes wspólnie prowadzić.
Swoją wiedzą szkoleniową dzieli się w tej publikacji Renata Frączkiewicz-Krzal, Ogólnopolski Dyrektor Sprzedaży Betterware Poland. Podczas wystąpienia na konferencji powiedziała: „Są liderzy i ich zwolennicy, podążający za nimi. Zadaniem pierwszych jest przeniesienie tych drugich ze świata ciemności – niewiedzy, braku zaufania i braku wiary, do strefy światła. Ta książka, to most łączący te światy. Każda historia zaczyna się inaczej, ale kończy tak samo – happy endem. W każdym z nas jest wielka siła, dzięki której możemy zmienić nasze życie na lepsze.”
Swój rozdział w książce, zatytułowany „Co to jest MLM?”, ma również Dyrektor Zarządzający Betterware Poland, Michał Mierzwiński. Na konferencji mówił między innymi o odpowiednim doborze źródeł informacji, z jakich korzystamy: „Co do umysłu wrzucisz, to z niego wyjmiesz”. Słusznie zauważył, że telewizja, choć może czasem pokazuje coś dobrego, wartościowego, to jednak większość treści za jej pomocą przekazywanych nie służy wzbudzaniu i utrzymywaniu dobrego samopoczucia i pozytywnej energii, tak potrzebnej do działania w MLM. Przy tym zabiera wiele cennego czasu. Zachęcał, aby czytać każdego dnia przynajmniej dziesięć stron wartościowych lektur. W ten sposób można przyswoić treść około dwunastu książek rocznie, co z pewnością w dużym stopniu przyczyni się do rozwoju własnego biznesu.
Również Magda podzieliła się na spotkaniu kilkoma cennymi wskazówkami. Powiedziała, że sprzedaż, to nieustający proces składający się z etapów, które omówiła. Przekazała także wiele praktycznych podpowiedzi dotyczących sponsorowania.
Ta publikacja, to świetne narzędzie rekrutacyjne i motywacyjne. Pierwsze rozdziały wyjaśniają zasady działania marketingu sieciowego. Czytelnik może dowiedzieć się z nich, skąd biorą się pieniądze w MLM i poznać prawa, które decydują o sukcesie w tej branży. Czytając historie tych ludzi, jest bardzo prawdopodobne, że dojdzie do wniosku, iż skoro oni mogli, to on też jest w stanie tego dokonać.
Dobrą wiadomością jest to, że każdy może takie narzędzie wykonać samemu, nagrywając np. na płytę film z własną wypowiedzią i rozdając taki materiał kandydatom. Skorzystanie z książki nie musi być ograniczone jej wyższym kosztem, bowiem nie ma konieczności rozdawania jej bezpłatnie lub sprzedania nowej osobie. Można ją pożyczać na kilka dni. Warto wtedy powiedzieć, aby przeczytała tylko jeden rozdział. To sprawi, że szybciej rozpocznie ją czytać, a gdy już to zrobi, najpewniej przeczyta całą. To czy dana osoba tak uczyni, a jeśli tak, to jak szybko, jest dobrym miernikiem tego, na ile chce działać i zmieniać swoje życie.
„Myślę, że czytelnik wzruszy się, uśmiechnie.” – powiedziała Magda na konferencji. Na pewno ma rację. Zapowiadają to pierwsze zdania rozpoczynające jej historię: „Jeśli znasz mnie choć trochę, pewnie myślisz: Jej życie, to bajka, ta dziewczyna ma wszystko i wszystko jej się udaje. Trudno Ci będzie uwierzyć, że nie zawsze tak było.” Natomiast kończy ją tymi słowami: „Znasz moją historię, czy ja poznam Twoją?” Zachęca tym samym czytelnika do optymistycznego zakończenia jego własnej historii. Do tego, aby wziąć życie w swoje ręce i odmienić swój los. MLM, to bardzo dobra do tego okazja. To z tego powodu nazywany jest szkołą życia.
Tomek Nawrot
tomek@tomeknawrot.com